dinsdag 9 oktober 2012

Over voltooide, geliefde, groeiende en smakelijke dingen


Jubel! Mijn spijkerrok is af! Eerlijk is eerlijk, hij zit nog een beetje strak, maar er is al wat gewicht verdwenen de afgelopen 2 maanden en ik ben vast van plan om dat proces voort te zetten. Dus binnenkort zal deze rok helemaal goed zitten. Daar vertrouw ik op!



Ik kon de rok trouwens bijna niet af maken. Poes Lena saboteerde het proces door uitgebreid op haar allerliefst op de rok te nestelen. Zelfs een fotoshoot kon haar niet wegjagen. Toen de rok af was en ik 'm op de grond neerlegde om te fotograferen was het weer hetzelfde geval. Lena houdt van lange rokken, dat wist ik al, maar hier is ze echt verliefd op!









Ondertussen lekker gekookt en gebakken de afgelopen tijd. Vooral de vijgen met geitenkaas, honing, gewikkeld in spek en bestrooid met tijm waren om van te watertanden. En de broodjes die ik in het een na laatste blog noemde waren verrukkelijk. Een echte blijver en ideaal om snel klaar te maken wanneer je gasten hebt!





 





Ook heb ik eierkoeken gebakken van een bakmix van de molen. Het is in wezen niets anders dan bloem, melkpoeder, suiker en een rijsmiddel met ammonia. Dat middel heb ik opgezocht in de lijst met E-nummers en het blijkt een groen nummer te zijn, helemaal verantwoord dus. Ze zijn super geworden en je kan ze ook invriezen. Uiteindelijk ook nog veel goedkoper dan eierkoeken van de bakker. Voor € 2,70 (+ 3 eieren) kan je 18-20 eierkoeken maken.




 Ondertussen gebeuren er wonderlijke dingen hier in huis. Mijn decoratie krijgt pootjes! Nou ja, wortels dan.



En er groeien groene stengels uit mijn potten! Wat is er aan de hand?


 Mijn gedroogde maiskorrels, die ik op een laag vochtig mos had gelegd, komen uit. Heel leuk om te zien, maar ik kan er helaas niet veel mee. Maisplanten zijn toch echt te groot voor een dakterras + het lijkt me niet het goede seizoen. Voorlopig laat ik de potjes wel staan, ik ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren!


Bij de fashion & sewing blogs heb ik trouwens een aantal nieuwe blogs gezet. Als je er op klikt kom je er vanzelf. Dit ook omdat mijn blogje over modest kleding zoveel reactie opriep. Op de fashion blogs zijn vooral veel foto's te zien van kleding tot eer van God is en volgens andere criteria wordt geselecteerd dan gebruikelijk. (Dus niet sexy, hot, etc. maar wel hip of vrouwelijk of stijlvol etc.) Door de vele foto's zijn ze ook inspirerend als je moeite hebt met de Engelse taal.

En vergeet niet...

  

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige rok is dat. Zucht, waar koop ik er net zo één? je hebt het zo goed gedaan. is hij te strak? Dat zie je niet echt op de foto hoor ... Die poezenfoto's zijn geinig.
    Fijne dag verder ( hier schijnt de zon tussen de nevelwolken door)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jedidja! Jij ook een fijne dag vandaag.

      Verwijderen
  2. I love the way that skirt turned out!!! Good job! Looks like you have been an industrious young woman, a real Proverbs 31 example :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Jes. Well I realy am not a Proverbs 31 example, for one thing I come out of bed to late : ) And there are so many more things I can not do like her. But I try to follow her example one step at a time... I am learning.

      Verwijderen
  3. Wat creatief om uit spijkerbroeken een rok te maken. Hij is echt leuk, romatisch ook met dat randje kant/ brodderie.
    En wat grappig die groene 'maïs' sprietjes! Ook zien je baksels er heerlijk uit. Ik vind het ook zo leuk om van alles uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Hannie. Leuk he om gewoon maar te doen en te zien wat er van komt.

      Verwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.