woensdag 17 april 2013

Lady April

"I have seen the Lady April bringing
the daffodils,
Bringing the springing grass and the
soft warm April rain."
-  John Masefield



Ja, inderdaad, het was alweer een tijdje geleden dat hier een berichtje stond. Ik geloof dat ik al wel zes keer wilde beginnen, maar telkens kwam er wat tussen. Het is nog steeds even wennen en balans vinden, maar dat het hier zo rustig was, heeft een goede reden!

Pas maakte ik lekker een soort een Waldorfsalade. Ingedrienten: selderijstengels, mayonaise, yoghurt, gewelde rozijnen, (geroosterde) walnoten en appels. Ik heb de hoeveelheden niet gewogen maar alles naar smaak toegevoegd en gemengd. Heerlijk op een knapperig broodje!




 


Op de kinderboerderij stond zo'n prachtige, donkerbruine ezel te koekeloeren.




Zondag: prachtig weer. Worteltjessoep eten op ons plaatsje buiten. Heerlijk genieten.



(Worteltjessoep: 300 gr. wortels, 300 ml water, 100 ml sinaasappelsap, bouillonblokje, gemberpoeder, peper en zout)

Update ragrug: 
Het echte haken gaat supersnel (het stofrepen knippen wat minder, maar ja, dat hoort er ook bij). Het wordt al een zwaar en groot kleedje. Maar ik wil echt een heel groot kleed. Ik ben inmiddels al door de meeste bollen stof-wol heen, dus ik mag weer nieuwe maken. Tot nu toe zitten er twee kussenhoezen, een stuk oud dekbed en restjes 'gewone' stof tussen. Ik heb wat blauw en bruin toegevoegd omdat het kleedje voor de jongenskamer wordt. Zo af en toe vind ik er al een verdwaald stuk speelgoed op.






In April horen narcissen natuurlijk erbij.
De schrijfster van onder andere Anne of Green Gables, schreef een prachtig, licht liedje over deze maand....




  "Hark, I hear a robin calling!
List, the wind is from the south!
And the orchard-bloom is falling
Sweet as kisses on the mouth.

In the dreamy vale of beeches
Fair and faint is woven mist,
And the river's orient reaches
Are the palest amethyst.

Every limpid brook is singing
Of the lure of April days;
Every piney glen is ringing
With the maddest roundelays.

Come and let us seek together
Springtime lore of daffodils,
Giving to the golden weather
Greeting on the sun-warm hills."
-  Lucy Maud Montgomery, Spring Song

Zaaigoed gaat goed. Door een ruil via dit blog straks ook nog met gourgette en kleine zonnebloemen :-) 


"It is only the farmer who faithfully plants seeds in the Spring, who reaps a harvest in the Autumn. "
-  B. C. Forbes


Een hervonden schaakspel, was een huwelijkscadeau.



En de vloer die ik heb schoongemaakt met water en marseillezeep en daarna heb ingewreven met een zelfgemaakt mengsel van olijfolie en bijenwas. De vloer was heel, heel kaal en dof en is nu weer warm en vol van kleur. Ik ben heel blij met het resultaat. Het mengseltje is zo goed te gebruiken voor van alles en nog wat. Het zijn in wezen gewoon natuurlijke vetten, dus ook erg geschikt voor het haar van mijn kleine mannetje. Ik ga dus hopelijk snel weer een nieuw potje vullen, want deze is nu echt helemaal leeg!


Om het in reclametermen te zeggen: vergelijk links maar eens met rechts ;-) hieronder.


Volgende week de eerste 'normale' week. Geen adoptieverlof meer voor mijn man en ik zal fulltime thuis zijn bij onze lieve zoon. Dus als het even duurt voor er een nieuw berichtje komt...dan zal ik wel een beetje moe zijn ;-) 

En nog een laatste citaat over April, voor wie een journal bijhoudt misschien ook een mooie:
 
"Spring shows what God can do with a drab and dirty world." 
-  Virgil A. Kraft

Hartelijke groeten,

Annemieke

3 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervol bericht weer lieve Annemieke!
    Natuurlijk snap ik dat je het heel druk hebt.
    En of het het waard is :-)
    investeren in jullie kleine kindje!
    Zo tussen alles door ben je nog heerlijk creatief.
    Geniet van alles wat je van HEM hebt gekregen,
    dat je al je werk met VEEL VREUGDE mag doen!
    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig citaat inderdaad! Dat zorgt ervoor dat je met andere ogen naar het voorjaar kijkt. Momenteel staat onze forsythia volop in bloei, echt knalgeel, en nu koepelt daar een diepblauwe lucht boven. Echt geweldig mooi, die combinatie. Ik moet er steeds weer naar kijken. En dan te bedenken dat de struik tot voor kort een saaie, doodse struik was, zo te zien zonder enig teken van leven... Zo machtig is God!

    Ik hoop dat de zaadjes het goed doen! Zowel bij jou als bij mij.
    Je vloer is inderdaad mooi geworden! Wij hebben een gelakte houten vloer. Die kun je niet inwrijven met was vrees ik. Maar een sopje met marseillezeep moet kunnen!
    Fijne dag verder, en voor volgende week wens ik je toe dat het een heel bijzondere week wordt! Hopelijk is het mooi weer en kun je er veel met je mannetje op uit.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je mooie bericht.
    Zo heerlijk om die gepoetste vloer te zien. Ik kan 'm hier bijna ruiken!
    Straks full-time moeder, wat een zegen voor jullie allemaal!
    Ik hoop dat je er intens van zult genieten...ook al zal het soms best vermoeiend zijn om alles zonder je man op te pakken nu.
    God's zegen bij alles wat je onderneemt.

    De spreuk is nu echt van toepassing!

    Groetjes vanuit een zonnig en stormachtig Lelystad!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.