zaterdag 14 september 2013

Sixties Style

Dit weekeinde genieten van:

- een rustig dagje uitzieken en rondrommelen, even helemaal alleen thuis voor het eerst in een half jaar. Best bijzonder. Mis m'n mannen een klein beetje maar dit is ook wel bijzonder.

- mijn deels nieuwe herfstkleuren outfit, helemáál sixties of niet?

 
- pompoentaart van gisteren, de eerste van het jaar! Wel een beetje bruin geworden, maar dat krijg je met een onafgedekte taart en bruine suiker :-) Heel lekker zoet en iets magerder door light slagroom en filodeeg.


 - warme melk met venkel/anijszaadjes in een thee-ei

- bruine, warme wol om mee te haken 




- heerlijke vrolijke, dan weer melancholieke maar altijd dromerige muziek van Tangarine en Elly (van Rikkert).  

- de warmte van een huis en de beschutting die het geeft tegen regen en slecht weer

- de halve dag die nog voor me ligt met alle mogelijkheden: wordt het bijslapen, een Britse detective kijken, een dikke historische roman, stofjes uitzoeken voor een tafelloper of een combi van het een en ander? 

- een grote flespompoen voor een lekkere vegetarische curry


 - aalbessen! mijn favoriete besjes! Heerlijk met suiker/ zoetstof, kwark een verkruimeld bastogne koekje en een schep havermout. Klein, rood, glimmend, héél erg zuur en gewoon héél lekker!


 - het vooruitzicht op boswandelingen, dampende koffie, warme melk, chocomelk, denneappels, pompoenen-alles, paddestoelen, lekkere zure appels, apfles strudel, vanille kaarsjes, kleuren als mosterdgeel, donkerblauw, smaragd groen, bruin- en roodtinten...ofwel HERFST!


9 opmerkingen:

  1. Ach...
    ik begrijp dat je niet lekker bent!
    Van HARTE BETERSCHAP meis!

    Toch wist je dit alles zo mooi weer te geven in woord en beeld en lijkt dit niet de boventoon te voeren in je warm huisgezin zonder mannen :-)

    Ik snap het gevoel van het snakken naar de herfst en haar bekoorlijkheden.
    Ook ik geniet alvast van dit heerlijk uitzicht dat HERFST heet.

    Al is het wel even omschakelen en wennen :-)
    Maar warme choco maakt weer hoop goed :-)

    DANKJEWEL voor dit sfeervolle bericht en prachtige foto's!

    LIEVE GROETEN, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk geniet, cocoon dagje!
    Beterschap!

    Hoe vond zoonlief het zonder zijn mama?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie uitfit. Ziet er gezellig uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap!! Wat een heerlijk dankbaar blogje weer. Ben benieuwd hoe zoonlief het ervaren heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je je weer een beetje beter voelt! Soms moet een moeder zichzelf eens een snippermiddagje gunnen hoor, anders blijf je jezelf niet meer. Je kleding is mooi, het toetje ziet er heerlijk uit en de muziek ontspannend...heerlijk! Het is nu zondagavond en de wind en regen slaan hier letterlijk tegen de ruiten, echt herfst, en morgen zal het hier 13 graden zijn...brr. Ik zou zograag nog een beetje nazomeren...
    Fijne week toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanmiddag hier lekker in de zon gezeten bij zomerse temperaturen,momenteel(3 uurtjes later) klettert de regen tegen de ruiten. Maar toch geniet ik enorm van dit seizoen!!
    Knappe outfit,mooie kleuren. geniet ervan!

    Liefs,

    liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Annemieke,
    Heb je die sjaal zelf gebreid. Leuk dat de kleuren zo goed bij elkaar zijn gezocht. Ik ben afgelopen week voor Petrol gegaan. Toch ook weer heerlijk dat de herfst er aan komt.
    Voel je je weer wat beter?
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie herfstkleuren, zowel van je kleren als op andere foto's. Lekker, een pompoentaart. Ik wil dit weekend een worteltaart gaan proberen, er zitten zoveel dikke en grote wortels in de grond hier.
    Ik hoop dat je inmiddels al weer opgeknapt ben? Wat ga je maken van je haakwerk? Ben benieuwd!
    Lieve groeten, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om je blogjes over de herfst te lezen! Heerlijk seizoen. Ik ga vd week ook nog een paar pompoenen kopen voor bij de voordeur, maar die kun je dus ook gewoon opeten? Ben benieuwd naar je receptjes erover. groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.