maandag 25 juni 2012

Dansen in de regen - Dancing in the rain



"Het gaat er in het leven niet om dat we wachten tot de storm voorbij trekt, het gaat er om te leren om te dansen in de regen." Dus...nu het ook letterlijk heel veel regent hier en de zomerzon zich maar zo af en toe laat zien... tijd om te dansen in de regen!  Hoe? Dat is voor iedereen anders, voor mij ziet het er ongeveer uit zoals op de foto's te zien is. Genieten van de kleine, mooie dingen in het leven zoals jam maken, stofjes en lapjes organiseren, gezonder gaan eten en lekkere recepten uitproberen. Genieten van de heerlijke, zoete geur van perzikken, het sap dat tijdens het schillen over je vingers druipt en de felle kleuren.

So ... now it literally rains a lot here and the summer sun hides itself... it is time to dance in the rain! How? That is different for everyone, for me it looks something like the pictures below. Enjoying the small beautiful things in life such as making jam,  organize patches, eat healthier food and try tasty recipes. Enjoy the delicious, sweet scent of peaches, the dripping of juice during over your fingers while peeling and the bright colors.
 


Tafelloper die ik vorige week heb gemaakt. Het lapje stof heb ik gekregen van mijn naailerares, ze neemt altijd stofjes en naaispullen mee, zo lief. 
Table Runner that I've made last week. I received the piece of fabric from my sewing teacher, she always takes fabric and sewing stuff with her, so sweet.



De perzikjam: 1000 gram perzikken geschild en ontpit. Er bleef 620 gram perzik over. 
Ik maakte een jam zonder al te veel suiker.
620 gram perzik, 122 gram geluisuiker (groene verpakking), 125 gram suiker (inclusief een eetlepel vanillesuiker) met 4 gram jammaker. Genoeg om 2 potjes tot de rand te vullen en voor een kopje voor direct gebruik (ik had geen potjes meer).

Peach Jam: 1000 grams peaches peeled and pitted. There was about 620 g peach left.
I made a jam without too much sugar.
Peach 620 gram, 122 grams of special sugar for jam (green packaging), 125 grams of sugar (including a tablespoon of vanilla sugar) with 4 grams jam maker. Enough to fill 2 jars to the brim and fill a cup for immediate use (I had no more jars).
·         

Misschien pak ik zo eerder een gezonde snack dan koek of chocolade. Door de groente snacks zo in het zicht te zetten, krijg ik er eerder zin in.
I have placed the veggies in sight in the hope that I will take it sooner and eat this instead of a cookie or chocolate.


Ideetje van Pinterest: bevroren halve banaan, dippen in een vierkantje gesmolten, donkere chocolade. Mmm... getest en helemaal goed bevonden! Goede gezonde snack.
Idea of Pinterest: half of a frozen banana, dipping it into a square melted dark chocolate. Mmm ... tested and found to be quite good! Good healthy snack.


Verrassing!
Cake, chocoladeglazuur en een mengsel van geschaafde kokos en chocolade als topping. Deze cake was van vorige week om iets met het kokosnootvlees te doen dat ik over had na het maken van kokosmelk. Het was een heerlijke cake, maar de volgende dag...was de hele bovenkant roze gekleurd! Iemand enig idee hoe dat kan? Ik denk misschien het citroensap dat in de cake zat... Ik begrijp dat ze voor het roze kleuren van kokos een bepaald soort zuur gebruiken, dus misschien is het zuur van het citroensap langzaam bij de kokos gekomen? Ik weet het niet zeker, maar de kokos was nog wel echt goed, het was niet bedorven. En roze cake is wel weer extra bijzonder. Om niet teveel te eten, heb ik de helft ingevoren.

Surprise!
Cake, chocolate glaze and a mixture of grated coconut and chocolate as a topping. This cake was made last week for something to do with the coconut that I had after making coconut milk. It was a delicious cake, but the next day ... the whole top was pink! Anyone have any idea about how that's possible? Maybe the lemon in the cake came trough ... I understand that for making coconut pink a kind of acid is used, so maybe the tartness of the lemon juice came slowly in the coconut topping? I'm not sure, but the coconut was really good, it was not spoiled. And a pink cake is extra special. To avoid overeating,
I've put half of it in the freezer.



Memoriseren
Daarnaast las ik in het boek 'echtgenote naar Gods hart' van Elisabeth George een goed advies voor vrouwen die veel thuis werken: memoriseer Bijbelteksten onder het werk (of luister naar een lezing over een thema dat je bezig houdt). Ik heb het vandaag geprobeerd en ik was verrast dat het zo goed 'werkt'.  Ook om je gedachten van je eigen zorgen af te leiden en te richten op Gods werkelijkheid die jouw zorgen overstijgt. Zo heb ik bijvoorbeeld de laatste tijd erg veel zin om naar het buitenland op vakantie te gaan. Wij zijn altijd reislustig geweest, maar nu wij voor adoptie hebben gekozen en voor een leven waarbij ik niet veel buiten huis werk, is het niet waarschijnlijk dat wij de komende jaren ergens anders heen gaan dan naar het land van ons adoptiekindje. Het is maar vakantie, ik weet het, maar voor mij is het belangrijker dan bijvoorbeeld een nieuwe badkamer ofzo. Daarnaast weten we dat we bij mensen in Amerika en Londen van harte welkom zijn...En dus, voor je het weet, sluipt er onvrede in je hart. Daarom had ik een passende tekst voor mijn eigen situatie gezocht: 1 Tim.6:8 "Wij hebben voedsel en kleren, laten wij daar tevreden mee zijn." Zo gauw ik dacht aan buitenlandse reizen, of hoe gaaf het zou zijn om een groot stuk land te bezitten of om naar Amerika of Israel te gaan, dan dacht ik weer aan die tekst en herhaalde ik de tekst in mijn hoofd. Het hielp echt!

To memorize
I read in the book 'wife after God's heart' of Elizabeth George good advice for many women who work at home: memorize Bible verses on the job (or listen to a lecture on a topic that keeps you busy). I tried it today and I was surprised that it worked so good. Also good  to get your mind of your own worries to and focus on the reality of God that surpasses your concerns. For example, I recently realy wished I could go on a holiday abroad. We were always keen on traveling, but now we have choosen for adoption and for a life where I do not much work outside the home, it is unlikely that we go elsewhere than to the country of our adoptive child, the coming years. It's only holiday I know, but for me it is more important than for example a new bathroom or something. In addition, we know that we are welcome by people in America and London ... And so, before you know it,  dissatisfaction creeps into your heart. Therefore, I had  searched an appropriate text for my own situation: 1 Tim.6: 8 "We have food and clothing, let us be content with that." As soon as I thought of traveling abroad, or how cool it would be to own a great piece of land or to go to America or Israel, then I thought back to that text and I repeated the text in my head. It really helped!



Laatste foto's: de kantrand van een oud Laura Ashley kussensloop halen om later weer iets mee te doen. Te mooi om weg te gooien! Met een mooie, historische foto. 

Latest pictures: the side edge of an old Laura Ashley pillow to get something to do with later. Too good to throw away! With a nice, historic photograph.




5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke ideetjes zeg! Je bent bezig bijtje!
    Helemaal gelijk, we moeten er gewoon zelf wat van maken, als het weer niet helemaal mee zit.
    Dat kant kun je ook vast goed benutten, super....wat mooi!
    Heb ook je blog over de adoptie weer 'bijgelezen'.
    Spannend hoor, ik hoop dat jullie niet lang hoeven te wachten. En wat een mooie kinderkamer....Hoe lang heb je die al klaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met het lange wachten en wat goed dat je gewoon bezig blijft! Wij hebben zelf in ons adoptieproces ervaren dat dit heel lastig is, maar wel heel belangrijk. Elke dag die je krijgt is het waard om geleefd te worden en het is goed om te genieten van alle kleine dingen. Mooi om te lezen hoe je dat doet en hoe zo'n tekst je gedachten weer op het goede spoor kan brengen. 'k Heb gisteren je hele blog gelezen en heb er van genoten! Bedankt! God geve je de rust om elke dag met plezier je werk te doen, totdat het Zijn tijd is om jullie bij je kindje te brengen.
    Hartelijke Groet, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wachten is de moeilijkset bezigheid, hoord ik iemand zeggen. Mooi dat je zo bezig blijft. Fijn om even bij te lezen bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb nog niet alles bijgelezen.Mooi stukje weer en gezellig. Geniet er altijd weer van.
    Wist je dat als je perziken even een minuut in kokend water doet en even laat schrikken in koud water je de schil er zo af kan halen?Scheelt een boel sap en vruchtvlees.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Hannie, dank je wel. We hebben de kamer al veel te lang klaar ; ) Nee hoor, we wilden het klaar hebben voordat we het fotoboekje naar het land zouden sturen zodat ze daar kunnen zien dat alles al klaar is voor het kindje.

    @ Renate, wat een mooie wens die laatste zin. Dank je wel.

    @ Jedidja en Wilma ook bedankt, Wilma wat een goede tip over die perzikken. De jam is zo lekker dat ik het nog wel een keer ga herhalen als in de zomer de perzikken goedkoop zijn. Dus dan zal ik je advies zeker gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.