woensdag 27 maart 2013

Mijn kracht


2 Kor. 12:9: Maar Hij heeft tegen mij gezegd: Mijn genade is voor u genoeg, want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Daarom zal ik veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij komt wonen. 
 
 
Vandaag ben ik dankbaar voor:
- de prachtige rode rozen die voor me op tafel staan.
- het rustige moment, hier even alleen op de bank.
- de kussen die ik van mijn zoon kreeg, toen hij voor het eerst zelf kusjes ging uitdelen.
- de enthousiaste uitroepen naar 'mamma' of 'pappa' als hij een van ons weer ziet na even naar het toilet/ naar de winkel te zijn geweest.
- de lach die mijn mannen op mij gezicht kunnen brengen als we al helemaal onze eigen humor aan het opbouwen zijn. Als zoonlief koppig de zin weigert af te maken 'Jij bent pappa's grooooote.....' (jongen). En pappa voor de lol 'sinaasappel' zei om te kijken of zoon dit wel wil nazeggen en uiteraard dat wilde hij wel...Dus nu is Seth onze grote 'sssinaassssappel!!!' :-P
- eerlijke mensen om me heen die zeggen dat hun huishouden ook helemaal stilstaat in de eerste weken na adoptie...gisteravond met een opgeruimd huis, zag ik dat nog niet zo in, maar vandaag ben ik dankbaar voor dit stukje informatie :-)
- ons eigen huis, dat we hier thuis mogen zijn en dat dit ook het huis van onze zoon mag worden, dat hij het al blij herkend als we weer terug zijn van boodschapjes doen etc. Fijn om te zien.
- koekjes die halfgaar gebakken zijn, maar wel met mijn lieve zoon gemaakt.
- de uitdagingen die we tegenkomen in de opvoeding, omdat dit betekent dat we een kind hebben toevertrouwd gekregen om op te voeden.
- voor mooie voorjaarsbloemen in de keuken.
- bovenstaande Bijbeltekst die zo'n beetje mijn lijfspreuk is geworden. Hoe vaak ik dat in Zuid-Afrika al niet bedacht had, ook toen ik letterlijk ziek van spanning was bij de ontmoeting en de rechtszaak... en nu dus weer, nu we beide ziek zijn en weinig slaap hebben gehad.
- voor bemoedigende spreuken, blogs e.d. o.a. via Pinterest. Bijv. "God roept niet de bekwamen, maar Hij maakt hen die Hij roept bekwaam."  (Bijv. deze teksten:  http://www.beforethecross.com/scripture/scripture-on-strength/ )





Bron onderste foto via http://pinterest.com/citycountrygirl/lente/

Okee, dit had net zo goed een klaagblog kunnen worden of een onrealistisch-alleen-maar-blijde-dingen-blog...maar uiteindelijk werd het er dus iets tussenin. "Tel je zegeningen", zegt dat oude lied. Nou, zelfs in uitdagingen, moeheid en ziek zijn, is er nog zoveel om dankbaar voor te zijn. Ik moest mijzelf daar alleen aan herinneren. Misschien herkenbaar?
Onze zoon heeft net zo'n sterke wil als zijn mamma ook al komt hij niet uit mijn buik, wel uit mijn hart. En wat kan mijn hart soms sterk zijn als het voor of tegen iets gaat. Dat kan een grote sterkte en kracht zijn, maar ook een groot obstakel. Wat was het vandaag bijna onmogelijk voor onze kleine vent om 'sorry' te zeggen... Maar -God dank-  is het hem toch gelukt! En het IS ook moeilijk. Wat vind ik dat zelf ook verschrikkelijk lastig. Daarom...hoe eerder geleerd.. en hoe vaker voorgedaan.... We zijn trots op onze zoon en we houden van hem, zoveel...wat hij ook doet, dat proberen we hem ook telkens te zeggen! Hij is onze grote jongen (of zoals hij zelf graag zegt 'sinaasappel'): hij is lief, slim en belangrijk (The Help:-)  En hij geeft de liefste kusjes van de hele wereld!!

 

Bron onderste foto via: http://pinterest.com/citycountrygirl/lente/

Hopelijk komt de lente vlug. Dat scheelt voor een hoop mensen veel gezondheidsklachten, denk ik, inclusief ons gezinnetje. Lekker buiten fietsen, naar de kinderboerderij, wandelen en buiten spelen, geen keelpijn en verkoudheden...heerlijk. Met de zon achter glas lijkt het er al bijna op. Wie weet...na de Pasen...

 




En dat geldt ook voor de gedachte dat het mooie lenteweer ooit zal komen :-) 
(Hebr.11:1, Bron vh plaatje via http://pinterest.com/citycountrygirl/lente/)

8 opmerkingen:

  1. Wat maken jullie een hoop mee in deze tijd,
    er is veel veranderd in jullie HUISGEZIN!
    Wat fijn dat je ons deelt van je "ZEGENINGEN"
    de dingen waar je DANKBAAR en BLIJ mee bent :-)

    Maar ook zo heel eerlijk...
    dat het wennen is,
    een nieuw ritme van jullie leven wordt geboren.
    En zo mooi dat je GODS WOORD daarboven hebt geschreven.
    Want GODS WOORD staat daar immers boven.
    Om KRACHT uit te putten,
    om wijsheid op te doen,
    als er blijdschap is en als het moeilijk is.

    Ik wens jullie heel veel ZEGEN,
    blijf dicht bij HEM,
    dan komt het allemaal goed :-)

    Ook wil ik je nog schrijven...
    dat het zo GENIETEN is wat je met ons deelt :-)
    Ja...
    want wij lezers GENIETEN natuurlijk mee van die mooie kleine lieve SETH
    uhhh...
    SSSIIINNNAAASSSappel :-)

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Suzanne, meer dan aardig zal ik maar zeggen! Ja, zonder God ben ik niets, dat is me wel duidelijk. Maar met God kan ik alles en word ik steeds meer wie ik zijn mag. Dat is direct ook mijn wens voor alle lezers hier en speciaal ook voor jou Suzanne, nu ik op jouw reactie reageer.
      Lieve groeten,
      Annemieke

      Verwijderen
  2. Helemaal met Suzanne eens! Ik kan het niet beter zeggen. Ook van mij veel zegen en kracht gewenst. En de foto met die twee handen: prachtig! Ik heb nu ook je Pinterest-pagina gevonden. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg mooi weer verwoord schoonzus!!
    liefs judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van de foto met de twee handen 'family'. Dat zegt het toch weer mooi. Ik bid vandaag voor jullie gezin, dat God jullie zegend in dit avontuur van opvoeden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je gebed. Ik heb er na die tijd nog eens aan gedacht en ook in Zuid-Afrika en daarvoor was het zo fijn om te weten dat er mensen zijn die voor ons bidden. Ook mensen die ik in het 'gewone leven' helemaal niet ken en die dan toch een of meerdere keren voor ons bidden: dat is volgens mij echt het Lichaam van christus in actie. Dank je wel Omily en alle anderen. Ik heb God ook gedankt voor jullie en gevraagd jullie te zegenen!
      Lieve groeten,
      Annemieke

      Verwijderen
  5. Wat een mooie foto's. Hele fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Just found your beautiful blog via your comment on my Pinterest photo. I'll be checking in frequently! Can you tell me or do you have HTML for how to add the 'follow by Email' gadget? I haven't been able to figure it out. Thanks much! ~Joyce (joyceruhl@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.