donderdag 13 december 2012

Het hoeft niet moeilijk te zijn! + week 2 van Advent


Naaien hoeft niet moeilijk te zijn en voor sommige projecten hoef je niet eens een naaimachine te hebben. Zie bijvoorbeeld de eerste twee projectjes... die kan je ook heel voorzichtig met de hand vastnaaien omdat het geen enorme stukken stof zijn die je hoeft vast te naaien.  ( Voor alles geldt, klik op het plaatje en je komt bij de tutorial. Soms moet je nog even op het blog zoeken.)

.Lace Tee Refashion


Voor in huis:

Bowl covers--super simple and easy

Geen blog, maar wel een leuk idee, vooral als je net begint met naaien. Kussenhoezen voor de slaapkamerkussens:

Sewing in a Straight Line: easy sewing projects for beginners

Niet alléén leuk voor de kids:

No Sew Flag Shirts Tutorial from Our Good Life

Mooi om ergens onderuit te laten piepen en grappig detail: 
je kan het van oude kousen, een restje kant en twee knopen maken:

Add under jacket


Voor een saaie sweater die nog niet oud en pluizig is:

Revamp an old sweater Here's the tutorial:  http://www.craftstylish.com/item/27229/how-to-make-a-basic-sweater-something-special

Ook een leuk idee als je van Maxi houdt: een simpel tricot jurkje aanpassen naar een lang, zwierig model door er twee lange banen aan vast te naaien:



Mijn favoriet, zal wel iets lastiger zijn dan een paar lintjes vastnaaien op een T-shirt, maar het lijkt me echt de moeite waard om zo'n lekkere sweat pants, euh...skirt te hebben! Lekker op de bank snuggelen met een goed boek, warme choco en dikke sokken...


maxi skirt tutorial with ruffle


Ondertussen is het nog 2,5 week tot Kerst. Met vallen en opstaan en zo af en toe onze neus stoten, proberen we de feestdagen te plannen. Altijd lastig want we willen alles tegelijk en iedereen tegelijk en dat kan niet. En zo blijven we leren... Er staat nog niet zoveel vast, behalve de kerkdiensten en dat we 2e Kerstdag met een nichtje naar de balletvoorstelling van 'De Notenkraker' gaan. Een balletvoorstelling in de winter is een kleine jaarlijkse traditie geworden voor ons. En ik heb een mooi idee voor een taart, uit een Engels tijdschrift overgenomen. 

Maar het echte toeleven doe ik door middel van de Bijbelstudie van GoodMorning Girls. Ik vind het in deze drukke tijd soms moeilijk om me op de inhoud van Kerst te concentreren en daarom gebruik ik symbolen in huis als sterren en dergelijke om me te herinneren aan de Kerstgeschiedenis. Maar de Bijbelstudie helpt me nog veel meer om me te richten op God. De eerste week had als thema 'hoop' en nu is het thema 'liefde.' Ik raad het iedereen aan. 


Het kost mij zo'n 10 - 15 minuutjes: 2 teksten lezen (eventueel meer voor de context), die 2 teksten overschrijven, dan zo'n 2 observaties opschrijven, 2 toepassingen en zo'n 2 gebedspunten. Kort en to the point worden je gedachten gericht op dat wat God je die dag wil vertellen. Al een aantal keren was het precies toepasbaar op dat wat er die dag speelde in mijn leven. Als je nog wilt aanhaken: hier kan je het boekje  gratis downloaden en printen.


Het is in het Engels, misschien dat je de wekelijkse inleiding en de recepten dan niet kan lezen als je niet goed Engels kan. Maar de dagelijkse studie moet denk ik best te doen zijn. De volgorde: lezen, overschrijven, observaties, toepassing, gebed is elke keer hetzelfde. Je moet dan alleen nog achterhalen welke Bijbelboeken er bedoeld worden, maar als je één keer de tijd neemt om een lijstje met Engelse Bijbelboeken op internet (bijv. Biblija.net)  te zoeken, dan ben je daar ook uit : )

4 opmerkingen:

  1. Ja het is een fijne bijbelstudie!! Ik volg dezelfde studie, en je kan het zo gedaan hebben, al probeer ik er wel de tijd voor te nemen om er goed over na te denken en te danken en bidden. Ik vind het erg waardevol! Ook om de dingen voor jezelf op te schrijven. Dat deed ik eerst bijna nooit, maar ik geloof dat ik dat nu toch dagelijks ga doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ga ook even kijken bij die bijbelstudie, het lijkt mij wel een goede manier om naar kerst toe te leven!
    Je naai-tips zijn superleuk, speciaal die sjaal met kant en die mouwdingetjes vind ik leuk, dank voor de tips!
    Een fijn weekeind toegewenst, mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!
    Wat geniet ik toch steeds weer om je blog te lezen! Zo herkenbaar! Alleen naaien kan ik echt niet, maar deze ideen ga ik zeker proberen! Vooral die mouwen, echt super leuk!
    Zelf ben ik nu een boekje van max lucado aan het lezen over advent. En je hebt gelijk, het is zo belangrijk bij de echte boodschap/het wonder van kerst stil te staan...in de drukte van de feestmaand gaat dat zo makkelijk aan ons voorbij!Wat gaaf dat je in Londen bent geweest en ons een liet meekijken! Als je in de sfeer wilt blijven...chr. jeugdkoor Ruach geeft een kerstconcert in engelse sfeer met liederen van oa Benjamin Britten en John Rutter. Ook zo'n evensong hebben ze gezongen, heel bijzonder! Het is in Katwijk ZH, ik ga ernaar toe en kijk ernaar uit! (Als het ook een idee voor jou is..kijk dan zelf even op hun website)
    Voor nu/morgen ga ik nog wat sneeuwsterren haken (dank voor de tip!) en kijken voor een kleine kerstboom. Ik heb er al helemaal zin in om m (eenvoudig) te versieren. Ga zo door en een gezegend weekend toegewenst! Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Annemieke,
    Mooi inderdaad, die bijbelstudie tijdens de adventtijd. Wat Jose hierboven ook al zei, het is soms moeilijk om tijdens alle kerst-gekte in bijvoorbeeld het winkelcentrum en op de radio en televisie, de werkelijke boodschap van kerstmis te blijven zien en je daarop te focussen. De bijbelstudie helpt daar goed bij. Door alle commercie zou je bijna voorbij gaan aan de geboortje van het kerstkind.

    Je hebt mooi ideetjes gegeven om zelf creatief bezig te zijn in deze maand. Ik volg een opleiding costumière, echt heel leuk om te doen. Het zou ook wel wat voor jou zijn denk ik. Dan kan je zelf al je kleding tekenen en naaien. Dus ook jurken en bloesjes die je niet zo snel kan vinden in de winkel.

    Dank je wel weer voor je inspiratie hoor, ik lees je blog met heel veel plezier.

    Hartelijke groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.