vrijdag 31 januari 2014

'Britannia rules the waves'

"Great Brittania, Britannia rules the waves, tadada  dada dada dadadadaaaa..."


Hoe zou het nu komen dat dit lied al de hele middag door mijn hoofd zingt?


Dat heeft vast niets te maken met deze vintage Union Jack vlag
 en etagere van de Great British Bake Off die mijn schoonmoeder vandaag kwam brengen....


Vanuit Nederland besteld en op vakantie in Engeland voor me meegenomen. 
Alleen de doos van de etagere is al prachtig.



En de Hollandse tulpen kleuren er mooi bij.



En nog een prachtig DIY cadeau van een Engelse vriendin van m'n schoonmoeder: een hele doos vol essentiele olieen.
Nu was ik al een beetje door de olieen heen aan het raken die ik normaal gesproken gebruik, dus ik kan me nu weer volop uitleven!
Ze ruiken héérlijk, minder zwaar dan die ik normaal geproken gebruik. Vanille, Tangarine, Pepperspear... alleen de namen al, ze klinken zo poetisch!


De vlag is gehavend, verkleurd en gescheurd en ruikt naar 'oud' zoals oude bibliotheekboeken ruiken. Héérlijk. Zou de vlag de Tweede Wereldoorlog hebben doorstaan? Ik vermoed van wel. Het is een echte katoenen vlag met 'Made in Britain' erop gedrukt. Het is net wat de kamer gebruiken kan om die cottage-vintage style een flinke boost te geven. Ben er blij mee. Geschiedenis ' is zeg maar mijn ding' en als lichte Anglofiel (haha, zoek maar op als je niet weet wat dat is) ben ik in mijn nopjes met deze aanwinsten. Mooie start van het weekend.

Jullie ook een fijn weekeinde,

Annemieke

By the way.... ondertussen vond ik ook nog eens de mooiste handtekening die ik ooit heb gezien. Van Elisabeth I van Engeland. Je weet wel, die vrouw die zo van parels hield:



Wauw, daar heeft ze vast op geoefend...

5 opmerkingen:

  1. Leuk Ze is onze koningin he!! Die vlag heft wel wat. Zelf hebben we al een oudere Hollandse vlag,maar die ligt ergens opgevouwen . Die doos is schitterend zeg.
    Onze jongste heet ook zo en ze is bezig haar naam te schrijven .Alleen wij noemen haar Liz. Voor officiele dingen is het wel voluit hoor. Maar of ze het zo zal doen?
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om even tussendoor je blog te lezen. Nog nooit zo'n mooie handtekening gezien. Al die krullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere handtekening zeg! Daar ben je zowat nog langer mee bezig als het schrijven van een brief zelf ;-)
    Mooie kleuren van je tulpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is ook zo'n mooie naam he! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk Brits minnend blogje :-)
    O daar hou ik ook zo van!!!
    Je nieuwe etagère is een plaatje,
    wat een bijzonder exemplaar.

    En die handtekening...
    Wat een kunstwerk :-)

    LIEFS en ZEGEN,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.