maandag 11 juni 2012

Cow girl cookies, silhouetten en een krans (wreath)

De werkweek is weer begonnen. Na een feestelijke zondag waarin onze nieuwe dominee intrede deed en we lekker gegeten hebben in de kerk (met prachtig weer) was het vandaag weer tijd voor creativiteit en het huishouden. Sowieso deed ik een aantal creatieve projecten de afgelopen dagen. Pinterest levert veel inspiratie op en ik bedacht zelf ook het een en ander.

Allereerst 'koekjes in een pot'. Ik heb de droge mix in laagjes in een pot gedaan, een mooi ouderwets frame voor een label opgezocht via de graphics fairy , mijn  koekjes een naam gegeven en het recept op het label geprint. Volgens mij een leuk cadeautje. Er hoeft alleen nog maar boter bij. Dit zijn mijn Cow Girl Cookies!

The workweek has started again. After a festive Sunday when our new pastor came in our church and we had dinner in church (with beautiful weather) it was now time for creativity and the household. Anyway I did some creative projects over the past days. Pinterest provides much inspiration and I thought of some things myself. 

First 'cookies in a jar'. I poured the dry mixture in layers in a pot, looked for a nice old frame for a label via the graphics fairy, thoght of a name for my cookies and printed the recipe on the label. I think it will make a nice gift. It only needs butter. Here are my Cow Girl Cookies!





Daarna heb ik eindelijk mijn eigen Jane Austen-slinger (zie het blog van Dear Lilly) gemaakt. Dit wilde ik al heel lang doen en eindelijk had ik er tijd voor. Ik ben er erg blij mee.

Then I finally made my own Jane Austen-sling (see the blog of Dear Lilly)​​. I wanted to do this for so long and finally I had time for it. I am very happy with the sling.





Omdat ik toch met silhouetten bezig was... maakte ik silhouetten op een achtergrond van muziekbladen. De foto's geven een beeld van hoe de schilderijtjes tot stand kwamen.

Because I was busy with silhouettes ... I made silhouettes on a background of music sheets. The pictures give an idea of ​​how the paintings were created.




Hier is een foto-tutorial.  Here is a photo tutorial.




 

 




Van oude katoentakken, een rieten krans en lapjes stof en kant, maakte ik met behulp van een lijmpistool een nieuwe krans voor in de woonkamer.

Of old cotton branches, a wicker wreath and pieces of fabric and lace, I made -using a glue gun- a new wreath for the living room.





De 'nieuwe' schilderijtjes,  de slinger en de krans heb ik met materialen gemaakt die ik allemaal al in huis had. Mijn huis heeft dus een nieuw sfeertje zonder dat het geld heeft gekost. Het volgende project wordt twee creme kussenhoezen maken met silhouetten van zwarte stof.

Fijne week!

I made the 'new' paintings, the sling and the wreath with materials that I had in the house already. My house has a new atmosphere now, without the use of money. The next project is two cream cushions with silhouettes of black fabric.

Have a good week!


10 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan!
    En dat is zeker een leuk cadeautje, koekjes in een pot. Ik had het ook al eens gezien. Zo'n mooi label maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel origineel: koekjes in een pot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for the inspiration that brought these on :)

    http://readingrosesandprose.blogspot.com/2012/06/jane-austen-inspirational-gift-tag.html

    This was a lot of fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel. Maar origineel is het niet hoor Jedidja, het is een ideetje van Pinterest.

    JES, how nice that I could inspire you. The labels look lovely with the lace. Very nice! It's so nice that you love history too, I don't now anyone in person who has the same interests in history and femininity in history etc. So nice to read all your blogs!

    Groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee,Annemieke! Ik heb een poosje terug een fles gevuld, met kruidcakemix, noten, bruine suiker. Maar wil binnenkort eens kijken voor weckpotjes, dat is inderdaad leuker.En haal jij die labels van internet?
    Je bent creatief aan de gang geweest....de krans en sillhouetten zijn ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello. It is really very nice! (: Where did u get old cotton branches?! I cannot find it!
    Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello. How exiting to get a reaction from you, (I never wrote with someone who's name I couldn't say -lol) I just ran in to the cotton branches on the market... I do not see them now and didn't before. But it's still summer in countries where the cotton is, so maybe you'll see it on a market once. May I ask: where are you from? Nice to hear from you! Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Hannie, dat is ook een leuk idee zeg. Labels haal ik van de graphics fairy (zie in bericht) en dan zet ik in Picasa mijn eigen tekst er bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thx a lot for ur answer - hope i will find it (: and what about me - i am from Ukraine, Kyiv!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goos luck, hope you will find it! So nice 'to meet' you. It's amazing that trough the internet someone from Kyiv and The Netherlands can connect, don't you think? God bless you!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.