zondag 17 februari 2013

Feestweek


Zondag. Rustdag. Even bijkomen van alle emoties, het grote nieuws en alle feestvreugde hier. En opeens zin en tijd om hier nog een berichtje te plaatsen. 


De afgelopen week laat zich onmogelijk samenvatten, maar hierbij in ieder geval heel hartelijk bedankt voor al die lieve reacties. Onvoorstelbaar!   

Maar eerst de naam van onze zoon. Na alle argumenten te hebben gewogen en te hebben gebeden kwam uiteindelijk een heel rustig en mooi gevoel bij zijn naam zoals deze zal luiden:

SETH SHEPHERED VAN DEN HEUVEL

Seth is een naam die we al een tijdje in ons hoofd hadden en het past qua klank zo wondermooi bij Shepered. Shepered is ook een hele, mooie betekenisvolle naam maar wat lastiger als voornaam te herkennen en te spellen in Nederland. We willen deze naam die met het woord 'herder' te maken heeft er wel bij houden! Seth is een Bijbelse naam, de zoon van Adam en Eva. De zoon waar Noach vanaf stamt en dus is Seth genoemd naar onze gezamenlijke voorvader. Dat vinden we extra mooi in onze multi culti familie. Of je nu uit Taiwan, Zuid-Afrika of Nederland komt, of je nu bruin of wit bent...je ogen van elkaar verschillen of wat je lekker vindt....we zijn allemaal familie van elkaar. Dat drukt zijn naam ook uit.




Fotootjes van ons voor Seth. Samen met een knuffeltje ging dat direct op de post. Als het goed is heeft hij het vrijdag gekregen. Dit ook omdat Seth nu echt voorbereid wordt op wat gaat komen.
 



 

Zelfgemaakte draagzak, speciaal voor ons gemaakt! Zo mooi. En handig :-)



Deze zebraatjes stonden zo'n drie jaar gescheiden. Eentje op het werk bij Eize en eentje thuis. We hebben ze gekocht op de dag dat de adoptieaanvraag (start procedure) werd verstuurd met het idee om ze weer samen te brengen als het voorstel er is. Tada!





 


We hopen deze week  te vliegen en vrijdag al in Zuid-Afrika te zijn. En dan de maandag erop een ontmoeting! Is het niet geweldig? We zijn zo onvergelijkbaar dankbaar en blij. 

De afgelopen twee dagen veel familie en vrienden hier te gast gehad. Mijn man was ook jarig, dus het was een echte feestweek! Vandaag zondag. En de tranen die de hele week niet echt kwamen, kwamen er nu bij het slotlied allemaal uit. Het was ook zo'n mooie preek en er werd voor ons gebeden en we werden direct al gefeliciteerd door de mensen die het van te voren al wisten. We hadden een fotootje mee om te laten zien voor en na de dienst. Het was echt mooier en emotioneler dan dat we ons tevoren zo vaak hadden voorgesteld. In de kerk ben je blijkbaar toch iets dichterbij God dan thuis, de dankbaarheid en de bevestiging van alles wat je geloofde en waarin je vertrouwde maakte ons voller dan vol :-) Zo vaak zijn we in de kerk bemoedigd door iets uit de preek of door een lied of door meeleven van onze 'kerkfamilie' zoals we dat graag zeggen. Als we het wachten niet meer zagen zitten bijvoorbeeld. En nu mochten we dit lied zingen:
(daar kan je het toch ook niet droog bij houden :-) ?) 



 

" Gezang 464: Alle volken, loof de Here

Alle volken loof de Here,
aarde, zing een vrolijk lied!
Juicht nu allen, geeft Hem ere:
Hij vergeet de zijnen niet!
In het beurtgezang der sferen,
in des afgronds bange kreet
ruist de lof, de lof des Heren,
die de zijnen niet vergeet.

Uit Hem vloeien alle krachten,
tot Hem stijg'der aarde lied!
Zalig, wie de Heer verwachten:
Hij vergeet de zijnen niet!
Smelt dan samen, Hem ter ere,
diept' en hoogheid, lust en leed,
in het loflied aan de Here,
die de zijnen niet vergeet!"

Dit en al het contact en de reacties van de afgelopen dagen, voelden als een warme deken om ons heen. Dank je wel allemaal en dank aan God die zoveel lieve mensen om ons heen geeft!

20 opmerkingen:

  1. Dat strieptboatjen zal hem mooi staan bij zijn donkere huid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Echt super zeg. Prijs God!
    Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat God nu eindelijk bekend maakte welke kind in jullie gezin mag komen. Speciaal! Goede reis deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees al langere tijd mee met jullie site en lees dat jullie een zoon krijgen, Seth! Super, gefeliciteerd!
    Had het bericht ook al gelezen op facebook bij jullie zus/schoonzus? Judith met zoon Nian en wachtend op Joas.

    Alvast fijne reis en een behouden aankomst in Zuid-Afrika! Geniet van al het bijzondere wat jullie zullen meemaken ondanks alle emoties!

    Groetjes Petra mama van Nian-Tzu (Taiwan) en wachtend op een voorstel van een kindje uit China

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Eize en Annemieke,

    Gefeliciteerd met jullie zoon Seth! Ik wil jullie een goede reis wensen en succes met de laatste voirvereidingen. Ik herken volgens mij iets tussen de cadeautjes van Urk, komt ook de helft van mijn familie vandaan.

    Groetjes Annemieke Koorn
    (Ik 'ken' jullie van Yahoo)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou de feestvreugde straalt van de foto's af!! Wat een mooie, maar ook spannende weken gaan jullie (en ook zeker Seth) tegemoet.

    Ik zal voor jullie bidden.

    Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie namen! Heel mooi om zo met jullie 'proces' mee te mogen kijken, te delen in vreugde en vreugdetranen! Vandaag nog een heerlijke dag gehad met onze 3 jarige zoon, zoveel gesprekjes en gezelligheid, dat gun ik jullie ook!
    Succes met alle voorbereidingen en rust nog een beetje uit, voor zover mogelijk...:)
    Liefs,
    Grace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blij Met Jou
    (voor een adoptiekind)
    Tekst: Elly Zuiderveld-Nieman
    Muziek: Rikkert Zuiderveld

    Moeder:
    Dit is een liedje
    Voor jou m'n kind
    Om je te zeggen
    Hoe mooi ik je vind
    Je komt uit een land
    Hier ver vandaan
    Maar jij bracht een lichtje
    In ons bestaan

    Blij met jou
    Zo blij met jou
    Jij bent zo lief en apart
    Blij met jou
    Zo blij met jou
    Niet uit mijn buik
    Maar wel in mijn hart
    Blij met jou

    Kind:
    Dit is een liedje
    Alleen voor jou
    Om je te zeggen
    Dat ik van je hou
    Ik moest zolang wachten
    Tot jij mij vond
    Maar ik wist allang
    Dat jij ergens bestond

    Blij met jou
    Zo blij met jou
    Jij bent zo lief en apart
    Blij met jou
    Zo blij met jou
    Niet uit je buik
    Maar wel in je hart
    Blij met jou

    Samen:
    Blij met jou...
    Moeder: niet uit mijn buik
    Kind: maar wel in je hart
    Blij met jou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Annemieke,

    Niet alleen tranen bij jullie en dat mooie lied,
    ook bij mij.
    Want wat is dit allemaal wonderlijk mooi!
    Ik ben zo verheugd samen met jullie,
    God is goed!

    Dat ZIJN liefdevolle zegen en bescherming jullie mag omringen de komende weken.
    Geniet met volle teugen van ZIJN GOEDHEID :-)

    Veel liefs, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige naam; Seth!! Ik reis in gedachten en gebed met jullie mee deze en volgende week...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een FEEST (en terecht!). Heerlijk!
    Succes met alle voorbereidingen. En een goede reis naar Zuid-Afrika.
    Eize natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag.
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een FEEST!
    De vreugde spat er vanaf. Succes de komende dagen. Enne... met dit heerlijke zonnetje in NLd. is de overgang naar de warmte in ZA niet zo groot! ;-)
    Bedankt voor je reactie op onze blog. Lief dat je daar nog aan denkt. En natuurlijk mag je je meelezers dezelfde vraag stellen. Ik kreeg leuke reacties.

    Geniet van de komende tijd, goede reis!!

    Liefs, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje Seth!
    We hopen dat jullie een mooie tijd hebben in ZA.
    Alle goedtoegewenst voor de toekomst als jullie een echt gezinnetje zijn geworden.

    Hartelijke groeten, Aline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Annemieke,
    Wat hebben jullie een mooi lied mogen zingen aan 't einde van de dienst! Ik wens je toe dat het alle dagen in je mag blijven zingen: Zalig wie de Heer verwachten, Hij vergeet de Zijnen niet!
    En die emoties, mooi toch dat het juist in het huis van de Heere God naar buiten komt. Dat is de plaats waar je tot rust komt, waar je Hem ontmoet in het gezamenlijk zingen, bidden en naar Zijn woorden luisteren!
    Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd en we wensen jullie samen alle goeds toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Eize en Annemieke,

    Ik volg jullie blog zo af en toe en nu zie ik tot mijn grote vreugde dat jullie vader en moeder mogen worden van een prachtige Zuid Afrikaanse knul van 2,5!
    Geweldig! Van harte gefeliciteerd! Zijn jullie al afgereisd? Of vertrekken jullie nog?
    Zuid Afrika is voor ons gezin ook een belangrijk land. Zelf ben ik nauw betrokken bij een project voor zeer kwetsbare vrouwen in de Zuid Afrikaanse samenleving, namelijk prostituees (BOKAMOSO, meer hier over is te lezen op: called-to-restore.blogspot.nl).
    Ik zou graag met jullie in mail contact komen, want ik heb een vraag m.b.t. dit project voor jullie, maar die wil ik liever niet zo in het gastenboek schrijven.
    Als jullie tijd hebben, zouden jullie me dan willen mailen op bokamoso@kpnmail.nl?

    Geniet van deze bijzondere reis! Ik wens jullie een onvergetelijke omarming van jullie zoon toe!

    Gods zegen,

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben wel heel benieuwd hoe het met jullie gaat daar in ZA?
    En hoe de ontmoeting was met jullie zoon Seth!

    Zitten jullie in Alleyn Mainsons ?

    Nou geniet van alles,

    Groetjes Corine (mama van Allistair)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat alles goed mag zijn en gaan! Veilige tijd nog en een goede reis terug toegewenst! Hartelijke groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Annemieke,
    Zo benieuwd hoe het is gegaan. Hopelijk gaat alles goed. Geniet van elkaar en neem de tijd.
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.