donderdag 3 januari 2013

'Iets nieuws'

Net als velen begin ik het nieuwe jaar met kriebels,  hernieuwde energie, hoopvolle gedachten, goede voornemens en nieuwe plannen.


Voor het nieuwe jaar wil ik mij vasthouden aan deze Bijbelteksten uit Jesaja 43:

"18 Blijf niet staan bij wat eertijds is gebeurd,
laat het verleden nu rusten.
19 Zie, ik ga iets nieuws verrichten,
nu ontkiemt het – heb je het nog niet gemerkt?
Ik baan een weg door de woestijn,
maak rivieren in de wildernis."

(en wat daarvoor staat vind ik ook altijd zo prachtig, ook in het verband met onze adoptieplannen, hoewel dat niet de eerste bedoeling van de schrijver zal zijn geweest)























 Een nieuwe bestemming voor de adventskaarsen. 




Ik kan er niets aan doen (wil ik trouwens ook niet) ik ben een echte vuurwerkfan! Nou ja, zolang het geen knalvuurwerk is, maar siervuurwerk.. dat vind ik mooi. 'Maar misschien heeft het ook te maken met alles wat er omheen hangt: als je het zelf gaan uitzoeken en kopen (voor het eerst weer eens gedaan), de vrolijke verwondering en spanning bij de kinderen, de binnenblijvers voor het raam, de koukleumers buiten, de geur die met de wind in je gezicht wordt geblazen en in je ogen prikt... Ondanks de griep, heb ik er toch van kunnen genieten dit jaar. En voor heel even voelde ik me weer dat kleine meisje dat op de oprijlaan half opgetogen, half bang en heeel voorzichtig (klaar om er van weg te rennen, mocht dat nodig zijn) staat toe te kijken. Gelukkig voor onze kat en de andere dieren in ons land is het maar één keer per jaar!




En dan weer het nieuwe jaar, een nieuwe vakantiedag...



Poppouri maken van het Kerstboeket. Ik ga er regelmatig met mijn vingers door om er lucht tussen te laten en er rotte blaadjes uit te halen. Zand, glitter en alle andere ongerechtigheid zakt naar de bodem, dus zeef ik het ook zo af en toe. Het begint al mooi in te drogen inmiddels.


Het werken aan mijn Jaarjournaal is begonnen. Heerlijk om mee bezig te zijn: binnen in de gezelligheid en de warmte van thuis en buiten tijdens een boswandeling.


Een prachtig wit huis aan de bosrand  met een houtwal en oud hekje.


 





De lente is al onderweg naar ons!

Prachtig licht op een hele zonnige dag in het bos. De vogels waren volop te horen op deze warme januaridag. 


Niet alle paden waren zo droog. De voorafgaande dagen had het flink geregend. Dus naast de vogeltjes was ook het plonzen van onze laarzen in de modder te horen :- )


 Het was mooi om te zien hoe de seizoenen in elkaar overlopen. Aan de ene kant zie je herfstachtige taferelen met gevallen bladeren, regenplassen en modder en nogal wat paddestoelen. Aan de andere kant was er de winterachtige kaalheid van de loofbomen terwijl de knoppen in die bomen alweer een stukje lente in het bos brengen.

 
 
 






















 En bij de zandverstuiving...




Met een recept voor chocolademelkmix:

  • 1 deel mager melkpoeder (bijv. 250 gram)
  • 1/2 deel cacaopoeder (bijv. 125 gram)
  • 1/2 deel suiker (bijv. 125 gram), hierin kan je varieren en smaak aanbrengen, denk aan bruine suiker, rietsuiker, vanillesuiker etc.
  •  Snuf zout.
Goed mengen en een bodempje in een mok doen. Heet water erbij en genieten maar!


Ai, wat een foute pengreep LOL. Nog nooit goed gedaan, misschine gedurende zes weken schrijfles op de pabo, maar daarna weer teruggevallen helaas ;-)


Inspiratie voor het titelblad op een kladblaadje. Voor elke maand iets bijzonders.


De eerste letter staat er in!


Een nog niet gekleurd maar al wel vrolijk begin.





De boswandeling was direct een 'date'.  In de koffiepot hieronder zitten allemaal papiertjes met uitstapjes die we samen willen doen. We hebben er samen evenveel papiertjes in gedaan. Omdat mijn man veel naar het buitenland was, kwam het er niet van om hiermee verder te gaan, maar nu zijn we er weer! Dit was 'mijn date' en de eerstvolgende 'date van mijn man' staat ook al in de agenda: het scheepvaartsmuseum in Amsterdam.


Weer thuis waar de kerstboom inmiddels is afgetuigd en het huis opeens een stuk groter lijkt :-)


Ik voel me echt bevoorrecht met deze vakantie, de mooie feestdagen, de nieuwe energie en alles wat ons dagelijks weer opnieuw gegeven wordt. Hoewel ik (natuurlijk) nog veel meer wilde doen in de vakantie (wie niet?) is het prima zo. Lekker genieten. Volgende week waarschijnlijk weer een gewone werkweek. Nu nog even luieren en verwonderen!

8 opmerkingen:

  1. Mooie foto's!
    En het begin van je jaarjournaal ziet er al prachtig uit!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik heb dezelfde agenda! Mooi is ie he :)
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begin is er; van het nieuwe jaar én van het jaarjournaal! Je tekent goed hoor, echt een mooi plaatje.
    Dat idee van de 'dates' is ook leuk...misschien ga ik dat ook eens voorstellen aan mijn man. Na twintig jaar in de kleine kinderen te hebben gezeten, gaan we nooit samen ergens heen (behalve boodschappen doen en zo), nu de jongste acht jaar wordt, kan het misschien wel eens weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar haal jij je melkpoeder voor deze mix?
    Heb ondertussen heel je blog gelezen, met veel plezier...
    Je bent met veel leuke dingen bezig en daar wil ik graag van op de hoogte blijven, dus ga ik je volgen!
    Je schrijft leuk en leest makkelijk. Ook je foto's zijn super om te zien!
    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ilse, Bedankt voor de complimenten. De melkpoeder die ik gebruik is van ELK en ligt bij mijn supermarkt bij de sojamelk, pakjes slagroom e.d. in de buurt. Succes! Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog liggen die ik bij een molen kocht, maar 't lost niet zo goed op... Die van elk ondertussen gekocht... Maar m'n 2e poging lijkt al beter geslaagd, heb gewoon wat meer in m'n beker gedaan rn eerst geroerd met koud water. Misschien dat 't met die van elk nog beter gaat.
      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. Ja, je moet er best wel wat van indoen en ik los het idd ook altijd eerst op met een klein scheutje koud water. Succes verder

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.