zaterdag 16 juni 2012

We zijn er eindelijk mee begonnen - we finally started it

Ik weet niet of tante K. dit leest, maar zo ja, dan is er reden tot blijdschap want we hebben eindelijk haar advies opgevolgd! Al een tijd geleden zei ze dat we een pot moesten nemen en daar ideeen voor gezamenlijke dates in moesten doen. Wanneer je zin hebt of op regelmatige basis pak je een briefje uit de pot en wat er ook op staat...je moet er in principe voor gaan. Nu vonden we dit direct al een leuk idee, maar het kwam er niet van om het ook echt te doen. Maar nu het wachten op de adoptie toch best lang duurt en we ook niet echt een vakantie kunnen plannen om naar uit te kijken, was het ideale moment daar. Een vaas, briefjes, een stift en maar schrijven. Internet even raadplegen, nog meer ideeen erbij.... "Bestaat dit ook? Nooit geweten dat dit hier in de buurt zat..."  En maar schrijven. " Extra papier s.v.p!" En dan...44 ideeen in een glazen karaf. Zo, wat gaat dat snel.



Dat was deze week. Inmiddels zit ons eerste uitje erop. We trokken een briefje van mij: wandelen op het strand bij Scheveningen in de buurt van de boulevard. Ik houd altijd zo van de aanblik van het prachtige Kurhaus aan de ene kant en aan de andere kant de zee. Het was heerlijk strandweer, de wind waaide hard en blies het zand in vlagen over het strand. Het water was glashelder, prachtig om te zien. De hemel was helderblauw met witte vegen. Bij de zee is geen dag hetzelfde!











Mijn date met mijn man....
 
Vanochtend nog de buxushaag geknipt, het is het best om dat voor de langste dag te doen omdat de buxus dan tijd heeft om een tweede bloei te krijgen waarbij eventuele gaten in de heg goed dicht kunnen groeien. De roos bloeit ook al prachtig. 9 Jaar geleden wisten we niet of we de roos wel echt groot zouden zien worden en nu moeten we echt snoeien om de klimhortensia en de roos binnen de perken te houden.



Voor manlief nog een scheerkwast gekocht. Ik had zelf zeep gemaakt van de Marseillezeepvlokken die ik voor het wasmiddel had gekocht. Ik had die zeep voor mijn benen gebruikt en het viel me op dat het zachter en anders was dan andere zeep, perfect voor het scheren. Omdat de basis van Marseillezeep, olijfolie is, is het direct voedend en beschermend. Ik ben benieuwd of Eize het vindt werken. Zo ja, dan besparen we een hoop geld aan scheerschuim en besparen we het milieu een grote hoeveelheid rotzooi, denk alleen maar aan het verpakkingsmateriaal. Een prachtig winkeltje trouwens, waar we die scheerkwast kochten. En het rook er heerlijk. Vooral de combinatie vanille en kokos vond ik heerlijk. Veel sugar scrubs daar, maar die zijn zo simpel zelf te maken... Daar wil ik nog wel eens een blogje aan wijden.



Ik zou het blog graag vertalen, maar we moeten weg, naar een 'Moorddiner' dat door de jongeren van de kerk is georganiseerd. Geen idee wat ons daar te wachten staat.... misschien iets met detective... misschien dat ik er later nog aan toe kom. Voor nu zonnige groeten,




Goede zondag alvast,

Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke zomerse foto's! Jullie ook een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's!Hoop dat jullie hier gauw met z'n drietjes mogen lopen hoor!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.