donderdag 30 januari 2014

Terug van weggeweest


Na een tijd van vakantie, buikgriep en andere prioriteiten ben ik weer terug van weggeweest. Met een klein blogje. Gewoon gezellig aan de thee. Met zoon. En hoewel hij eigenlijk geen thee lustte, vindt hij een thee-feestje toch wel erg leuk. Gecombineerd met boekjes lezen en kleine koekjes eten...gewoon voor de gezelligheid. Met een theepot erbij, een waxinelichtje, echte kop en schotel voor zoon (een gewone mok mocht echt niet, ook al was het een nieuw rood met witte stippen mok :-) ). En dan lukt het zelfs om de hele kop thee leeg te drinken. En een tweede...op eigen verzoek. Zonder suiker of melk, dat wilde hij er echt niet in hebben. Net als mamma. 

Wat me verbaasd is hoeveel verschil het maakt als je van een klein moment 'iets maakt' en alles letterlijk zo'n beetje uit de kast trekt. Als ik namelijk gewoon een bakje thee pak tussendoor, hoeft zoon écht geen kop mee te drinken, maar bij deze speciale theemomenten na het middagslaapje, dan lust hij voor twee. Mooi vind ik dat.



 Source: via Pinterestbord 'worth reading'



  Source: via Pinterestbord 'worth reading'



Okee, ze beginnen wat clichematig te worden, maar toch nog eentje in de stijl van 'Keep Calm...' (En de retro look blijft mooi)


  Source: via Pinterestbord 'worth reading'

 En ondertussen haak ik gestaag verder op momenten tussendoor. 't Gaat best snel deze keer. Ook kwam er een bestelling van de molen binnen. Daarover binnenkort meer.



Om met Paulus te spreken: niet dat ik het al heb, maar ik jaag ernaar...waarnaar? Naar de prijs van de overwinning, maar ook om hier in dit leven de juiste houding te vinden en Gods weg en om tot mijn doel te komen dat God met mij heeft. Ik maak veel fouten, maar ik jaag naar het goede, niet door mezelf maar door God. Hieronder een quote van waar ik naar jaag, niet dat ik het al heb en altijd zo in het leven sta, maar dit is mijn streven...
'Mooie momenten, prijs God/ Moelijke momenten, zoek God/ Stille momenten, aanbid God/ Pijnlijke momenten, vertrouw God/ Elk moment, dank God."


  Source: via Pinterestbord 'worth reading'

Filipenzen 3:14
maar één ding doe ik: vergetend wat achter is, 
mij uitstrekkend naar wat voor is, jaag ik naar het doel: 
de prijs van de roeping van God, die van boven is, in Christus Jezus.

5 opmerkingen:

  1. Hoi, Annemiek,
    Goed dat je er weer bent:-), k heb je stukjes echt gemist!,keek al regelmatig op je blog of er weer was.
    Vooral het laatste bord vindt k heel mooi en bemoedigend in allerlei situatie!
    bedankt ,hoor en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer wat hebt geschreven! Ik heb je ook gemist, en ben toen maar jouw stukjes van vorig jaar gaan lezen. Kwam ik toch weer een beetje in jouw sfeer! Wat ben je aan het haken? Het ziet er zo gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annemiek,
    Wat goed van je dat je op die manier bijzondere momentjes inbouwt. En ook het goede servies durft te gebruiken. Ik vergeet het de laatste tijd steeds vaker om daar de tijd voor te nemen. Door de geboorte van onze zoon schiet het er steeds bij in. Terwijl het juist zo belangrijk en leuk is om bewust iets te doen.
    Hopelijk voel je je weer helemaal beter.
    Hoe vind je zoontje de winter?
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inspirerend, die laatste afbeelding! Het is vaak zo makkelijk om te bidden als het moeilijk is, maar om God te prijzen als het goed gaat.. Dat vergeet helaas ik zo dikwijls.
    Wat heerlijk om zo samen thee te drinken uit het mooie servies. Nu ik getrouwd ben merk ik pas hoe waardevol dat voor mij was, het thee drinken met m'n moeder als ik thuis kwam uit school of werk. Dat mis ik echt 's middags!
    Wat ben je aan net haken? Een omslagdoek? Ik heb er pas één gemaakt. Heerlijk voor als ik 's morgens de kippen ga voeren of als ik iets uit de groentetuin ga halen.
    Hartelijke groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn je hier weer te vinden :-)
    Ik vind je THEEVERHAALTJE zo snoezig...
    Dat gezelligheid zoveel doet hè!

    Mooie bijbeltekst geeft je ons...
    DANKJEWEL!

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.