dinsdag 4 december 2012

Het leven van alledag...



De Adventtijd is weer begonnen. De adventskaarsen staan dit jaar op tijd klaar!!!  Het eerste kaarsje brand.



 Ik ben met een mooie adventstudie van Goodmorning Girls begonnen (in eerder blogbericht genoemd in november) en ik ben erg blij met deze praktische studie. Het heeft mij nu al mooie, waardevolle inzichten gegeven. 
 

Ik ben gek op hertjes en rood met wit gestipte paddestoelen en mos en vintage kerstballen en.... rood met wit gestipte schorten met hertjes erop!! Het was destijds een koopje dat ik niet kon laten liggen en ik heb het weggelegd tot december. Nu mag ik 'm dragen van mezelf, een echte winterschort.


 Maandag 1 december: de eerste, zeer natte sneeuw.

 


 Een 'bloempot' van plastic tafelzeil-kant en een bagagelabel. De keuken geurt heerlijk, ook zonder dat er gekookt wordt.
 




November 



En ondertussen aan een planeet (Jupiter) aan het schilderen voor Sinterklaas. Morgen is het zover in de groep. Dit is de eerste keer dat ik Sinterklaas in de klas organiseer en meevier, dus ik vind het zelf ook wel een beetje spannend.



In de vensterbank:


Na het leeghalen van de bovenkant van de  kast heeft de kat er een plekje bij. Wat een uitzicht!


Als Hendrik VIII dit nog eens zou weten, dat íe als kerstversiering gebruikt zou worden LOL!  Een van de mooiste souveniertjes die we mee hebben genomen uit Londen, vinden we zelf. We zullen 'm bovenin de boom hangen en er zo goed mogelijk voor zorgen, hopelijk kan íe dan nog heel lang mee. Het herinnert ons aan Engeland, aan dat we allebei zo genoten hebben van het bezoek aan de Tower, dat we beiden van geschiedenis houden en natuurlijk aan (het Engeland van) Hendrik VIII zelf : )

6 opmerkingen:

  1. There seems to be much beauty in and around your home.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sfeer heb je weer gemaakt.
    De adventskaarsen op die manier neergezet vind ik heel origineel.
    Bedankt voor het naar binnen kijken, dat is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, die kerstbal van Hendrik. Het is bijna een belediging om dit als een "bal" aan te merken. Hij is echt heel erg mooi.
    Je huis ziet er heel gezellig en warm uit. En inderdaad, wat Dieneke hierboven al zegt, wat bijzonder om zo de adventskaarsen neer te zetten.
    O ja, je schort is erg stijlvol.

    Hartelijke groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha..ha.. zorg maar dat Lena Hendrik niet aanvalt. Voor je 't weet weer een onthoofding. Leuk die hertjes, dat zie je eigenlijk niet veel meer he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annemieke,

    Weer genoten van je blogjes hoor. Even een vraagje: waar haal jij die kartonnen labels?

    Groetjes en Gods zegen voor deze week,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marjolein,

    Dank je wel. De labels komen van een soort kantoorboekhandel uit Engeland. Het zijn kofferlabels die ik iets kleiner heb geknipt. Misschien hier ook wel in gelijksoortige winkels te krijgen.

    Groetjes,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.