maandag 13 mei 2013

Oeps groene taart! (en van alles en nog wat)





Bloesems…ze kwamen laat dit jaar. Door de kou natuurlijk. Tijdens een ‘family night’ toen we de eendjes gingen voeren (in het kader van ‘zorgen voor…’) en een wandeling maakten, plukten vader en zoon een klein beetje van de mooie bloesems. Op pappa’s nek gezeten was het gemakkelijk te bereiken. Thuis hebben ze in een klein glaasje nog een tijd gestaan. Prachtig licht roze.
 

 


Lekkere toetjes gemaakt door mijn schoonmoeder voor hun Jubileumbuffetje. 



De Noordzee, de Noordzee… Wat een heerlijke dag hadden wij aan het strand. De tijd vloog voorbij. En wat fijn dat we er zo dichtbij wonen (vergeleken met waar ik vroeger woonde). Zoon vond het prachtig: over de golven springen, met zijn nieuwe laarzen stappen, lijnen trekken in de vloedlijn en die dan weggewassen zien worden, met zand spelen, blote voeten begraven in het zand, rennen en lachen op het strand…de zee en het strand gaven een hoop plezier!




Net even The Duggar Family gekeken, het nieuwe seizoen is alweer een tijdje gestart en is (Engelstalig, niet ondertiteld) via youtube te volgen. Ze weten mij toch vaak weer te inspireren. Vooral nu Josh en Anna zo eerlijk in beeld worden gebracht met hun uitdagingen en problemen, denk aan afvallen, kinderen opvoeden, omgaan met driftbuien etc. The Duggars gaan voor kleding vaak naar zogenoemde ‘thrift stores’, tweede hands zaken zoals de Kringloop. In de afleveringen die ik zag, bleek wel dat die winkels vaak veel groter zijn dan in Nederland, maar goed, ze hebben ook meer nodig met 19 kinderen ;-) Zelf vind ik ook regelmatig mooie kledingstukken. Ik ga niet alleen maar naar dit soort winkels, maar ik vind het wel een goed idee om zo af en toe eens te kijken of daar ook iets te vinden is. Het is immers ook een manier van recylcling, minder verspillend, zuinig en vaak zijn er onverwachte vondsten uit oorspronkelijke winkels waar je misschien anders nooit zou zoeken. Ook vind ik er wel eens kledingstukken van mijn favoriete merken maar dan een seizoen of meer ouder, zoals Didi, Noa Noa, Oilily etc. Bij ons in de stad heb je een Kringloopwinkel, een aantal tweedehands boetieks (echte winkeltjes in de binnenstad soms met vintage of outlet kleding) en er is natuurlijk altijd Marktplaats en Ebay.




Ondertussen jeuken mijn vingers om weer eens te gaan naaien, al is het maar wat aanpassingen die ik aan mijn kleding wil doen. Maar ook een voorgeknipte pyamabroek ligt al van vóór de reis naar Zuid-Afrika te wachten. Op de een of andere manier kom ik er maar niet toe om de lockmachine even rustig in te rijgen. Nou ja, dat komt vast wel weer een keer.

Dan nog een paar dingen waar ik heel vrolijk van  werd met een paar linken naar andere blogs.
Allereerst de groene rabarbertaart. Wat een messy taart werd dat zeg! Verschrikkelijk om ‘m zo als geheel te zien. De bruine suiker en de gewone suiker was op, dus gebruikte ik mijn gekleurde blauwe en roze suiker ook. Ik had net genoeg…maar wat de kleur betreft…Toch was de taart heel lekker. En als los stukje, zag het er wel iets beter uit. Het recept had ik van dit blog:http://homejoys.blogspot.nl/2013/05/rhubarb-upside-down-cake.html
  





Verder werd ik vrolijk van deze plantjes: basilicum die zelf voorgezaaid was in huis, muntplantjes (chocolade en citroen) voor Moederdag, bloemknoppen in de salie (ik wist niet eens dat daar bloemen in kwamen) en een nieuwe roos die we naar het dakterras willen leiden. Bijzonder he, die dubbele kleur! En het is nog een geurende roos ook. En de kleine roosjes binnen, waren een cadeautje van de aanstaande ‘peetouders’ van zoon.






 chocolademunt (links) en citroenmunt (rechts)





En eentje over zeep maken (Nederlands): Ik ga dit verhaal zeker volgen, want zeep maken zonder al te veel ‘fratsen’ is een grote wens van mij.http://dagelijksbroodenmeer.blogspot.nl/2013/05/do-it-yourself-zeep-maken.html

Tot zover voor vandaag. Heerlijk om de plantjes allemaal weer te zien bloeien en het buiten op orde te maken.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je m'n link geplaatst heb!
    Wat een heerlijke post weer, en wat een schitterende foto, die van je man en zoon aan het strand!
    Leuk dat modest kleden, ik ga zo op die link kijken. Heb pas al wat site's etc opgezocht om er misschien een post over te schrijven. Ook een paar leuke site's gevonden waar je voor leuke prijzen mooie rokken kan kopen(er zitten ook wel wat 'truttige' rokken bij hoor)
    ( http://www.modestapparelusa.com/ )
    Bij verschillende rokken kan je ook kiezen voor een andere stof.
    Heb er nog niets besteld hoor, maar ben ik wel van plan.
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede link, Marike! Inderdaad sommige dingen zijn zelfs voor iemand die van old fashioned houdt, echt uit de tijd -lol- maar andere dingen zijn echt erg mooi en goedkoop. Ik zag een mooie jersy rok voor omgerekend 23 euro (moeten de verzendkosten niet te hoog zijn en hopen dat het door de douane komt zonder extra kosten), maar bovenal de T-shirts!!!

      Verwijderen
    2. Ja allemaal lekker hoog gesloten :-) Lekker basic, leuke prijs. Vind ik hier moeilijk te krijgen. Verder heb ik nog nooit wat besteld uit Amerika dus heb ook geen idee met verdere kosten hoor :-P

      Verwijderen
    3. Hoi Marike,
      Ik heb nu twee keer echt kleding besteld uit de VS. De ene keer moest ik wel douanekosten betalen en de andere keer niet. Waarom weet ik niet, want de prijs van de kleding was ongeveer hetzelfde...Lijkt dus een kwestie van pech of geluk: 50/50. Verzendkosten verschillen erg per bedrijf.
      Groetjes, Annemieke

      Verwijderen
  2. Ha Annemieke,
    Wat zien je babyplantjes er goed uit zeg, dat worden straks vast heel mooie stevige planten. Mijn duizendschoon wil niet zo lukken, dat zijn van die slappe stengeltjes geworden, de rest lukt ook goed (6 soorten tomaat, mini-komkommer, dille, augurken, afrikaantjes). Lekker he, in je daktuintje?
    Geniet ervan met je kleine man.

    Hartelijke groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Hi...
    ik moet grinniken om je GROENE TAART...
    Maar hij was lekker en daar gaat het om!
    Leuk!

    En wat is de foto aan de NOORDZEE schitterend!
    De kleuren zijn overweldigend mooi,
    en ik zie je twee kostbare schatten zichtbaar genieten :-)
    Heerlijk dat jullie het SAMEN zo fijn hebben!

    LIEVE GROETEN uit het Groningse land,
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.