donderdag 7 maart 2013

Een aantal fotootjes uit Zuid-Afrika







Als je op de foto's klikt, worden ze groter


De eerste ontmoeting met onze zoon. Het boekje van 'Kikkah' is inmiddels favoriet :-)
 


Verhuizen naar een andere locatie. Weg uit Johannesburg en op naar Pretoria.


Nog heel vroeg in de ochtend...
 

Pappa helpt met de sleutels. Seth vindt het leuk om veel te helpen.


En om gek te doen samen.


Lekker samen spelen.
 


En heel, heel veel wandelen. Sowieso elke ochtend met pappa en dan nog wel minstens 2 x op een dag.
 

 De parken zijn prachtig, vooral die door de Engelsen zijn aangelegd. Maar ook de 'gewone tuinen' zijn erg mooi. De bomen langs de wegen zijn enorm, alles groeit hier volgens mij als kool. We hebben Aloe Vera's gezien die groter dan mijn man zijn, gewoon in de stadstuinen hier. En de aarde is echt zo roodbruin als ze altijd zeggen. We moeten niet vergeten een beetje mee te nemen.




Het zijn heftige weken hier hoor. Het is toch van te voren niet voor te stellen hoe het zal zijn. Maar wat zijn we blij met onze zoon! Eerlijk gezegd zijn we door spanning en dergelijke best ziek geweest, vooral Seth en ik. Ik ben heel blij dat we het land van onze kleine Seth hebben mogen zien, dat we zijn tehuis hebben kunnen bezoeken, dat we de Afrikaanse sfeer hebben mogen proeven. Inmiddels verlangen we wel echt naar huis. Dat heimwee-achtige gevoel helpt ons wel bij het inleven in onze zoon, in wat hij allemaal mist. Wij kunnen weer terug naar het bekende, voor hem is het alleen maar nieuwe dingen opbouwen. Daar is hij best wel verdrietig van geweest maar nu is hij alweer een tijdje lekker vrolijk. We proberen zo voorspelbaar mogelijk te zijn en dat helpt! Het is echt een schat. Nog negen dagen en dan mogen we vliegen!

20 opmerkingen:

  1. Ja, het is heel wat voor alledrie. Maar wat fijn dat hij weer lekker vrolijk is.
    Het ziet er daar inderdaad erg mooi uit!
    Nog negen fijne dagen, en een goede terugreis toegewenst!
    PS: Seth is echt een prachtkind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat heerlijk om iets te lezen, en de foto's te mogen zien! Ik heb zoveel aan jullie gedacht, en vaak gekeken of er al iets stond ;-) Bedankt voor het delen, en veilige reis naar huis toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is wonderful! Thank for you sharing. Seth is a doll!!! He looks so lovable and huggable!! May God give you and your husband wisdom as you raise Seth in Him...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zeg, om wat van je te horen! Ik denk ook veel aan jullie, en was erg benieuwd hoe de eerste ontmoeting zou zijn. Heel bijzonder om zo een kind te mogen krijgen. Gelukkig dat hij weer vrolijk is, dat mooie mannetje. Ben je zelf weer wat opgeknapt? Het lijkt me inderdaad heel heftig allemaal, al die verschillende gevoelens en belevenissen.
    Negen dagen nog, nou, die kun je aftellen! Geniet nog maar even van het mooie land. Wat een prachtige foto's! Wat heb je trouwens een mooie rok aan, op de foto bij al die roze bloemen. Kleurt goed bij elkaar!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke jongen om te zien.
    Nog veel succes en plezier in Zuid-Afrika en alvast een goed reis.
    Groetjes Marieke J.
    Ps. Gelukkig ben ik niet de enige die regelmatig kijkt ;) Ik was ook benieuwd. Bedankt voor de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och meis, zit ik hier nu gewoon met tranen in mijn ogen... Ik ken jullie niet persoonlijk, maar heb de laatste weken zoveel aan jullie gedacht en voor jullie gebeden! En nu lees ik hier dat alles zo goed gaat! Wat een prachtig kindje, om verliefd op te worden. Ben zo blij dat jullie het fijn hebben samen! Had hij geen moeite om aan jullie te wennen? (ik weet niet hoe zoiets gaat?) Gelukkig zijn jullie alweer wat opgeknapt, kan me voorstellen dat je letterlijk ziet van spanning kan worden. Heel veel liefde, sterkte, plezier en zegen toegewenst de komende dagen! Ik blijf aan jullie denken!! Vriendelijke groet, Sannepan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoon.
    Het land ziet er inderdaad prachtig uit.
    Ik ben een nieuwe volger en vind dat je een heel mooi blog hebt.
    Een hele goede en veilige thuisreis toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Door de foto's die mij ontzettend raakten besloot ik om voor het eerst een reactie neer te zetten.
    Ik volg je blog nu bijna een jaartje, en sinds je mededeling dat jullie een zoon mochten ophalen in ZA zijn jullie niet meer uit mijn gedachten geweest.
    De foto van je man, en dat Seth zijn duimpje in z'n mond heeft heeft me ontzettend geraakt. Wat zijn jullie lieve ouders, en wat komt Seth in een warm 'nest' terecht.
    Het zal niet makkelijk zijn...voor jullie alledrie niet, maar weet dat God er is, en dat er velen zijn (waar onder ik) die voor jullie bidden.
    Heel veel plezier daar in ZA, probeer zo veel mogelijk herkenbare items mee te nemen, en veilige terugreis gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nog fijne dagen toegewenst in het prachtige land van jullie mooie ZOON fijn dat het goed gaat met hem en jullie , geniet lekker samen van de zon en de mooie dingen daar , h gr van de oma van kleinzoon ALISSITAIR en moeder van CORINE.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's; vader en zoon aan de wandel- Heerlijk!
    Ik heb ook vaak even gekeken of je iets kon vertellen en daarin was ik dus niet de enige.
    Heb je ook het gevoel in Africa dat je bij de 'roots' van de wereld bent aangekomen? Dat heb ik altijd als ik in Ethiopie ben..alsof je er zelf ooit geboren bent.(t is wel raar, dat realiseer ik me..).
    Geniet van jullie superschattige knulletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om wat van jou te horen. Heb best aan jullie zitten denken!
    Spannend allemaal hoor! Gelukkig voelt Seth zich nu wat vrijer.
    Een mooi jongetje! Erg vrolijk....
    Hele fijne dagen nog en alvast een goede terugreis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOk ik moet bekennen:Heb heel regelmatig gekeken. Wat fijn dat de Heere het zo welgemaakt heft. Prachtige foto's zeg. Hij hoort er al helemaal bij.
    Dacht gisteren nog toen we onderweg waren door de sneeuw hier: hoe zullen ze het maken?
    Geniet er nog van deze 9 dagen van de mooie natuur.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige zoon hebben jullie gekregen zeg!
    En wat een mooie foto's, fijn dat het goed gaat met Seth en jullie.
    Probeer nog zoveel mogelijk te genieten want als je thuis bent heb je weer heimwee, geloof me!
    Ik krijg al heimwee als ik de foto's zie.................

    Zitten jullie daar helemaal alleen dan in Alleyn?
    De dierentuin is ook een echte aanrader om heen te gaan.

    Nou geniet van jullie prachtige zoon....
    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Corine,

      Het afscheid komt steeds dichterbij. Gemengde gevoelens hoor. We kijken er zo naar uit om het leven thuis op te pakken, maar tegelijk zullen we de dingen hier ook missen. De mensen zijn wel erg relaxed. Eerst moesten we daar erg aan wennen en ik denk dat we nu weer erg moeten wennen aan het tegenovergestelde :-) En het weer is hier natuurlijk heerlijk.
      Maar wat kijken we uit naar de eerste keer in onze eigen auto rijden met Seth (hij is zo gek op auto's), om onze kat weer te zien en te laten kennismaken met Seth, naar onze kipjes, naar te doen en laten, te gaan en staan waar en wanneer je wilt, naar de eerste keer samen naar een overdekt zwembad, samen naar de markt op zaterdag, hem zijn kamer laten zien...onze familie te ontmoeten natuurlijk! Al die dingen...En tegelijk natuurlijk genieten van wat we nu al allemaal ontvangen elke dag. Soms voel je, je volller dan vol van het goede dat je ontvangt!

      Verwijderen
  14. tsjonge, wat mooi dat je dit met ons allemaal deelt. Fijn dat het zo goed gaat, het is toch heel bijzonder om nu gezegend te zijn met een zoon.

    Al het goede toegewenst en ook sterkte nog voor de komende dagen en de reis terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve allemaal,

    Wat fijn om van jullie te horen!
    Heel veel dank voor de prachtige foto's en het verslag!
    Ja... ook ik zat helemaal te popelen om even iets van jullie te horen.
    Het is allemaal even indrukwekkend,
    en wat is jullie zoontje een schattig knulletje!
    Wat een rijke zegen die kleine SETH.

    Ik begrijp dat het ook allemaal best heftig kan zijn,
    zoveel indrukken, jullie hadden met zoveel verlangen uitgezien naar dit moment...

    Gods liefde, warme omarming en wijsheid toegebeden om met al deze emoties en nieuwe dingen om te gaan.
    Jullie HEMELSE VADER weet als geen ander wat jullie van node hebben :-)

    LIEFS, Suzanne


    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn om je bericht te lezen en de foto's te zien! Ik snap wel dat je naar huis verlangt om het normale leven op te gaan pakken samen met Seth (wat een prachtig kereltje toch!) en om al deze emotionele momenten een plekje te kunnen gaan geven. Wat fijn dat Seth zo'n lieve papa en mama heeft gekregen! Heel veel zegen met elkaar en een goede terugreis!

    p.s. waar haal jij die prachtige lange rokken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjolein,
      Ahum, allereerst bedankt voor het compliment. En ja, waar haal ik ze? Allereerst maak ik ze soms op naailes (van patronen uit oude magazines of van Pinterest) omdat ik weet hoe lastig het is om leuke lange rokken in de winkels te vinden. En in winkels en catalogussen op internet is het gewoon echt zoeken. In de zomer is er meer leuks dan in de winter. Soms google ik 'lange rok' en dan vind je ze online. Ik heb er eentje van de Klingl bijv. hoewel ik dat voor de rest een beetje een suffe winkel vind, kan er maar net iets tussen zitten. Soms op Marktplaats/ ebay(ik zoek dan op Noa Noa, Didi, Oilily, of gewoon 'rok'+ 'lang'). En in grote steden of het buitenland is soms meer. Zoals in Amsterdam bij de dappermarkt in de buurt, zit een Turkse kledingzaak. Veel is niet naar mijn smaak, maar er hangen heel veel lange rokken. Ook hele leuke spijkerrokken die heel vrolijk en mooi zijn. Daarnaast kijk ik op vakantie altijd even goed. Nu in Zuid-Afrika ook weer een heleaparte lange rok gekocht. Ik vond het in NL erg mini de laatste winter, maar hier dragen ze alles hoor en ook veel lang.
      Nou, misschien heb je er iets aan...

      Ja, Seth is een schatje he <3

      Verwijderen
  17. Wat prachtig om te lezen en te zien. Deze week hopen jullie thuis te komen. Ik wens jullie een goede reis en een vreugdevolle thuiskomst.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.