vrijdag 9 november 2012

Vintage kapsels

Een tijdje geleden had ik een vintage rokje gemaakt, nu tijd voor een (half) vintage kapsel. Ik kwam zoveel leuke, inspirerende voorbeelden tegen dat ik zelf ook een gokje wilde wagen. Voor een echte '40/'50 style heb je natuurlijk korter haar nodig. En met donker haar staat het nog leuker, maar ik ben best tevreden met de look.

 

Ik rolde de voorste lok in een krul en heb die vast gezet met een schuifje. Daarna rolde ik beide kanten omhoog en zette het vast. Dat was alles voor vandaag (de volgende keer misschien met krullen onderin) Maar... op youtube ging er een wereld voor me open! Allemaal leuke ideeen om thuis uit te proberen. Ik had al stap voor stap foto's gezien op Pinterest, maar met een filmpje erbij is het nog gemakkelijker. En nu de feestdagen er straks aankomen, doe ik er maar mijn voordeel mee.

 

 Twee wat vage fotootjes van mijn snel, snel, vijf minuten vintage kapsel. Normaal gesproken houd ik niet zo van mijn gezicht op wereld wijde web, maar ja, met een kapsel ontkom ik er niet aan he..  :  )

O ja, ik vond ook nog een heel interessant recept voor haargel zoals ze die in deze tijd gebruikten: 1 eetlepel lijnzaad met 3/4 cup water voor 10 - 15 minuten koken, direct zeven en laten afkoelen. Dit zijn de dingen die mij echt inspireren: simpel te maken, met eenvoudige herkenbare producten, zuinig en old fashioned (smile). Volgende keer in de winkel neem ik lijnzaad mee en ga ik aan de slag. Ik heb de tip overigens van deze website: http://caseykoester.wordpress.com/2010/04/09/secrets-to-vintage-hair-success/


Goede tutorial...

I love this 40's hair.

Dit wil ik ook echt eens proberen: alles naar binnen opgerold. Ik moet maar eens uitkijken naar een grootverpakking haarspeltjes!

En vooruit nog een ander filmpje:


Er zijn ook filmpjes met tutorials van andere periode's, bijv. de haarstijl van de Belle Epoque, zeg maar de tijd van de titanic. Uiteraard lijkt het op de filmpjes heel makkelijk en is het in het 'echt' lastiger. Maar met oefenen en herhalen(en heel veel meer haarschuifjes dan ik nu heb) moet het vast goed komen!

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke blog heb je, veelzijdig en erg leerzaam en interessant! Ik geniet en leer elke keer weer van jouw berichten (ook al is dat meestal in stilte). Groetjes Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! De titanic-look vind ik het leukst, toch maar weer eens mijn krultang afstoffen.Ben alleen bang dat ik er niet elke ochtend tijd voor heb, maar voor een feestje is dit wel een idee om eens uit te proberen
    Hoe jij je haar hebt opgestoken (wat ben je een mooie meid!)is wel te doen 's ochtends denk ik. Maar bij mij zal het er toch weer anders uit zien omdat ik een pony heb.
    Fijn weekend, lieve groet Sannpan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke haarideetjes, vooral die van de titanic ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tips voor lang haar! Hier zitten we ook vaak te youtjoepen naar kapsels. Mijn dochter en ik hebben beiden lang haar, dus gaat zij zitten voor de computer en doe ik de kapsels na (of andersom). Helaas is mijn haar nogal glad en dun en gelukkig haar haar dik en stevig. Met dat haar kun je veel meer doen, bij mij glibbert alles er weer uit..
    Jij hebt prachtig haar hoor, en die rol staat je goed zo!
    Overigens zou je je gezicht ook wazig kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lieveheersbeestje : )
      Wat een leuk moeder-dochter-ding! Als je weet hoe je dat met picasa kan doen, zou ik je willen vragen het mij te vertellen, want ik heb geen idee hoe ik alleen mijn gezicht wazig zou kunnen maken!

      Verwijderen
    2. Sorry, maar ik weet het zelf ook niet! Maar ik zie wel vaak zulke foto's op blogs staan... Misschien heb je er toch een ander programma voor nodig? Ik kom ook niet verder dan picasa hoor... Misschien is er iemand anders die het weet? We doen hierbij een oproepje!
      Groetjes van lieveheersbeestje.

      Verwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.