zondag 13 mei 2012

Zondagse zegeningen - Sunday Blessings



"Zondag is de gouden klem die de inhoud van de week bij elkaar houdt"
 “Sunday is the golden clasp that binds together the volume of the week”
Henry Wadsworth Longfellow quotes (the most popular American Poet in the 19th century, 1807-1882)



Eerste keer buiten eten van dit jaar. In een opwelling droegen we de tafel naar buiten. Het bistro-gevoel kwam al gauw op. Het is nog steeds koud hier, maar met een beetje zon ziet het er direct veel vrolijker uit.

First time eating outside this year. On a whim we carried the table outside. The bistro-feeling soon came on. It is still cold here, but with a bit of sun it immediately looks much more cheerful.



Een kleine bezoeker. A small visitor.
 

Dit is een betere plaats voor onze kleine vriend. Hij is welkom om mee te eten. Maar dan wel een diner van luizen op rozenbladeren geserveerd.
Here our little friend finds a better place.  He is welcome to eat with us. We will give it a nice dinner of lice, served on rose leaves



 Deze Lelietjes van Dalen kregen we van de oudere man bij ons in de kerk die ik eerder al noemde. Het waren de lievelingsbloemen van zijn vrouw. Ze ruiken heerlijk. Mijn man kreeg ze mee om aan mij te geven. Ze groeien bij hem in zijn tuin en hij plukt elke dag een klein bosje om bij de foto van zijn overleden vrouw te zetten.

These Lillies of the Valley, we've gotten from the older man in our church that I mentioned before. They were the favorite flowers of his wife. They smell delicious. He gave them to my husband to give me. They grow in his garden and he picks  a small bunch every day to place by the picture of his deceased wife.







Na de kerk en de koffie vanochtend, haaste ik me naar boven om te kijken of de radijs klaar was voor de salade. En ja hoor, er waren er genoeg. Ik heb ze geplukt, geraspt en er een hele komkommer bij geraspt. Vervolgens een flink aantal eetlepels azijn, wat honing en mosterd, peper, zout en wat kruiden naar smaak erbij en klaar was onze salade van 'eigen radijs.'  Het is een cliche, maar het smaakt altijd zoveel lekkerder als het van 'eigen teelt' is! Deze radijs is ook helemaal niet zo scherp.

After church and coffee this morning, I rushed upstairs to see whether the radish was ready for the salad. And yes, there were enough. I picked them, and added a whole grated cucumber. Then I added quite a few tablespoons of vinegar, a little honey and mustard, pepper, salt and spices to taste and finished our salad with our 'own radishes'. It's a cliché, but it always tastes so much better if it is 'home grown'! This radish is also  not so sharp.



Ons dakterras vandaag. De aardappelplant is van een biologische aardappel met uitlopers uit de supermarkt. Ik ben zo benieuwd hoeveel aardappels ik ervan kan krijgen. 

Our roof garden today. The potato plant is from an organic potato with offshoots from the supermarket. I'm so curious how many potatoes I can get from it.

Ik hoop dat je een goede zondag hebt! Verheug je in de Heer en Zijn schepping. ( Ik zocht op internet naar citaten over zondag en kwam een heleboel deprimerende citaten tegen over hoe vreselijk en saai deze dag is voor veel mensen. Ik hoop dat jij van deze feestdag mag genieten!)

I hope you have a good Sunday! Rejoice in the Lord and His creation. ( Ik searched for some quotes about Sunday and I've found a lot of depressing quotes about how sad and horrible this day is for a lot of people. I hope you will enjoy it as a day of celebration!)

6 opmerkingen:

  1. IK heb een hele rare zondag helaas. Lig ziek op de bank. Toch ook wel goed, kom weer helemaal tot rust. ben aan het lezen in een boek van Elizabeth George over dat God alle dingen laat meewerken tegoede, als je Hem liefhebt. Een fijne blog vandaag bij jou. Mooie foto's, die radijsjes zien er verrukkelijk uit.

    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap Jedidja, een fijne RUSTdag gewenst dan,
    Groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annemieke,

    Leuk blog heb jij!
    Ik heb je op mijn bloglijst erbij gezet want hollandse "homemakers"-blogs ben ik nog niet veel tegengekomen.
    Je hebt veel dezelfde interesses als ik. Dus jouw blog gaat veel gelezen worden....
    Mooie foto's en.. leuke blauwe borden...die heb ik ook.
    Liefs, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je blog vorige week ontdekt, prachtig!
    Hoop hier veel te komen lezen (en mooie foto's/plaatjes te bewonderen)!Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel, ik hoop dat jullie ervan blijven genieten : )
    Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de volgende keer... het groene blad van de radijsjes kun je ook eten. Heerlijk in de salade!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.