maandag 26 augustus 2013

Bubbelsoep, drankjes en leestips


Dit weekeinde weer een paar leuke ideeen opgedaan en zelf nog iets bedacht om te delen. Het thema is : water met koolzuur!
Wat kan je ermee?

Drankjes

Met geconcentreerd citroensap ( je weet wel, die knalgele potjes) en spa rood maak je snel een fris prik-drankje en je weet precies wat er in je glas zit. (tip van een vriend waar we gisteren waren)

Een grote kan met partjes limoen en takjes mint met spa rood is echt heel erg lekker. Vooral op warme dagen natuurlijk. Tip van mijn schoonmoeder, zij had het weer uit een damesblad. Heel anders dan mintthee.

(Ik laat de limoenen wel even in water met veel azijn weken (half uurtje) waarna ik ze goed afwrijf. Ook biologische citrusvruchten kunnen worden bespoten en behandeld met een laagje, maar dan met natuurlijke producten die nog steeds wel schadelijk kunnen zijn, dus mijn advies is: altijd even wassen. In kokend water even onderdompelen kan ook.)

Kwark

Spa rood in magere kwark zou de smaak voller maken. Ik heb het nog niet echt zo ervaren, maar anderen misschien wel??

Bubbeltjes Soep

En het aller leukste: bubbeltjes soep! Ik maakte vandaag broccolisoep van een hele zak broccoli uit de diepvries. Ik voegde er water, kruiden/ bouillon aan toe en je kan zelf van alles toevoegen om te varieren: brood (maakt een wat dikkere soep, waar ik erg van houd), zure ingedrienten als citroensap of appels mee koken, nootmuskaat, ui, knoflook, tijm, (light) room, etc. Op het eind goed pureren en in een kom schenken. Vlak voor het serveren dan een klein scheutje spa rood in de kom gieten. Er komt dan een heel gaaf effect van schuimende soep. Het is ook zó weer weg, maar wel spectaculair om te zien. Kinderen zullen deze bubbeltjessoep geweldig vinden!

Als laatste nog een paar leestips in blogland. 

 Bron: http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/99/cd/4d/99cd4d5bdb38fd054bd3e3d3119f9d6d.jpg

1. Een Engelstalig verslag van een Amish bruiloft. Erg aansprekend geschreven. http://processdriven.blogspot.nl/2013/05/a-weekend-in-amish-country.html

2. Een briefwisseling tussen een dame uit begin 20e eeuw en haar achterkleindochter nu. Deze vrouw heeft een van de meest bijzondere blogs die ik ken. Zo consequent als ze aan haar briefwisseling vast houdt: kleine, interessante briefjes vol details over het leven van toen. In het Nederlands! http://www.plonialoeve.com/

En nog iets om te lachen. Deze foto vond ik op Pinterest (zie mijn bord Smile voor de bron). Soms zzegt een foto meer dan 1000 woorden -lol :
A picture is worth a thousand words.


1 opmerking:

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.