donderdag 9 augustus 2012

Thuisvakantie - Holiday at home

Vakantietijd. Al het vakantieplezier was vorige week in één week gebundeld. O ja! Maar dan genieten we wel driedubbel van deze ene week. We sparen onze dagen omdat we ze misschien later nog nodig hebben rondom de adoptie. En als het niet dit jaar is, dan hebben we een hele lange kerstvakantie. Maar eerst nog (na)genieten van deze zomer(vakantie).

Holiday time. All the holiday fun combined in one week last week. O yeah! But if this is the situation than we had to enjoy every minute of this week and we did! We have to save our days because we may need them around the adoption later. And if it is not this year, we have a long Christmas holiday. But first we enjoy this summer.


Pretpark. Ik heb hier mijn zwemkleding uitgeprobeerd in het glijbanenpark. Ik voelde mij goed in de kleding, niet beter dan een ander, maar ik kon me veel vrijer bewegen, ik hoefde niets op te hijsen of te fatsoeneren en het stond gewoon mooi.


Amusement Park. I have tried my swimming clothes in the park slides. I felt good in the clothes, not better than another, but I could move much more freely, I did not lift or pull my clothes or be concerned about how my swimsuit did fit my body  and it is just an outfit I like.


Onze mini BBQ. We werden uitgenodigd aan het strand  om te zwemmen en te BBQ' en. Het weer was heerlijk en het water helder, schoon en warm. We moeten de volgende keer alleen wat voorzichtiger zijn met het gras ;  )

Our mini BBQ. We were invited to the beach for swimming and barbecue. The weather was lovely and the water clear, clean and warm. We only need to be more careful with the grass he next time ;  )



 Lazy days - "Laying in the Green Fields " 


Museum Orientalis - Beth Judeah


Een prachtige enkele papaver tussen stenen 
A beautiful single poppy between stones


De kippen nemen een zandbadje op de Bijbelse tijden boerderij. Net als die van ons thuis. Sommige hele gewone dingen zijn tegenwoordig niet veranderd vergeleken met 2000 jaar geleden. Okee we hebben een bio industrie nu, maar nog steeds kan je kippen houden en ze hetzelfde zien doen als kippen 2000 jaar geleden. Hoewel, in Europa waren ze toen nog niet geloof ik. Die werden enkele eeuwen later door de Romeinen naar hier gebracht. Maar evengoed toch apart.  

The chickens take a sand bath on the farm of Biblical times. Like the chicks at our home. Some very ordinary things today are not changed compared to 2000 years ago. Okay we have a bio industry now, but still, you can keep chickens and the chickens will do the same things  as 2000 years ago.  Although,  in Europe they were not here yet,  I believe. Chickens werebrought here a few centuries later by the Romans. But it is still remarkable.



Schattige ezels en een houten kameel.
Cute donkeys and a wooden camel. 


Bijbels brood maken. ~ Biblical bread making.



Deze foto deed me denken aan Mozes in zijn mandje in de rivier.
This picture reminded me of the story of Moses in his basket in the river. 


Romeinse straat. ~ Roman street.

 

Altijd aan het leren: twee foto's van een 'kerkhuis'. In het Nieuwe Testament kwamen de christenen eerst informeel bij elkaar om samenkomsten te houden maar al snel werden de huizen meer formeel ingericht. Aan de buitenkant zag het eruit als een gewoon huis maar op de bovenverdieping was een echte mini kerk. Heel bijzonder om zo'n nagebouwd kerkhuis te zien. Wij hadden er beiden nog niet eerder van gehoord. Wat opviel was de plek die de doop klaarblijkelijk innam. Het eerste waar je tegenaan liep was een groot Baptiserium (als ik dat goed zeg) doopvont in een eerste kamer. In de tweede kamer was een avondmaalstafel en stonden wat kale banken. Heel bijzonder om je in deze tijd in te leven.

Always learning: two photos of a house church. In the New Testament Christians first came together informally to hold meetings but soon the houses were decorated more formally. On the outside they looked like normal houses but upstairs there were real mini churches. Very special to see such a reconstructed church home. We both had not previously heard of them. What struck me was the importance of baptism that was obvious. The first thing you came across was a big Baptiserium (if I'm saying this correct) in a first chamber. In the second room there was a table/ altar and there stood some bare banks. Very special to imagine to live at this time.
 

Deze dag vroeg gewoon om een afsluiting op z'n Orientaals : ) Een mooie kans om de nieuwe Tajine uit te proberen. Jummie. Ik vind het zo leuk hoe het ouderwetse petroleumstel samengaat met de buitenlandse Tajine.

This day just asked for a closure in Oriental style : ) A great opportunity to try out the new Tajine. Jummie. I'm so excited how the old-fashioned oil stove goes together with the foreign Tajine.

Tenslotte nog wat buiten foto's van thuis. De pompoen is inmiddels al een beetje oranje aan het kleuren. En weer een bosje bloemen uit de 'tuin'.  

Finally some pictures of outside the home. The pumpkin is already a bit of orange now. And another bunch of flowers from the 'garden'. 


 




Ik las dat paprika's een groeispurt kunnen krijgen van magnesium. Op Amerikaanse blogs zag ik dat Epsom zout werd aanbevolen, maar dat is hier volgens mij niet zo goed te krijgen. Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief dat je makkelijk kan aanbrengen en dat heel veel magnesium bevat. Ik kwam uit op cacao. Ik heb dus  cacao opgelost in heet water, het laten afkoelen en op de paprika's en in de grond gesprayed. Hopelijk worden de kleine parikaatjes er snel groot van!

I read that peppers can get a growth spurt of magnesium. On American blogs I saw that Epsom salt was recommended, but that's not available here that easy. I went looking for an alternative that you can make easily and contains lots of magnesium. I discovered cocoa. So I had some cocoa dissolved in hot water, cooled it and sprayed it on the ground of the sweet peppers. Hopefully the small sized peppers will grow quick now!




Bloemen die alleen 's avonds opengaan. Ik weet niet hoe ze heten...
Flowers that only bloom at night. I do not know the name of the plant...


De afgelopen 2 dagen heb ik zo'n 35 maaltijden in het voren gekookt. Heel heel veel werk, maar ik ben erg dankbaar dat ik het kon doen en dat het is gelukt en allemaal in ons drie vaks vriezertje past! Als het lukt, wil ik hier binnenkort een blogje over maken.

Last two days I have  made about 35 meals in front. Quite -yes quite- a lot of work, but I am very grateful that I could do it and it worked and that it all fits in our three-compartment little freezer! If possible, I will  make a little blog about it soon.

10 opmerkingen:

  1. Hallo Annemieke,
    Wat een mooie week hebben jullie gehad, erg leuke uitstapjes gemaakt. Het bijbels museum ben ik ook eens geweest, boeiend he?
    Dank zij jouw blog ben ik geïnspireerd geraakt; ik heb zelf wasmiddel gemaakt met jouw recept en heb eindelijk eens gekookt op een van mijn twee petroleumstellen. Ging goed en wat leuk is dat eigenlijk. Mijn man en ik hebben ook een moestuin en ik doe veel inwecken; ook zo'n bevredigend klusje als je alle groente mooi in potten ziet. Bak jij eigenlijk ook zelf jullie brood? Nou Annemieke, geniet van alles wat je doet en fijn dat je het weer hebt gedeeld.
    Gods zegen en heel hartelijke groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annemiek,
    Sinds een paar maandjes ben ik een trouwe lezeres van je blog. Via via je site gevonden en erg leuk en inspirerend om alles van je te lezen! Ik heb bewondering voor je openheid in je zoektocht naar Gods wil in alles... We zijn nergens beter dan in het centrum van zijn wil!
    Grappig om je ook op pinterest te volgen en te zien dat ik de neiging heb om bijna al je pins te repinnen.. Blijkbaar dezelfde smaak, landelijk, romantisch, 'modest';) Zegen bij alles en blijf genieten van alles wat God geeft:)
    Lieve groet Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Astrid - wat leuk dat je ook wasmiddel gemaakt hebt! Deze vakantie heb ik een inmaakboek gekocht, ik ben er een jaartje geleden eens mee begonnen: het proberen. Soms ging het goed, soms kwam er schimmel op of knapte er een potje : ( Maar met dit boek in de hand wil ik het blijven proberen, nog niet op grote schaal, maar wie weet.... Brood bakken heb ik even terzijde geschoven. Wel gedaan, maar het beste resultaat kreeg ik met kant en klaar mix en broodbakmachine. Het liefst wil ik echter met de hand kneden en in de gewone oven bakken zonder kant en klaar mix en dat kost experimenteren en oefenen! Nu je er over begint, krijg ik haast zin om weer wat te proberen...van Pinterest : ) Als de ultieme inmaaktip nog voor me hebt...... ; )

    @ Marieke, Leuk dat je mijn blog en pinterest volgt. Dank je wel voor je aardige opmerkingen.

    @ Jannemarie --> : )
    Helemaal mijn humor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annemieke,
      Ik wil je met alle liefde op weg helpen met inmaken, ik doe het graag voor je.
      De eerste paar keer lukte ook niet alles, maar ik weet uit ervaring inmiddels waar je op moet letten. Stuur me even een mailtje (mijn mailadres zie je bij mijn profiel als je op mijn naam klikt boven mijn reactie, maar ik vertel je vast niks nieuws, ;)
      Ook heb ik een geweldig broodrecept, heel goed met de hand zelf te doen. Mijn vriendin maakt ieder weekend met dit recept zelf stokbroden in allerlei variaties.
      Laat maar even weten als je interesse hebt hoor Annemieke.

      Hartelijke groet, Astrid

      Verwijderen
    2. Hoi Astrid,

      Daar zou ik dankbaar gebruik van willen maken. Ik heb geprobeerd je te mailen, maar dat lukte niet. Ik hoop dat je dit leest. Ik zal mijn mailadres hier even op geven en dan verwijder ik dit berichtje later wel weer. Zou je mij een eerste mailtje kunnen sturen, alleen maar zodat ik jouw mailadres dan heb? Dan kan ik je vragen of je wat meer kan vertellen over inmaken en de stokbroden. Klinkt heerlijk!

      Groetjes,

      Annemieke - avandenheuvel@live.nl

      Verwijderen
  4. Hoi! Lees je blog af en toe eens, leuk!
    Die bloemen zijn Stefanotusbloemen of ook wel `tabaks`plant genoemd. Ik had ze in mijn haar tijdens ons trouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Annemieke, wat heerlijk dat er weer een blog van je is. Ik geniet er altijd an. Nu ik deze blog las, begreep ik waarom ik even moest wachten. Jullie hebben immers lekker vakantie gehad. Zo te zien hebben jullie ervan genoten! Fijn hoor. Succes met de papria's, ik ben benieuwd of de cacao heeft gewerkt.

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had al zo'n vermoeden dat je lekker vakantie aan het vieren was, groot gelijk! Wat heerlijk dat jullie mooi weer hadden.
    Die foto met die mand met bloemen en fruit erin, vind ik prachtig!!
    Fijne zondag!
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.