maandag 12 november 2012

Verlangen naar straks en genieten van nu


 Wat was het heerlijk om weekend te vieren. Helaas is manlief nu weer voor de tweede midweek naar Londen. Ik heb er echt een vreselijke hekel aan als mijn man voor zijn werk een tijd niet thuis is, maar brengt deze tijd ook zijn eigen zegeningen. Zoals...

... de kans om mijn man extra te laten weten dat ik van hem houd en hem mis door dat uit te spreken, koekjes te bakken om mee te geven, enveloppen met kleine kaartjes, snoepjes, e.d. voor elke dag mee te geven, enz.

London strawberries market


... de kans die we beiden hebben om te ervaren hoe speciaal het is wat je elke dag krijgt in elkaar, dat je ervaart hoe je elkaar helpt en steunt en dat als de ander weg is en het huis stil is en je alles alleen doet - je opeens ook weet hoeveel de ander praktisch doet.

...ik heb ervaren hoe fijn het is dat ik geen drukke baan (meer) heb. Dat ik op maandagochtend mijn man naar het vliegveld kan brengen, dat we samen nog even naar de vliegtuigen kunnen kijken en een boterham eten, zonder dat ik in de stress zit dat ik ergens naar toe moet of dat ik baal van de file waar ik in terecht zal komen op de terugweg.

...de kans om verrassingen te regelen: vorige week heb ik n.a.v. deze blogpost http://www.howdoesshe.com/11-tips-to-make-your-bedroom-a-bit-more-romantic/ onze slaapkamer een upgrade gegeven. Het was erg leuk om te plannen, uit te voeren en als verrassing te hebben toen mijn man vrijdagavond thuis kwam.

...dat ik leer hoe ik nare gevoelens (ik mis je, het is hier stil, ik kom niet in slaap zonder je ) om kan zetten in positieve daden, waardoor je, je ook positiever gaat voelen (de verassingen voorbereiden, elke dag even stil staan bij de enveloppen die mijn man opent, via Facebook en mail contact houden,  een appeltaart bakken voor vrijdagavond, enz.).

...dat ik te slapen wordt gevraagd bij schoonzusje en zwager die in de buurt wonen, dat ze me vooraf al zo'n welkom gevoel geven alsof ik daar helemaal thuis ben. Dat er mensen zijn die precies op het juiste moment even naar voren stappen! Thank you guys!


...dankbaarheid als ik zie hoe God werkt en beschermt. Op de heenreis moest het vliegtuig van mijn man halverwege terugkeren en later opnieuw vertrekken. Toch is het allemaal goed gegaan. Op de terugreis was mijn man op de lijst gezet om niet mee te kunnen, omdat het vliegtuig te zwaar beladen was. De man naast hem werd heel kwaad, maar mijn man was rustig. Hoewel hij helemaal niet blij was en hij het vliegveld best wat te verwijten was, ging hij de confrontatie niet aan maar heeft hij voor mij gebeden. Hij wist hoe ik verlangde naar zijn thuiskomst en dat ik waarschijnlijk al bij het vliegveld was om hem op te halen. Hij heeft gebeden dat hij voor mij toch mee kon en even later mocht hij door, terwijl de boze man moest blijven zitten. Op die momenten ben ik zo blij dat ik een God heb die onze kleine leventjes ziet en zich ermee wil bemoeien, dat hij voor ons zorgt en dat hij mij een man heeft gegeven die Hem dient!


...en na deze midweek is het nog heel eventjes en dan kan ik een weekend en midweek mee naar Londen. Tegen die tijd begint de Kerstsfeer daar net een beetje op gang te komen met op vrijdagavond de eerste dag van Winterwonderland (een soort kerstfair) in Hyde Park. Verder hopen we naar de Tower te gaan en naar het Victoria & Albert Museum of het British Museum.  En op zondag naar een Evensong in de St. Pauls. En naar deze week kijken we allebei natuurlijk erg uit! En het komt steeds dichterbij.


:  )

Streets of

harrods

En door de week, als ik overdag alleen ben, heb ik vast alle tijd om uitgebreid bij Harrods binnen te kijken. Alleen de Food Hall is al 'amazing' om het op z'n Engels te zeggen...


Ondertussen lees ik her en der al over Kerst en Advent. Ook dat komt dichterbij. De jongeren van onze kerk gaan vlak voor Kerst een Kerst Carol doen over Scrooge en zijn confrontatie met zichzelf. Ik hoop dat ze ook mooie kostuums uit de kast zullen trekken en er een echt Victoriaans stuk van zullen maken!



Zelf ben ik al een tijdje bezig aan een kerstboomslinger van gehaakte ijskristallen/ sneeuwvlokjes. Op naailes maak ik een kerstboomkleed met gerimpelde rok van mooie rood-grijze dikke winterstof. Ik vind het zo gezellig om het huis straks in Kerstsfeer te brengen.


 Nadat wij uit Londen komen met z'n tweeen, begint hier de Advent ook echt. Deze tijd is ook bijzonder door het lezen van speciale Bijbelgedeelten, door bepaalde activiteiten te doen  en door met het seizoen mee te koken, zodat je op een mooie manier richting Kerst kan leven. Voor iedereen die Engels kan lezen (het is geen moeilijk Engels) wil ik als tip  dit boek meegeven:

FREE Advent eBook from GoodMorningGirls for all blog subscribers! Ebook includes devotionals, reading plan, daily family activities and recipes!!!!     GoodMorningGirls.Org


 
Als je, je inschrijft (bijv. via Google) dan kan je in de blogpost onderaan het boek aanklikken en dan krijg je het gratis als pdf. Ik houd van activerende boeken: niet alleen een stukje lezen, maar ook iets om te doen of om over te denken. Daar past dit boek helemaal bij. Van Bijbeluitleg tot en met dagelijkse tips voor gesprekken thuis en koekjesrecepten... het staat er allemaal in. 


 Tenslotte nog een hartelijk bedankje aan de lezers hier. Sommigen van jullie geven soms incidenteel, soms met regelmaat een reactie. Ik reageer niet op alles, maar ik lees wel alles! En ik leer ook veel van jullie. Bedankt dat jullie hier komen bijlezen en wat leuk dat jullie reageren. God bless!

En voor alle geschiedenis en/ of Engeland fans nog een klein, fascinerend filmpje van Londen in 1903 (als je er op klikt, wordt het zo groot als je beeldscherm):

10 opmerkingen:

  1. Niet leuk, zo'n midweek alleen. Maar je hebt er wel een gezellige blog van gemaakt. Heel leuk om te lezen. Pure ontspanning voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte deze week! Fijn dat je zoveel positieve dingen ziet. En je schrijft het weer precies op tijd. Mijn man gaat volgende week een paar dagen in retraite. En ik vind het net als jij ook akelig om zonder hem te zijn. Ik begon me al zielig te vinden. Niet nodig dus!!! Heel erg bedankt weer voor je leerzame en gezellige verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, die ketting van ijskristallen!! Ik had afgelopen jaar een paar mooie takken voor het raam hangen met daaraan winterfrutseltjes, en dit is ook wel erg grappig om er aan te hangen Bedankt voor het delen van het patroon!
    Geniet er maar van, het vooruitzicht om naar Londen te gaan! Wij zouden eigenlijk ook gaan (familie vlakbij Londen) maar nu gaan we op 1 dec verhuizen!! Spannend!! God bless you too! Groetjes Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemieke, nog even een aanvulling: is het goed als ik een link naar jouw pagina in mijn blog bericht zet? ( voor het advent boek). Groetjes Marike

      Verwijderen
  4. Het lijkt mij ook echt niet fijn, als je man vijf dagen niet thuis is.
    Mijn man is doordeweeks ook maar 1.5 uur binnen 's avonds, maar het ís tenminste nog 1,5 uur!
    Fijn dat je je negatieve gevoelens om kan zetten in positieve, en kleine 'feestjes'kan organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook altijd 'raar' om alleen te zijn...alhoewel je hier van alleenzijn natuurlijk zelden kunt spreken. Maar het is een beetje maf, ik wordt er namelijk lui van en slordig. Erg he?
    Ik hoop dat het jou beter af gaat! In elk geval heb je iets leuks in het vooruitzicht! Zelf ben ik nog nooit in London geweest, maar het is vast heel leuk en anders dan Nederland. Ik heb een mooi fotoboek dat ik ooit eens op de rommelmarkt kocht over Londen in ongeveer 1900 (het staat ook op mijn blog; http://hetlieveheersbeestje.blogspot.com/b/post-preview?token=s9XH9zoBAAA.kqgCHAn3I2XoMOhmVTUtfA.lno2SNJl_duXAXAZng9d7A&postId=7829179981117393365&type=POST )Prachtige foto's! Ik hou erg van die kledingstijl, maar of zo'n corset nou lekker zit?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat filmpje. Heb het even gekeken. Want de Queen is tenslotte onze koningin he!
    Goed van je om er zo mee om te gaan als je man er niet is. AL vast een heel fijn weekend en weekje samen in London.
    Bye. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zomaar via via hier aangekomen, wat een leuke blog heb je, met al die plaatjes van 'vroeger', dat is iets waar ik echt van houdt om naar te kijken! Je schrijft leuk en veel dingen herkenbaar, ik blijf je volgen ;-)
    Wat een heerlijk vooruitzicht inderdaad om over een tijdje samen naar London te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Annemieke, wat een lang verhaal en leuke blog weer...behalve dan dat je man weg was! Zal best wennen wezen ja...lijkt me ook helemaal niks. Maar je hebt wel wat leuks verzonnen, en ook dat jullie samen naar Londen gaan!
    Ik ga jou een Award geven, omdat je zo mooi schrijft en creatief bent. Maar ook omdat je zo voor alles uitkomt. Vind ik knap!
    Kijk even op mijn blog, wat je moet doen, veel pleizer ermee!
    Groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.