vrijdag 30 mei 2014

Blogpauze

Het was hier al wat rustig aan het worden de laatste tijd...en dat is natuurlijk niet voor niets. Okee, dat we, sinds we een familie van drie zijn geworden, minder tijd hebben in het algemeen - dat speelt ook mee. Maar ook omdat bij mij een kleine blogverwarring bestaat. Of blogcrisis...het is maar hoe dramatisch je het wilt zeggen.


In het kort komt het erop neer dat ik dit blog ooit ben begonnen ter voorbereiding op een leven waarin ik meer op een homestead-manier zou wonen en werken. Meer zelfvoorzienend, meer grond om ons heen en dieren erop. Een moestuin, slachtkippen en op z'n minst een paar geiten of een varken. Het liefst met een fruitboom en een waslijn buiten. Hier in het Westen des lands is zoiets moeilijk haalbaar, dus dachten en droomden we van het Hoge Noorden. Maar nu blijkt dat die verhuizing er toch niet in zit. Het is onze eigen keuze uiteindelijk, maar wel eentje die we nog een beetje lastig kunnen verteren. Vooral een keuze van het verstand, niet helemaal van het hart. Maar wat niet kan, dat kan niet. Nu is het uitvinden of we uberhaubt nog iets van deze homesteaddromen kunnen waarmaken of dat we een heel andere levensstijl moeten/ kunnen/ mogen kiezen.

Anyway... ons huis komt binnenkort te koop te staan, dat gaan we sowieso doen. Yeah!! Na 11 jaar. Ons eerste huisje. We zullen de glas-in-lood-raampjes nog missen :-) Maar hoe het nu verder moet? Ik vond net uit dat zelfs dwerggeitjes minimaal 125 m2 grond nodig hebben.

Farmer's daughter • artist: John Sloane


Farmer's daughter • artist: John Sloane

In ieder geval is dit de tijd in ons leven dat we het even heel erg druk hebben. Plus dat ik niet weet tot in hoeverre homesteading realiteit gaat worden of niet. En dat was/ is wel het hoofdthema van het blog geweest vanaf het begin. Dus ik moet eens goed gaan denken of ik met mijn blog ook niet een andere richting in wil slaan (ik wil wel blijven bloggen!) en of een andere titel etc. niet meer gepast is. Daarnaast gaan we binnenkort op vakantie, dus ik grijp deze tijd aan om even flink te denken over de (in)richting van dit blog. En samen met mijn man natuurlijk ook over de (in)richting van ons leven tot in hoeverre wij dat zelf kunnen bepalen.

Dus aan alle lieve lezers en volgers: tot over een tijdje! Jullie zullen de resultaten van al die overpeizingen wel vernemen mochten jullie geinteresseerd zijn in de verwikkelingen op dit kleine blogje in die grote zee van blogs. Maar het is wel mijn kleine blogje en ik wil er graag iets leuks van maken, iets wat ook met me mee kan groeien en veranderen als dat nodig is. Bedankt voor al die vele reacties vanaf het begin, er zat nog nooit een hatelijke bij. Jullie 'reageerders' zijn echt een zegen! Een mooie zomerse juni maand gewenst alvast.

Hartelijke groeten,

Annemieke

12 opmerkingen:

  1. Wat jammer zo'n pauze... Maar ik snap je keuze zeker wel. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen. Fijne vakantie toegewenst en ik hoop je snel weer te ontmoeten in blogland!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer! Er zijn meerdere bloggers aan 't bezinnen, zelf ben ik ook niet heel erg actief. Maar ik lees jouw blogs altijd het liefst! Geen geslijm, echt serieus! Ik hoop dat je alles kunt laten bezinken, een nieuwe weg voor jullie opent en je wijsheid krijgt over de manier van leven die bij jullie past en die God van jullie vraagt. Tot ziens in blogland!! Kan je niet missen!
    Liefs,
    Grace

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een spannende, maar ook leuke ontwikkelingen. Ik wens je alle goeds en plezier met het inrichten van jullie nieuwe leven. En laat je ons af en toe meeleven? Ter inspiratie?

    Hartelijke groet van Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Annemieke,
    Begrijpelijk! Je mag wel weten dat ik jouw blog altijd zeer waardeer, omdat je niet even gauw wat opkrabbelt, maar juist diep nadenkt en zo een gedegen blog neerzet! Ik ben erg benieuwd wat jullie weg gaat worden. Ik hoop dat de vakantie jullie duidelijkheid geeft, en dat je een overtuigde keuze mag doen. Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend spannend om op de bekende crossroad te staan! Ik wens je heel veel inspiratie, verlichting en liefde toe om samen het juiste pad te gaan bewandelen.. en oh boy, wat ben ik benieuwd wat dat gaat worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met de blogpauze, en het bezinningsmoment. Ik hoop dat je wel blijft bloggen (op welke manier dan ook) want je blogs zijn altijd erg inspirerend en gezellig, ik lees ze graag! Geniet van je vakantie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan me indenken dat het 'zoeken en bezinnen' tijd en energie kost, en dat het dan fijn is om je blog even op pauze te hebben staan. Maar wat ben ik blij om te lezen dat je al wel weet dat het een pauze is, want ik zou je blog ook erg missen als je zou besluiten om te stoppen.

    En weetje, ik denk dat je 'klein' ook best redelijk (meer) zelfvoorzienend zou kunnen leven hoor (doe je nu ook al beetje bij beetje), okee, diertjes enzo dat vraagt wel ruimte natuurlijk...maar een moestuintje kan al gauw, en er zijn ook mensen die klein behuisd wonen die bijv. een tuintje (of wat meer/groter) huren.
    Nou ja, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Annemieke,

    Veel woorden dwarrelen er door mijn hoofd...
    Maar boven alles wil ik je zo graag schrijven dat Gods weg de beste is!
    Daar waar Hij jullie zal brengen is het goed lieve Annemieke!

    Weet dat ik altijd enorm heb genoten van je schrijfsels, overdenkingen, liefdevolle woorden, sfeervolle foto's en zoveel meer.
    Ze hebben mij zoveel gebracht!
    DANKJEWEL daarvoor...

    Waar Hij jullie ook gaat brengen...
    geef niet al je dromen direct op.
    Want Zijn wegen kunnen soms door distels en doornen gaan om daar te komen waar jullie echt op je plek zullen zijn.

    Gek geschreven...
    maar als je nog eens een keer in het Hoge Noorden bent...
    of wil zijn...
    onze deur staat voor jullie OPEN!

    LIEFS & ZEGEN, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Begrijpelijk dat je een pauze neemt, Annemieke. Ik hoop dat je na die pauze weer met nieuwe zin verder gaat met bloggen, want ik geniet erg van je blogposts. Jammer dat jullie niet meer naar het hoge noorden gaan verhuizen, ik ben benieuwd waar jullie gaan wonen en wens jullie in alles Gods zegen en wijsheid toe de komende tijd! Veel liefs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik zal je blog missen, maar begrijp het ook wel. Ik heb altijd erg genoten van je blogs.
    Fijne vakantie en tot in de herfst!?
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle goeds!
      dat jullie maar mooie keuzes zullen maken. Hoop je weer terug te "zien" ( lezen op je blog).
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  11. Wens jullie Gods zegen toe.Dat Hij de weg mag wijzen voor jullie toekomst!
    Kom gezellig hierheen!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.