dinsdag 25 september 2012

Drogerdoekjes, praise & kerk

 Wat drogerdoekjes, praise en kerk met elkaar te maken? Ongeveer net zoveel als een moestuin, basisschool en lezen. Het gemeenschappelijke zit 'm in dat het onderwerpen zijn die in de afgelopen 7 dagen in mijn eigen leven voorbij kwamen. Ze staan hier gezellig bij elkaar en zullen dit blogje gaan vormen.

Joy joy joy!
 Praise
Allereerst 'praise'. Dan denk je misschien direct aan Opwekkingsliedjes, tenminste als je uit de christelijke hoek komt : )
Maar praise, 'prijzen' kan ook betrekking hebben op een persoon. In je huwelijk bijvoorbeeld. Vorige week heb ik niet over de serie 'Revive your Marriage'  geblogd (alleen gelezen), maar deze week wil ik er wel weer wat aandacht aan geven. De uitdaging is om 5 dingen te vinden in je man waarin je, je man kan prijzen/ waar je hem dankbaar voor bent. Vervolgens kan je het op verschillende manieren onder de aandacht brengen:
  • het te zeggen, dit kan tussen jullie tweeen, maar het is ook heel mooi als je iets goeds over je man zegt waar anderen bij zijn.
  • een brief of kaartje te schrijven
  • een klein briefje in zijn jaszak/ tas te doen
En misschien weet je nog wel meer manieren. Iedereen wordt beter van een schouderklopje, dus waarom je man niet prijzen voor wie hij is en wat hij voor je doet? Maar meer dan dat heeft het te maken met een grondhouding van respect.

Efeze 5: 33 Maar ook voor elk van u geldt 
dat ieder zijn vrouw moet liefhebben
 als zichzelf,
 en dat een vrouw ontzag moet hebben 
voor haar man.  

Ik heb geleerd om nooit (nou ja, dat probeer ik in ieder geval heel hard en mijn man maakt het mij daar gelukkig niet al te moeilijk mee) negatief over mijn man te praten waar anderen bij zijn. God vraagt dat ik respect heb voor mijn man ( het moderne woord voor 'ontzag') omdat het goed is in een huwelijk om uit te spreken en te laten weten dat je, je man waardeert. Net zoals het voor hem goed is jou te vertellen dat je geliefd bent, kijk maar in de rest van Efeze 5. Dit staat niet los van elkaar, als je, je man respecteert zal daar in een gezonde relatie een liefdevolle reactie op komen. Hoe het precies werkt is en blijft een mysterie. Het huwelijk is een bijzonder cadeau van God!

 Ik houd het kort deze keer, wie meer wil lezen, klik gerust op het plaatje en je kan artikelen genoeg lezen en video's kijken van andere dames die inspirerend vertellen en motiveren.


\"Revive

Kerk
We hadden afgelopen zaterdag gemeentedag met de kerk bij een oud (nog bewoond) klooster in de regio. Het was fijn en erg gezellig. Ook leuk om andere mensen eens de hand te schudden, buiten onze bekende kring. Ondertussen heb ik wat fotos geschoten voor ons kerkblad en voor dit blog. De moestuin, de krielkipjes van de broeders en de schapen in de wei naast het klooster mochten niet ontbreken!

Oude kaart, waar het klooster al op staat (bij Haestrecht) Bron: hier.






 Klooster bij de pijl. Bron: hier.




Drogerdoekjes

Sinds een tijdje hebben we een droger. Ik hang de was ook graag buiten op als het kan, maar in huis hebben we er maar weinig ruimte voor. Ik ontdekte dat je drogerdoekjes ook zelf kan maken. Ik knipte 2 oude flanellen pyamabroeken in zo'n 50 stukken en rolde ze in een emmertje dat ongeveer 50/50 gevuld is met water en wasverzachter. Flink onderduwen en zorgen dat alles onder vocht staan. En klaar ben je. Ik weet nog niet of je ze ook meerdere malen kan gebruiken, ik denk toch minstens nog wel een keer.




En voor de rest...
Hoop ik deze week eindelijk een brief af te maken. Ik vind het zo leuk dat ik via het bloggen nu een penpal in Amerika heb!

 

 

En ik heb ook nog een heel mooi boek in huis dat ik graag onder de aandacht wil brengen van de Nederlandstalige lezers. het heet 'Koop bloemen!' Voor iedereen die wel eens een dipje heeft of door een lastige tijd moet, is het een heel opbeurend, christelijk, verfrissend boek. Als je op het plaatje klikt, kom je op een webwinkel terecht die het verkoopt.

Koop bloemen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.