dinsdag 24 juli 2012

Bijna vakantie en flower power


Bijna vakantie. Heerlijk weer. Ik heb het advies om lekker hard aan de slag te gaan om de tijd sneller te laten gaan, opgevolgd. Ondertussen staat hier alles volop in bloei: flower power zeg maar! En met al die klusjes hebben we volgende week echt vakantie... in een schoon huis.

Almost vacation. Wonderful weather. I followed the advice to start working nice and hard to let time passes by some quicker. Meanwhile, everything in full in bloom: flower power so to speak! And with all the chores we have a real holiday next week ... in a clean house.


Bloemen van het dakterras- Flowers of the roof terrace



Wasmiddel maken. Ik heb het nu 100 % klontervrij, het is net zo vloeibaar als bijvoorbeeld wasverzachter. Na het zeven, doe ik nog heel even een paar keer kort de staafmixer in het wasmiddel, dat maakt het gegarandeerd tot één geheel. Wel jammer dat ik er toch een beetje elektriciteit voor nodig had, maar ja... het resultaat is net ietsie mooier zo. 

I made laundry detergent. I can make it 100% lumps free now, like fabric softener. After sieving I still use the blender in the detergent, a couple of times (careful) which makes it guaranteed a whole mix. Too bad I still needed a little electricity, but yeah ... the result is just just that nicer.


 Ramen lappen met eigen gemaakt citrisschoonmaakmiddel + twee flinke scheuten wodka (voor de alcohol). 
Even flink schudden in de spuitbus en klaar voor gebruik. Zo worden zelfs de minst leuke klussen leuk(er)!

Window cleaning with homemade citris detergent + two lugs of vodka (for the alcohol).
Some vigorous shaking in the can and it is ready for use. Thus, even the least jobs can be (more) fun!
 

Blauwe hemel. Blue skies.


Blauwe schoenen. Rucolazaden en -bloemen.
Blue shoes. Seeds and flowers of rucola.


Gemalen eierschalen voor de kippen, zodat ze genoeg kalk binnenkrijgen in het legseizoen.
Rushed egg shells for the chickens, so they get enough calcium in the laying season.



De eerste gladiool is uit! En door de warmte gaan de tomaten opeens stukken vooruit.
The first gladiolus is blooming! And the heat pushes the tomatoes suddenly forward.




Mierikswortel en kruiden in een teiltje. 
Horseradish and spices in a bowl.


Flower power, groen overal. Kan ik die prullenbak niet even wegknippen? Irritant zoals íe telkens opduikt in de foto's... moet ik 'm maar legen he... 
Flower power, green everywhere. Can I not just cut the trashcan out of the pictures? Annoying as it pops up again in the photos ...well, I suppose I had to empty it then...


Aardappelen uit eigen mand - vorige week
Potatoes from own basket - last week



Eten uit eigen euh... tuin? Dakterras zeg maar... 
Food from our euh...garden? Okay, roof terrace actually



En onze logeercavia's. Nog tot en met vrijdag bij ons. Zo grappig als ze zijn.
And our guest guinea pigs. Still with us until Friday. As funny as they are.

6 opmerkingen:

  1. 'k Kan me voorstellen dat je geniet van je mooie moestuin-terras. Leuk hoe jullie dit helemaal hebben aangepakt! Ik dacht echt dat jullie gewoon 'beneden' woonden en alles grotendeels in de tuin deden :-)

    En dat schoonmaken met zelfgemaakte spullen is leuk he?
    M'n dochter is nu in de weer om de ramen te lappen met homemade allesreiniger (400 ml water, 350 ml. azijn en een halve eetlepel (eco) afwasmiddel). Heb ik altijd bij de hand in een spuitfles. En ik denk dat we zo meteen ook maar wasmiddel gaan maken, de zeep heb ik nog liggen. Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik wilde je nog vragen, of ik je mag mailen.
    'k Zag nergens je mailadres staan, daarom vraag ik het maar even via je blog.

    Groeten Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jessica,

    Dat lijkt me ook een prima recept! Dank je wel dat je het deelt. Ik heb net afgelopen maandag extra benodigdheden binnen gekregen via de post, dus binnenkort hoop ik weer met nieuwe dingen te beginnen.

    Tjah...we wonen ook beneden, maar de plaats is heel klein, dus heeft mijn man op het keukendak een terras gemaakt en het balkon over de gevel + boven de schuur allemaal met planken tot 1 terras gemaakt. En daar staat alles in potten e.d.

    Ik heb inderdaad geen mailadres op het blog staan, omdat het hele www het dan direct kan zien. Wat ik kan doen is straks een aparte reactie hier neer zetten met mijn mailadres. Wil je dan een reactie er onder zetten dat je 'm hebt gezien? Dan haal ik mijn mailadres er daarna af.

    Groetjes,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annemieke,

    Bedankt, ik heb het gekopieerd, je hoort nog van me.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor je gezellige blog en vele tips! Ik hou van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.