zaterdag 13 oktober 2012

Waar de herfst mooi in is...


Er was een tijd dat ik de herfst vooral als een treurig seizoen zag. Ja, de blaadjes waren mooi gekleurd en in het bos zijn mooie paddestoelen, maar het betekende toch vooral een afscheid van die mooie lange zomerdagen. Het betekende eerder donker en de mooie gekleurde blaadjes symboliseerden vooral het afsterven van al het mooie groen en ze vormden een verwijzing naar de kale takken en uitgeklede bomen van de winter. En dan nog niet eens gesproken over de regen!

Gelukkig leert God mij steeds meer om waardering op te brengen voor hoe hij de wereld geschapen heeft. Elk seizoen heeft iets aantrekkelijks. En hoe meer je er naar op zoek gaat, hoe meer je ontdekt en hoe opener je wordt. Zo is walnoten rapen echt iets van de herfst en in de zomer eet ik geen pompoensoep en geroosterde pompoen.

Vandaag heb ik mijn fototoestel erbij gepakt om een fotoblogje te maken met als thema 'wat ik fijn vindt aan de herfst'....


Hoe de regendrupppels op de laatste rozen blijven glinsteren 

  


De geel groene klimhortensia op onze gevel...


De gezelligheid van deze warme pantoffels...en een excuus om ze aan te schaffen ;- )



 Dat mijn nieuwste decoratiemateriaal rechtstreeks uit de natuur komt: een mini-pompoen van het dakterras en gedroogde geurige, denneappels uit het bos. De geuren van de herfst zijn niet eens vast te leggen met een beeld, maar ook de geuren zijn heerlijk, ik denk aan kaneel, vanille, kruidnagel en sinaasappel. Dit seizoen is het perfecte moment om een pan met sinaasappelschillen, water en kaneelstokje op het vuur te  zetten. Al pruttelend verspreiden deze geuren zich in je huis... 


Hoe diep fel rood de laatste kerstomaatjes van het seizoen kleuren. 


Wat ik nog meer  fijn vind zijn de vondsten die je soms doet wanneer je de warme kleding uit de opbergdozen haalt. Ik was helemaal vergeten dat ik dit vest vorig jaar gekocht had! Lekker warm....




En dat we meer tijd binnen doorbrengen en ik in dit herontdekte boek kan gaan bladeren. De prachtige platen komen meer tot hun recht als ze bekeken worden op een donkere regenachtige herfstavond met kaarsjes en een olielamp aan en warme koffie op tafel. Hierboven een detail van 'De vlucht van David'.


En tijdens het haken... Lark Rise to Candeleford kijken! Ik heb de hele serie als cadeautje gekregen van mijn man, toen ik hem vroeg om alleen deel 2 te halen. 38 uur film! Ik kan even vooruit...


En tenslotte de heerlijke friszure smaak van de nieuwe Elstar appels! Ze smaken nooit lekkerder dan in deze tijd van het jaar.
Zo zie ik maar weer, de herfst is zoveel meer dan alleen dode blaadjes ;- )

"I'm so glad
live in a world
where there are 
Octobers!" 
~ Anne of Green Gables

6 opmerkingen:

  1. De herfst is mijn lievelingsseizoen. Ik kan daar zo van genieten. Nog even een tip: ik weet niet of je lid bent van family7 (internettv) maar daar wordt nu elke werkdag om 19.00 u. de serie Road to Avonlea uitgezonden en elke zaterdagavond de serie Anne of Green Gables. Aangezien jij ook van kostuumseries en films houdt dacht ik dat je dat ook wel leuk zou vinden ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed tip inderdaad. We hadden het er pas al over om daar lid van te worden, dit trekt ons misschien over de streep : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik vind de herfst ook heerlijk hoor! En ik heb vandaag ook nog eens een elstar-appeltaart gebakken, daar vonden we het echt weer voor..
    Grappig dat ik je blog gevonden heb, je lijkt wel een beetje op mij...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love Lark Rise too :) Glad you are enjoying it and all the blessings of autumn!!! The roses are beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook ontzettend van de herfst. De afgelopen jaren komen alle mooie dingen in de herfst :) Vorig jaar onze bruiloft en dit jaar een nieuw huis.
    Op dit moment ben ik erwtensoep aan het maken, heerlijk om weer deze gerechten te mogen maken en eten.
    Fijne herfstdagen toegewenst.
    Groetjes Marieke J.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.