maandag 29 oktober 2012

Dat was genieten!

 

Vorige week was een productief weekje. En super gezellig met broer en man aan het klussen en schoonzus en kinderen hier in en om het huis. Het was leuk om dagjes weg te gaan met schoonzus en de neefjes en het was ook erg gaaf om mijn neefjes te zien genieten van de herfst. Op de eerste dag hielpen ze me met blaadjes vegen en verzamelen voor de kippen. Na twee overvolle, aangestampte wasmanden moest ik ze echt afremmen om niet nog een keer te gaan. Ze voelden zich zo sterk en ze vonden het zo leuk. En de kipjes waren (zijn) er ook heel blij mee. Een enorme berg herfstblaadjes om in te graven en te pikken. De neefjes vonden het maar wat interessant. Eerste vraag van oudste neefje bij binnenkomst was vanaf die eerste dag: 'hebben de kippen nog eitjes gelegd?' : )




Zie de graafbeweging rechtsonder...





Een paar plaatjes van de herfst hier in de stad:






Prachtige groep zwanen hier in de buurt. Ze zijn erg tam.



Super Hollands landschap aan de rand van de stad - met een laag zonnetje.


Zelfs in de speeltuin nog aan het bladeren harken!

En 's avonds...


Tada! Een gezellig pakketje met kruiden en meer van een bloglezeres! Wat bijzonder. Ik ontving een heleboel kruiden om te drogen (en heb dat dan ook meteen dezelfde avond gedaan). Ze waren nog helemaal vers vanuit de tuin. Er zaten nog allemaal andere leuke dingetjes bij en een kaart. Wat een mooi geschenk!



Ook lekkere laurier voor in de winterse stoofpotjes! 
Hieronder een foto van mini world in R'dam. Erg leuk voor kinderen en vooral voor jongens.
De verrassing was dat ze het ook langzaam lieten schemeren en nacht lieten worden in mini world. 
Leuk idee!



Ondertussen werd er hard gewerkt aan de badkamer thuis. En na drie tot vier dagen kon eindelijk de badkuip uit de woonkamer  (stil inwendig gejuich). 

 
Het gaat allemaal sneller dan gepland, mijn broer zette zich zo onvermoeibaar in. Ik weet niet of ik reclame mag maken voor hem van Blogger, maar hij heet Alex en zijn bedrijf is naar hem vernoemt. Hij woont in de buurt van Kampen. Zoek het vooral eens op: een echte perfectionistische klusser in die zin dat hij alles prima afwerkt! En dat zeg ik niet alleen omdat het mijn broer is : )

3 opmerkingen:

  1. Dat was genieten met je neefjes....heerlijk zo met dat blad aan de gang! En wat lief dat je een pakketje kreeg...echt iets voor jou, kruiden drogen! Lauwelier, is dat een speciale? Wij hebben nl. ook een lauwerierstruik, maar is die dan ook voor consumptie? Weet jij dat? Want dan ga ik zie ook is drogen.
    Leuk je Rotterdamdorpje. En ik ben benieuwd naar je badkamer. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hannie, dat zou ik echt niet kunnen zeggen. Misschien dat Astrid het weet als ze dit leest. Wel weet ik dat ik in het tuincentrum wel eens laurier heb gezien waarop staat 'niet voor consumptie'. Misschien even op wikipedia kijken of bij een tuincentrum navragen wat het verschil is. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.