maandag 24 december 2012

Rondom Kerst

De afgelopen dagen waren vol van voorbereidingen. Hier potato puffs uit het oude receptenboek. Ik probeerde ze van de week uit voor het kerstdiner. Ik probeer ze straks nog iets ronder te krijgen. Het is een simpel, goedkoop en toch bijzonder gerecht. Made from scratch!




 Eerst mashed potatoes (aardappelpuree met gekookte melk) maken en dan in ballen rollen.



 

En het resultaat...


Je kan ze ook in het voren bakken en dan nog een keer in de oven doen. Dat hoop ik vandaag alvast te doen.

Een zondagmiddagwandeling in de buurt:


 




Kerstboeketjes van twee simpele bosjes rozen gemaakt. In water en glitter gedoopt. Een lintje en dennenappeltjes erbij en het huis is weer mooi opgefleurd!




 
 

In een jampotje...
 

Zaterdagavond: de Christmas Carol van Charles Dickens werd opgevoerd door de jongeren. De opbrengst ging naar de actie tegen babysterfte in Afrika. De jongeren waren zo trots op het bedrag dat ze hadden opgehaald! Mooi om te zien!






Start van de voorbereidingen voor de Kerstmaaltijd. De pumpkin pie (pompoentaart) komt ook uit het oude kookboek. Het is de meest heerlijke pompoentaart die ik ken. Niet met slagroom gemaakt, niet te zoet of te kruidig...precies goed. Vroeger wisten ze wel wat lekker koken was :-)










Als je op de foto van  het recept klikt, wordt het groter. Voor de bodem gebruikte ik korstdeeg met 60 gram suiker erdoor.

 

Dit jaar wilde ik zelf een kerstkaartje schilderen, maar het bleek toch teveel gevraagd te zijn ;-) Geen tijd, geen tijd...  De kerstkaartjes zijn er dus bij ingeschoten dit jaar. Misschien lukt een Nieuwjaarskaartje nog... In ieder geval hierbij een 

Gezegend Kerstfeest iedereen 

&

Veel zegen, geluk en al het goede in het nieuwe jaar

 

 

En tenslotte nog dit gedicht dat ik van mijn schoonmoeder per mail kreeg...


Wake-up Call - Christmas 2012
 
Christmas comes but once a year
Before you know it……..it is here
Now celebrate the Saviour’s birth
shout for joy, for all you’re worth

God told about Him.….long ago
when Satan tried to run the show
deceiving Eve…right at the start
But God is God - He did His part

The centuries passed….on and on 
Prophets arrived...then came John
baptized sinners, they would hear
of Jesus ‘coming’ loud and clear

And then He came...He filled the scene
His majesty just awesome...all supreme
The Spirit came upon Him...like a dove
God said, “You are my Son, whom I love”

Then for the next three years, always a busy Man
for Jesus seeks the lost and finds them as He can
Those who come to Him, He never will condemn
In dying on the cross He shed His blood for them

His birth was a real miracle…His resurrection more
After only forty days…He reached the distant shore
where all His loved ones gather...their eternal home
Those refusing to believe “the final death” their poem

Take the wake-up call, Christ will come back to earth
If you confess your sins to Jesus …the Spirit grants rebirth

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig gedicht!
    Ook voor jullie fijne dagen en een goed, gezond 2013.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annemieke, Wat ben jij al lekker druk geweest voor de kerstdagen! Hier staat vandaag het huis op z'n kop, maar nu eerst even een kom thee en even alles op een rijtje krijgen wat nog gebeuren moet :-) Mooi gedicht. Jij/jullie ook goede en gezegende kerstdagen toegewenst, en ook alvast het allerbeste toegewenst voor het nieuwe jaar! Ik hoop voor jullie dat jullie in het komende jaar jullie kindje in jullie armen mogen sluiten. Ik bid voor jullie. Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoihoihoi! lalalalala! Jummie! wie komen er eten morgen :D ik heb er nu al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk Kerstfeest!!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.