zaterdag 29 december 2012

Laatste dagen van het jaar


We hebben een hele goede Kerst gehad en ook daarna zijn we rijk gezegend met gezelligheid, plezier, lekker eten en samenzijn! 


Met Kerst was het goed om tot me door te laten dringen hoe God Zelf mens wilde worden, hoe Hij de toon zette met Zijn geboorte in een nederige plek en om me voor te stellen hoe het leven er uit zou zien als Hij die keuze niet gemaakt zou hebben! Hij is de Morgenster en verlicht ons leven!


Veel sterren dit jaar dus. Als verwijzing naar de Morgenster. En licht als verwijzing naar het 'Licht van de wereld'.  


 En rond 13.00 uur kon ook de Koningin en haar kersttoespraak niet ontbreken...

 
Op Kerstavond had ik de tafel alvast gedekt. Klassiek-traditioneel met rozen, kandelaar en brocante servies.








De volgende dag na de kerkdienst en de koffie...

 

 

 

 


Uiteraard was de tafel niet leeg, maar de gasten heb ik uit respect voor hun privacy niet op het www gezet :-)

(Anders durven ze straks misschien wel niet meer te komen eten lol)


Mooi cadeautje van onze vriendin.

En de volgende dag Tweede Kerstdag reden we naar familie toe voor een bakje koffie en om ons nichtje op te halen. Wat een schat van een kind! Ze heeft hier heerlijk gelogeerd en bracht veel gezelligheid met zich mee. 


We zijn op Tweede Kerstdag naar de sprookjesachtige balletvoorstelling 'De Notenkraker' geweest. En we hebben samen blauwe schuimpjes gebakken. Normaal koop ik altijd natuurlijke via internet, maar deze keer was het een keertje een chemisch goedje...nou ja, voor die ene keer in het jaar! Wel leuk om de verrassing te zien op het gezicht van mijn nichtje toen ze voor de eerste keer de blauwe suiker zag :-)





Ik hoop dat dit filmpje van Youtube goed op het blog verschijnt...










Warme winteravonden binnen met olielampen en mooie oude illustraties om bij weg te dromen...


Inmiddels genieten we na van deze leuke dagen en kijken we uit naar de Jaarwisseling. Nieuwe hoop bloeit weer op. Een heel nieuw jaar ligt voor ons. Een frisse start en tegelijk zoveel om dankbaar voor te zijn vanuit 2012....


 Namelijk: God heeft ons weer een stukje dichter bij Hem gebracht in het afgelopen jaar, Hij vergaf ons dagelijks onze schuld, mijn man heeft een baan, we hebben een huis en een beetje 'tuin', ik werk een dag op school, onze dieren zijn gezond en wel, we mochten feestdagen vieren, naar Londen gaan, onze familieleden en vrienden overkwam geen ernstige ziektes of ongevallen, er was veel schoonheid te zien in en buiten huis: prachtige wolken, bloemen, planten, kleuren die verschilden in elk seizoen. We mochten sommige mensen beter leren kennen en iets voor oudere mensen betekenen en vice versa. Ik leerde kruiden en plantjes opkweken vanuit zaadjes en ik leerde veel dingen zelf te maken. Er was genoeg te eten en nieuwe dingen te bedenken. Onze adoptiepapierene werden goedgekeurd en naar Zuid-Afrika gestuurd. Mijn man liep een hardloopwedstrijd en zoveel, ja echt zoveel meer zegeningen, zou ik hier nog bij op kunnen tellen!!


En zo terugkijkend en vooruit dromend, moet ik denken aan het verhaal van de wolf. Onze dominee haalde het eens aan in een preek en nu vond ik het ook op Pinterest:

Een oude Cherokee (indiaan) vertelde eens een verhaal aan zijn kleinzoon: '' Mijn zoon, er is een strijd gaande tussen twee wolven binnenin alle mensen.

Een is Slechtheid. Het is kwaad, jaloezie, hebberigheid, wraakzucht, minderwaardigheidsgevoel, leugen en ego. De ander is Goed. Het is vreugde, vrede, liefde, hoop, nederigheid, vriendelijkheid, meeleven en waarheid."

De jongen dacht hierover na en zei toen "Grootvader, welke wolf wint?"

Rustige antwoordde de oude man: " De wolf die je voedt."

De dominee trok een link naar de Heilige Geest: dat je, je laat voeden door Hem. Op Pinterest heb ik er voor mezelf ook nog onder gezet: 'Lees je Bijbel, bid elke dag.'  Ik vind het een heel mooi verhaal dat me veel kan leren!

Read you Bible pray every day...

5 opmerkingen:

  1. Echt, wat heb jij toch elke keer weer 'n mooi blog met gezellige, sfeervolle foto's! Een genoet om te kijken en lezen.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele goede jaarwisseling toegewenst. Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er weer gezellig uit Annemieke. Hier zijn ook de voorbereidingen voor de jaarwisseling in volle gang. Oliebollen, rolletjes en kniepertjes bakken (Drenthse traditie, misschien ook wel van Groningen hoor) Maar zo lekker.
    Goede jaarwisseling en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om zo mee te kijken in jullie KERSTVIERING,
    maar ook met al die andere GEZELLIGE DINGEN.
    DANK dat je ons zo laat MEEGENIETEN !

    Ik vind jullie BROCANTE SERVIES zo mooi !
    Hi hi...
    ik vind dat je altijd dubbel zo lekker eet van een MOOI BORD.
    En ik zag die geweldige AARDAPPELS uit het receptenboek van de Amerikaanse vrouw voorbij komen op dat MOOIE SERVIES,
    wat zien ze er lekker uit.
    Alles zag er trouwens uit om de vingers bij af te likken.
    Complimenten hoor !

    Wat leuk dat je zo'n lief nichtje te logeren kreeg, GEZELLIG ! Wat zal zij ook genoten hebben van het blauwe-schuimpjes-avontuur.

    En tot slot "DANKBAARHEID",
    mooi te lezen dat je zo DANKBAAR bent !
    Er is zoveel om DANKBAAR voor te zijn.
    Wat dienen we een GROOT GOD en LIEFVOLLE VADER,
    HIJ ZORGT VOOR ONS !

    Ik wens jullie een RIJK GEZEGEND nieuw jaar toe.
    Heel veel DANK voor je prachtige berichten (op deze weblog)
    van het afgelopen jaar !
    Ik heb ervan genoten.

    Een hartelijke groet, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.