vrijdag 25 mei 2012

Beatrix Potter, Natuur en poezie - Beatrix Potter, Nature and poetry

Zelfs in de stad is natuur te vinden. Bedacht, in bedwang gehouden, gepland, dat wel natuurlijk. Maar toch...elke boterbloem door God geschapen is toch echt een stukje puur natuur. Wat een mooie plaatjes kan een avondwandeling dan opleveren. Sinds kort houd ik een natuurdagboek bij (niet elke dag hoor). Ik kreeg hier inspiratie voor zo'n soort dagboek. Ook erg leuk om in de vakantie met kinderen te doen.

Even in the city nature is to be found. Conceived, restrained, planned, of course. Yet ... every buttercup (yellow flower below) created by God is really a piece of pure nature. What a beautiful pictures they can bring during an evening walk. Recently I am keeping a nature diary (not exactly every day). I got inspiration for that kind of notebook here. Also a very good idea to do in the holidays with children too.

 
 " Onkruid zijn ook bloemen, als je ze eenmaal leert kennen"
“Weeds are flowers, too, once you get to know them.”
A.A. Milne










 “I sit beside the fire and think
Of all that I have seen
Of meadow flowers and butterflies
In summers that have been

Of yellow leaves and gossamer
In autumns that there were
With morning mist and silver sun
And wind upon my hair

I sit beside the fire and think
Of how the world will be
When winter comes without a spring
That I shall ever see

For still there are so many things
That I have never seen
In every wood in every spring
There is a different green

I sit beside the fire and think
Of people long ago
And people that will see a world
That I shall never know

But all the while I sit and think
Of times there were before
I listen for returning feet
And voices at the door”


Toen ik een gans observeerde, zittend in het gras, op gepaste afstand, moest ik opeens aan Beatrix Potter denken. Zij tekende toch ook ganzen? Met hoed en sjaal? Thuisgekomen zocht ik het op en het bleken eenden te zijn. Wel net zo wit en koddig...

When I watched a goose sitting in the grass, at an appropriate distance, I suddenly had to think of Beatrix Potter. She made drawings of geese too, didn't she? With hats and scarfs I looked it up at home and they appeared to be ducks. But just as white and funny ...


Als kind tekende ik al heel veel, tijdens mijn studies een tijd lang niet en nu komt het weer. Uiteraard niet op zo'n niveau als Beatrix Potter, die overigens erg nederig sprak over haar eigen tekeningen: 
"Ik kan niet rusten, ik moet tekenen, hoe armzalig het resultaat ook is, en wanneer ik het zwaar heb dan is dat verlangen sterker dan ooit." Beatrix Potter
As a child I drew quite a lot during my studies for a while now and not come back. Obviously not at such a level as Beatrix Potter, who also spoke very humble about her own drawings:

“I cannot rest, I must draw, however poor the result, and when I have a bad time come over me it is a stronger desire than ever.”
Beatrix Potter


 Have a nice weekend, 
Een heel fijn weekend,

Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Daar deed je me een groot plezier mee.
    Iets te schrijven over Beatrix Potter.Ben echt een fan van haar.
    Jouw foto's vind ik zo mooi. Heb genoten van het landelijke sfeertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.