maandag 3 september 2012

Laat je huwelijk opleven - Revive your marriage


Voor wie het nog niet wist, ik ben dol op uitdagingen!  Niet als ze opgelegd zijn, ook geen commerciele of sportieve (helaas....) maar wel die uitdagingen die je helpen om aan echt betekenisvolle dingen te werken zoals je karakter of je huwelijk. Daarom lees ik mee met de Amerikaanse serie 'revive your marriage'. Vandaag het ik de blogs van Darlene en Courtney gelezen. En Jakobus 5:13-20.

Vrachtwagen als symbool...

Ik vond het mooi dat Courtney vertelde dat ze een symbool zocht en telkens als ze dat symbool ziet, een kort gebed zegt voor haar man. In haar geval is dat een vrachtwagen, in mijn geval zou dat een schip kunnen zijn (mijn man zit in de scheepsbouw). Maar het kan ook ons dakterras zijn dat hij heeft gebouwd of als ik naar de kippen kijk, waar hij zo enthousiast het grootste gedeelte voor zorgt. Ook mijn trouwring kan een symbool zijn. Ik ga vandaag eens kijken... elke keer als ik mijn ring bewust zie, wil ik een gebed opzeggen voor mijn man.

Verschillend

Het mooie aan de twee blogs die ik las, was dat ze eigenlijk niet veel van elkaar verschilden. Waarom dan toch allebei lezen? Nou, het verschil zit in de persoonlijkheden. Darlene vertelt dat zij moeite heeft met concentratie en om echt te gaan zitten voor het bidden en zich te concentreren. Terwijl Courtney heel enthousiast vertelt over de zegeningen van een goed gebedsleven. Kijk zelf maar. Je kan op de button hieronder klikken en dan kom je op de site van Courtney. Vandaar kan je weer verder komen. Je ziet hierin dat hoe verschillend je ook bent, je dezelfde God kan dienen en dezelfde waarheden kan delen.


Lijstje

Zelf kwam ik op Pinterest een tijdje geleden dit 'lijstje' tegen. Ik vond het een goed idee. Het helpt mij enorm om voor mijn man  (en mijzelf) te bidden. Het gaat uit van de Bijbelse prioriteiten. Ik bid voor zijn relatie met God, zijn relatie met mij, zijn verlangen naar een kind, het strijden tegen de duivel, de verleidingen enz. en zijn werk, omgang met andere mensen. In die volgorde. Hoe vaker ik dit rijtje bid, hoe meer het in mijn ziel verankert raakt. De eerste keer keek ik nog naar mijn briefje en nu zit het echt in mijn hart. Ik gebruik wel regelmatig andere zinnen en woorden, zodat het geen standaardgebed wordt. 


 (Ik kan het plaatje met gebedspunten niet plaatsen, maar als je hierop klikt, dan zie je het via Pinterest. Er staan nog meer punten bij dan ik hierboven noemde. Ik heb de prioriteiten eruit gehaald en die allereerst in gebed gebracht. Nu zie ik dat ik daar nog een aantal zaken aan toe kan voegen. En zo schrijf ik dus ook weer aan mezelf ; - )

De hele maand!

Ik kijk uit naar de komende Bijbelstudies en blogs over dit onderwerp (gedurende september). Ik vind het fijn om hieraan mee te doen en meer te leren over mijn huwelijk en gebedsleven. De blogs van Sheila en Jennifer hoop ik later nog te lezen. God is goed, dat Hij het internet op zo'n positieve manier kan gebruiken!

Fijne dag,

Annemieke

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie post. En wat een mooie uitdaging! Wouw! Ik vind jouw blog erg bijzonder, en raak er dikwijls door geïnspireerd. Ga zo door, in Gods kracht! Ik ga deze uitdaging ook aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. Ik had het al gelezen maar omdat ik tijd nam om te vertalen ... heb ik het laten gaan. Nu ik het hier bij jou lees denk ik daar anders over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eh ... ik bedoel: geen tijd nam om ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Dagelijks brood, dank je wel dat je dit teruggeeft. Mooi dat je de uitdaging ook aangaat!

    @ Jedidja, haha, ik begrijp het...

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.