maandag 24 maart 2014

Nieuw recept havermoutkoekjes, nieuwe kussentjes en nieuw leven


Veel nieuw leven op de plaatselijke kinderboerderij. Vooral volop nieuwe geiten baby's. Reden voor een vreugdedansje met een narcis in de hand.


Al een hele tijd gebruik ik een vast recept voor havermoutkoekjes:

150 gram havermout
150 gram boter
100 gram witte (basterd) suiker
75 gram bloem
smaakmakers als vanille, citroenschil etc.

Nu heb ik daaraan toegevoegd: gedroogde cranberries, geweld in een beker met water, een ei van onze eigen kippen (kriel, dus een 1/2 gewoon ei) en een scheutje honing (ongeveer ter grootte van de hoeveelheid een half ei). Hierdoor zijn ze nog smakelijker en extra smeuig. Er moeilijk om het bij één te houden, of twee....niet goed voor mijn voornemens m.b.t. matigheid :- ( Maar zooo lekker :-)

UPDATE: het deeg minimaal 10 minuten in de koelkast rusten voordat je er koekjes van maakt. Afbakken op 180 graden tot ze goudbruin aan de randjes zijn en lichtbruin bovenop. Afhankelijk van de grootte 10-20 minuten.


Een nieuwe indeling en de zomer-bankhoes vroegen gewoon om nieuwe kussentjes. Ben er blij mee.




Nieuw leven. Ook in de Paastuin. De spinazie 'struiken' zijn ineens de grond uitgebarsten en de ontkiemde zaden strekken zich uit naar de zon.



Een extra paasboekje op de paastafel. Een cadeautje. De mooiste bladzijde (gekozen door zoon) mag openstaan. Het is de plaat van Jezus die Maria weer ziet in de graftuin.



En na al het nieuw: iets ouds. Een projectje waarin 149 (!!!) kleine granny squares zitten + 6 halve. Yep. En alle 149 zijn ze af. Maar nog niet allemaal afgewerkt. Ik 'moet' dus ergens deze week een kleine filmmarathon inplannen. Wat erg nou :-)


Het wordt trouwens een rand in een grote omslagdoek uit het boek 'Haken & Kleur, Een huis vol geluk'.

Goede week allemaal,

Annemieke


7 opmerkingen:

  1. Grappig wij hebben dezelfde bruine fauteuils! ;)
    Gezellig blogje weer en leuk dat we ao even mogen mee genieten!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel erg benieuwd naar je omslagdoek! Mooi hè al dat nieuwe leven, knoppen die uitkomen, plantjes die gaan groeien. En mooi dat je spinazie ook is gaan groeien. Alles gaat zo snel op het moment! Bij ons in de keuken ook.. Je ziet het echt elke dag weer groeien!
    Liefs, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het voorjaar is inderdaad heerlijk! Ik heb vanmorgen nog geen wolkje gezien! Het recept van de havermoutkoekjes ga ik proberen. Alleen gebruik ik geen witte suiker meer, maar oerzoet. Dus misschien dat het er wat anders gaat uitzien, en ook anders gaat smaken. Ik ben benieuwd! En ik ben ook benieuwd naar je omslagdoek, de kleuren zijn in ieder geval prachtig. Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij een lekkere variatie! Leuke tip.
    Met groet Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De omslagdoek schiet al op dames! Als de doek af is, zal ik 'm op het blog zetten!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.