maandag 23 juli 2012

Zoveel zegeningen - Many blessings

Ik houd van deze tijd van het jaar en van deze tijd van mijn leven! Ja, uiteraard strijd ik met de dingen die God op mijn pad brengt of die ik gewoon op mijn levenspad tegenkom, maar over het geheel genomen houd ik van deze zomertijd en ik houd ervan om getrouwd te zijn, om actief te zijn in huis en het moestuinterras. Ik voel niet meer zo de behoefte om mijzelf te bewijzen. 

Gisteren spraken we over de jaren dat we verkering hadden. We lazen in een boek voor getrouwde mensen dat die jaren zo geweldig leuk waren en we werden gevraagd om al die leuke activiteiten weer op te halen en ze opnieuw te doen. Eerlijk? We hadden niet zóveel plezier toen. Vergeleken met nu natuurlijk. Mijn (aanstaande) man werkte in zijn eerste baan en was vrij in het weekend. Ik studeerde in een andere stad, kwam in het weekend thuis, werkte elke vrijdagavond en één zaterdag in de week en ondertussen werden we geacht tijd door te brengen met familie, wat tijd samen en met vrienden...Het was vooral een drukke tijd! Ja, we hebben veel gelachen en we hadden plezier...maar we gingen niet veel dagjes uit. En elke maandag ging ik terug naar mijn kamer in de andere stad.

We waren zo blij dat we konden trouwen. ik was 19 jaar oud, maar ik heb nooit spijt gehad van de beslissing om vroeg te trouwen! En ik ben zo dankbaar voor al die extra tijd die we samen konden doorbrengen en alle leuke dingen die we doen.


 Bron: via mijn schoonzus / via sister-in-law


I love this time of year, and I love this time of my live! 
Well, ofcourse I struggle with the things the Lord brings on my path, or just happen to meet me, but over all I love the summer time and I love being married, having a house, being active in the house and the vegetable roof terace.
I don't feel the need to prove myself so much any more. 

Yesterday we talked about the years we had courtship. We read in a book for married people that those years are so much fun and the book asked us to remember all the fun things we did and to do them again. Honestly? We didn't have had só much fun then. Compared to now ofcourse. My (future) husband worked in his first job and was free in the weekends, I was studying in another town, came home for the weekends, worked every fridaynight and one saturday every two weeks and meanwhile we were supposed to spend time with family, have some alone time and see friends... It was a bussy time! Yes we laughed a lot, we had fun... but we didn't do a lot of days out. And every monday I went back to the town I was living for my study. 

We were so happy that we could marry. I was 19 years old, but I have never regret the decision of marrying young! And I am so grateful for all the extra time we could spend together and all the fun things we do. 


 'Courtship'/ 'verkering' via Google Images


Bron: Pinterest

Afgelopen weekend was geweldig: we gingen uit eten op een Chinese boot/ restaurant. Daar was ook een Aziatische supermakt, dus gingen we op zoek naar iets Chinees/ Taiwanees voor ons kleine neefje (geadopteerd) uit Taiwan. De mensen van de winkel waren zo behulpzaam, ze renden echt letterlijk voor ons door de winkel en legden uit wat Chinese kinderen lekker vinden. We hopen dat ze het goed hebben ; )

Last weekend was great: we eat out on a Chinese boat/ restaurant. There was also an Asian grocery, so we searched for something Chinese/ Taiwanese for my little nephew (adopted) from Taiwan. The people of the shop were so helpfull, the really ran for us and explained what Chinese kids liked. We hope they had it right ;  )



  
Vintage image of Azian Ladies via Google Images

Daarna een wandeling in het park in Rotterdam. We zagen groepen konijnen in het park, twee sprongen voor ons het pad over. En ook kwam er een aantal keer een hele groep groene parkieten overgevlogen. Zo bijzonder! Midden in de stad... Het schijnt dat ontsnapte parkieten prima in Nederland kunnen overleven en dat ze samen een groep vormen. Dat hebben we nu zelf gezien. Als je ziet hoe snel ze vliegen, vind ik het zielig dat ze in een kooi gehouden worden! Respect voor deze vrijgevochten vogels :  )


After that a walk in the park in Rotterdam. We saw groups of rabbits in the park, two jumped for us on the path. And a number of times there flew over an entire group of green parrots. So special! In the middle of the city ... It seems that escaped parakeets survive well in the Netherlands and that they form groups together. We have now seen it ourselves. When you see how fast they fly, I'm sorry for the ones kept in a cages! Respect for these liberated birds : )



Naturalist Studies of  Rabbits via Google Images

Op zaterdag gingen we naar een hofje, een vierkant gebouw met twaalf oude huisjes uit de 17e/ 18e eeuw. Het hofje heet 'hofje van Aerden' en is te vinden in Leerdam. Er woonden dames die verarmd waren en het was gebouwd op de ruines van een oud kasteel. Er was een mooie tuin en een kleine boomgaard bij. We kochten wat kruiden en een aardpeer uit de tuin. Een geweldig middagje uit! En gisteren hoorden we zo'n mooie preek over troost en we hadden een fijne tijd met familie/ vrienden. Gewoon al om weer in staat te zijn om buiten te zitten 's avonds, na al die regen, is zo'n zegen!

On Saterday we went to an almshouse (I don't now this English word, but it's a square building of twelve little houses, with a garden in the centre.) It was build in the 17th/ 18th century for single but not so wealthy women. It was build on the ruins of an old castle. They had a lovley garden and little orchard. We bought some herbs and a Jerusalem artichoke from the garden. We had a good time! And yesterday we have heard such a good sermon about comfort and we had a good time with family/ friends. Just to be able to sit outside at night after all the rains, is such a blessing! 







 Bron: google images


Prediker 11: 7 Het licht is aangenaam, en het doet de ogen goed de zon te zien. 

Prediker 9: 7 Ga uw weg, eet uw brood met blijdschap, drink uw wijn met een vrolijk hart, want God schept al behagen in uw werken.
Laat uw kleding te allen tijde wit zijn en laat op uw hoofd geen olie ontbreken.Geniet van het leven met de vrouw die u liefhebt, al de dagen van uw vluchtige leven die Hij u gegeven heeft onder de zon, al uw vluchtige dagen. Want dit is uw deel in het leven en bij uw zwoegen waarmee u zwoegt onder de zon. 

 Eccl. 11: Truly the light is sweet, and a pleasant thing it is for the eyes to behold the sun. 

Eccl. 9:  Go thy way, eat thy bread with joy, and drink thy wine with a merry heart; for God hath already accepted thy works. Let thy garments be always white; and let not thy head lack oil. Live joyfully with the wife whom thou lovest all the days of thy life of vanity, which he hath given thee under the sun, all thy days of vanity: for that is thy portion in life, and in thy labor wherein thou laborest under the sun.

 Bron: plaatje via schoonzus gekregen/ via sister in law

5 opmerkingen:

  1. nou, ik ben ook blij dat die parkietjes ontsnapt zijn, ik ben er ook geen voorstander van, dieren in kleine hokjes proppen. zo ook in het geloof, (een beeld van jouw man) ons kooitje staat open en we zijn vrij om te vliegen, maar sommige mensen blijven maar in dat kooitje zitten, al staat de deur open. nou ja, dat kwam zomaar in me op ;-)
    Ja van dit weer word je weer helemaal blij! ik ook. heerlijk! De schepping is prachtig.
    see you zaterdag! liefs elis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken dat helemaal: het is heerlijk om getrouwd te zijn. Verkering hebben heeft zo zijn charmes, maar het is ook een hoop gedoe met reizen en plannen. Wij hebben nog steeds op zondagavond een heel vrij gevoel, omdat het er nog helemaal ingebakken zit dat we onze spullen moesten inpakken en weer naar een andere deel van het land gaan. Eenmaal getrouwd komt er veel meer rust in je relatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. They are called Almshouses in English too:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je blog net ontdekt en vind het heel leuk om te lezen over waar je allemaal mee bezig bent en je homesteading ideeen! Ik kon het niet laten om even te reageren op jullie bezoek aan het hofje in leerdam: mooi hè, ik ben er drie maanden geleden getrouwd :)
    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Juf in het Groen, wat leuk dat je daar bent getrouwd. Waar vroeger alleen maar dames mochten komen : )
    Heel mooie locatie! Leuk dat je deze reactie er nog even aan toevoegde.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.