maandag 12 augustus 2013

Zomerzaterdagen en meer



Hallo weekeinde! 
Zachte boterbolletjes naar aanleiding van dit recept: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2006/10/zachte-witte-broodjes.html?spref=fb 


Lekker zacht en rijk van smaak.  Ik was erg blij een broodje te vinden dat echt zacht blijft! Ik ga nog een keertje kijken of het met broodverbeteraar nog luchtiger wordt (al was dit prima te doen hoor) en of de smaak anders wordt en hoe. Ziet de onderkant er ook niet echt uit zoals dat hoort bij een zacht bolletje? Heerlijk toch!


Na het invriezen kreeg het meer wat weg van brioche.

Ook dit weekeind: eieren rapen en zoon en pappa samen aan het leren hoe je met schijnbewegingen de kippen weg kan houden.
Zo schattig om te zien!


 



Gauw op slot en kijk net op tijd voor de brutaalste van de kippen.


 Een weekeinde eerder werd de schutting door mijn man gewit. De trap die naar het dakterras ging was weggerot waardoor er een heel stuk kale schutting te zien was. Helaas had de trap het net voor de herfst begeven en viel er niet meer droog te schilderen. Nu het dus weer netjes is, ben ik er weer helemaal blij mee! Ondertussen vermaakte zoon zich met wat vooraf goedgekeurd echt gereedschap, een plank, wat klei en zelfs wasco krijtjes. Wat je met een beetje creatief denken wel niet allemaal kan doen met deze materialen!


Ringen verstoppen in klei en weer uitpakken, om een schroef vouwen en weer er af pellen, met een grote schroevendraaier gaan timmeren en tekenen met wasco op hout, om maar wat te noemen...



Zomeravonden, zo af en toe buiten eten op het dakterras. Spaghetti, sla van de moestuinbak met roze rozenblaadjes van onze roos. Mmmm...weer lekker rozenblaadjes eten! Het is niet moeilijk om daar enthousiast over te raken :-)





De mini zonnebloem vol in bloei.

Kruidenazijn naar recept van The West Ladies van Homestead Blessings. Hun DVD weer eens gedraaid en toch weer allerlei handige tips genoteerd. Deze keer had ik een notitiebriefje bij de hand tijdens het kijken. De DVD's zijn echt een aanrader als je ergens mee aan de slag wil gaan!




Na 2 weken trekken kan het door een kaasdoek in een fles gegoten worden en heb ik rode azijn van Oost-Indische Kers en Groene Bascilicum azijn. Lekker bij tomaat en mozzarella of  andere salades.


Het boodschappengedeelte van de keukenkasten is opnieuw ingericht en wat opgefleurd. 


Mijn simpele opfleur manier was om van restjes stof, elastiekjes en watervaste stift, labels te maken. 



O boy, wat ruiken deze kleine waxinelichtjes lekker.  Mmm...



Tijdens Marriage Night aten we een gezonde snack (was echt nodig na onze toch wel erg ongezonde vakantieweek): reepjes eierkoek met light roomkaas en room en vanillesuiker-dip, Mandarijntjes en zwarte bessen. En de hartige variant: roomkaas-yoghurt dip met kruiden en plakjes komkommer. We hebben de film Courageous voor de tweede keer gezien. Prachtig!




En afgelopen week hebben we Rupsje Nooitgenoeg ontdekt. Zoon is er weg van en was maar wat trots op zijn rups, cocon en vlinder.



(Vlinder van grote ronde koffiefilter. Eerst de filter vochtig gemaakt daarna met grote kwast met waterverf 'gestempeld'. Even snel laten drogen in de oven en daarna een lijfje en hoofd erop geplakt. Het licht schijnt er heel mooi doorheen maar dat wilde op de foto niet echt goed uitkomen.)

Dat waren onze dagen. Vol met van alles en nog wat. Binnen, buiten, werk, ontspanning. Lekker bezig en zoveel mogelijk proberen te genieten van het goede dat we we krijgen. Allemaal een fijne week!

Groetjes,

Annemieke

5 opmerkingen:

  1. Leuk en handig, die labels.
    Mooi, die Oost-Indische kers azijn. Ik heb rozenazijn staan, ziet er ook erg mooi uit!
    Jij/jullie ook een fijne week!
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een goed idee! Is ook nog een hele slanke vorm van dressing! Heb je, je kantje nog teruggezien op de foto's?
      Groetjes,
      Annemieke

      Verwijderen
    2. Wel gezien,maar helemaal niet herkend haha! (en dat terwijl ik destijds méééters ervan gebruikt heb voor onze trouwdag)

      Verwijderen
  2. Wat een gezellige foto's. Echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat ik jullie zo zie genieten van al het goede dat jullie krijgen!
    Dat zijn ZIJN ZEGENINGEN!
    En nog mooier dat jij al die ZEGENINGEN wil delen met ons.
    De prachtige kleurige foto's en verfijnde tekst maken mij altijd weer zo blij :-)
    Heerlijk al die HOMESTEAD-dingen.
    Ik heb weer genoten!
    Ook van jullie schattige knulletje :-)
    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.