woensdag 21 mei 2014

Even inhalen


Dat was een overwacht lange tijd blog-vrij... 
Wat hebben we in de tussentijd zoal gedaan?


Koningsdag gevierd



Met de traditionele rommelmarkten, waar ik veel, veel heb gekocht... (my only weakness/ mijn enige zwakte op z'n Candlefordiaans)
Waaronder een geglazuurde schaal van een vriendin van mijn moeder. Steekt mooi af en je kan zien dat het handwerk is.


Geweldige kaart die ik kreeg, samen met een patroon van een lange zwierrok. 


Akelei in drie tinten paars


Veel, veel opgeruimd


Geschilderd, alles lekker licht gemaakt in de gang



Veel geschilderd buiten - dat heb je met al dat hout -  en pretzels gebakken. Het rijzen ging prima in de warme zon.



En de zon was voor meer dingen goed, zoals lekker rollen in het stof en bakken in de zon!


De beste remedie tegen kattenpoep: he-le-maal volplanten. En waar nog een gaatje open is, een tuingieter of oude pannendeksel proppen. En het werkt ook nog! Alles groeit lekker.


Nieuw gordijntje met een tunneltje bovenin en een simpele roe. Schuurdeur ook weer klaar. 


Bloemen


Nog meer bloemen


En nog meer bloemen
 

Geurige lavendel
 


Lavendelkleurig paars en blauw zitten ook in de kleurencombi van deze omslagdoek. Ik heb 'm na maanden eindelijk af. Uit het boek Haken & Kleur (bijvoorbeeld hier te bestellen). Ik ben vooral heel blij met de kleurencombi die de dames van het boek hebben verzonnen, daar zijn ze echt een kei in. Zo zitten er twee tinten in die allebei wat weg hebben van mintgroen. Ik zou zelf voor meer contrast hebben gekozen, maar het 'klopt' toch precies. Ik ben er blij mee. Maar geniet ook volop van het heerlijke weer nu, dus ik geniet er wel even van op een hangertje :-)







En dat was de omslagdoek
 

Een proef-schilderijtje voor de ridderkamer van zoon. Ik wil 'm nog een keer maken: zelfde afbeelding en tekst, andere techniek, letters en zelfde maar lichtere tint kleuren. En nog eentje met een licht aqua achtergrond en een toren met een Bijbeltekst over God die een toren en toevlucht is.
 

O ja, de pretzels hadden gerezen en daarna kon het vlechten beginnen. Pretzels zijn vers het allerlekkerst.



Mmm...maar met een klein gezin kwamen 8 pretzels niet op, dus vandaag hebben de kippen er ook nog lol van gehad. De -nu hard geworden- broodjes eerst even in melk weken en daarna opvoeren. Ze schijnen er nog rode kammen van te krijgen (houden) ook.


Het was weer hoog tijd voor homemade anti-luizenmiddel (zie berichtje over rozenmaand van vorig jaar voor dit super easy recept/ tik rozenmaand in het zoekvenstertje). Hopelijk komen de rozen deze of volgende week uit. Ze zitten volop in knop  (en helaas dus ook volop onder de luis). Ik ben benieuwd.

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer van je te lezen.
    Wat een prachtige doek heb je gemaakt! Heel mooi en kunstig, hier ga je vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De omslagdoek is prachtig geworden! De pretzels zien er heerlijk uit. Welk recept heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your back porch is so cheerful! And I love how your shawl came out. Looks like you have been a busy and industrious bee! And those pretzels... I will be over soon to taste some :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om mee te mogen lopen door jullie leven :-)
    Echt GENIETEN geblazen!
    Je foto's zijn altijd weer zo heerlijk sfeervol.

    LIEFS & ZEGEN, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ga je het recept van de pretzels ook delen? Of heb je mss een linkje voor me? Ziet er geweldig uit.. Hier staan ook weer 2 liter anti-luis te weken... Vind het zeven daarna wel lastig gaan hoor... Vandaag voor het eerst op mijn kolen gespoten, die werden werkelijk waar in eens opgevreten door de rupsen... Vond een compleet 'nest' op een blad... Dat blad heb ik op een totaal andere plek gelegd en nu hoop ik eraf te komen...
    Bedankt weer voor je blog... heb ze wel gemist ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.