woensdag 3 april 2013

Het is lente!


De zon breekt door en het voelt eindelijk als lente! Heerlijk! Hier in huis betekende dat:

* genieten van de bloemen in mooie voorjaarstinten (volgens mij incl. de nationale bloem van Zuid-Afrika) die we van de kerk hebben gekregen,
* en van de licht gekleurde 'zomer-hoes' om de bank,
* we hebben de gordijnen achter weggehaald waardoor er nu veel meer licht binnenvalt,
* een zak zaaigrond gehaald om nu toch echt beginnen met de zaadjes die nog liggen te wachten,
* toegeven aan de voorjaarskriebels om met meubels te sjouwen en alles een nieuw plekje te geven :-)
* een nieuwe kippenhokdeur met klink en al om beter eieren te rapen en een goede doorgang te hebben,
* weer veel gekakel aan het einde van de ochtend en veel verse eieren,
* zin om even flink schoon te maken buiten en binnen,
* een hele nieuwe maand die voor me ligt om weer aan het Journal te werken, dat is in februari en maart veel minder geweest vanwege de adoptie, maar nu ligt er weer een hele maand voor ons. Hopelijk gaat het deze maand groen worden in de natuur!

Nog een leuke kijktip: op dinsdagavond is er het programma Sewingbee voor op de BBC. Een mooi, gemodelijk, creatief programma waarin amateurs die thuis veel achter de naaimachine zitten (mooie kleurrijke mensen) opdrachten krijgen. Tussendoor worden ook wat dingen uitgelegd en wordt soms wat geschiedenis verteld. Echt een programma waar ik helemaal blij van wordt en halverwege merk dat ik het met een glimlach op mijn gezicht aan het kijken ben!










April Bonnets, 1877





Voor wie een beetje geschiedenis in het journaal wil opnemen: April is de maand waarin in deze krant de moord op de Amerikaanse president Lincoln wordt gemeld. Een mooie aanleiding om deze gebeurtenis en de achtergronden daarvan te onderzoeken en te vermelden in het journaal. 



April, From Jugend Munich illustrated weekly journal of art and life, 1896

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat voorjaar :-) Wij hebben afgelopen maandag, 2e paasdag pas gezaaid.
    Ik zag een keertje (denk vorig jaar?) op je blog voorbij komen dat je melk ging halen bij de boer. Waar was/is dat? Of heb ik dat helemaal niet gelezen? :-) Ik meen dat je dat een keer schreef..
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marike, Ja dat klopt, was hier in Gouda. Maar later hoorde ik van een vriendin dat ze bij de koeien had gekeken en daar helemaal niet blij van werd. Omdat ik het zelf niet heb gezien, kan ik de boerderij niet publiekelijk afkraken, maar publiekelijk aanmoedigen wil ik dus ook niet meer voor ik het zelf heb gezien...ik hoop dat je het begrijpt :-)
      Groetjes,
      Annemieke

      Verwijderen
    2. Hoi Annemieke! Haha oke! Ik begrijp het helemaal hoor! Als ik zoiets hoor dan wil ik ook liever eerst maar weten dat het goed is :-P Groetjes, Marike

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige bos bloemen!!
    En ja, de voorjaarskriebels komen wel hè....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het voorjaar...maar hier in drenthe sneeuwde het zondag nog en gisteren scheen de zon volop maar was het scherpkoud omdat het zo hard waaide vanuit het noordoosten...vandaag trouwens weer en geen zonnetje te zien. Nee, ik ben hier nog niet echt in de voorjaarsstemming hoor. Wel heb ik in februari al geraniums gezaaid en die heb ik gisteren in wc rolletjes geplant (eindelijk was de permavrost de grond uit en kon ik wat zand scheppen..)en die geven hoop! De kalabassen die ik gezaaid heb groeien ook alsof ze binnen een week de gordijnen in willen klimmen dus die moeten ook nodig buiten uitgeplant worden, maar ja, hier nog steeds nachtvorst dus dat kan nog niet.
    Ik ga eens even kijken of ik nog iets kan bekijken van de sewingbee...Nee dus, alleen in de UK staat er. Wel is er een , dit is de link;(er staan wel wat clips op)
    http://www.bbc.co.uk/programmes/p0165nj8
    Misschien kan ik nog iets op youtube vinden...
    Hier heb je allerlei stukjes op staan;
    http://www.youtube.com/watch?v=YgfCoVUKd6Y
    Maar helaas dus geen hele aflevering. Volgende week gewoon opletten!

    Fijne week toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit weekend wordt het beter, echt!!
      Nee, ik weet dat je van de BBC de recente afleveringen niet na kan kijken, vandaar dat ik echt de avond erbij heb genoemd zodat mensen met tv het rechtstreeks kunnen kijken. Herhalingen voor het buitenland zit niet bij de service van de BBC helaas : (
      Groetjes,
      Annemieke

      Verwijderen
  4. Laten we het hopen!!! Mijn voorgezaaide tuinplantje moeten nu onderhand ook echt eens naar buiten, maar ik durf nog steeds niet met de vorst 's nachts! Ik heb nog nooit zo verlangt naar het voorjaar als dit jaar denk ik. Komt ook omdat ik dolgraag wil zien hoe de nieuwe bomen, bloemen en bloesem gaan uitlopen. Mooie bekleding van de bank, alleen wel hééééél besmettelijk met chocolade handjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ps hier ruiken de hyacinthen op de vaas heerlijk, bloeien er mooie gele tulpen op de vaas en staan de nacissen in pot bijna op het punt uit te komen. Het voorjaar dus ook maar in huis gehaald ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat veel mensen dat doen! Ach ja, de eerste plasvlek zit er al in :-) Maar gelukkig zijn het wasbare hoezen!!

      Verwijderen
  6. Jij bent echt dol op bloemen hè? Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.