woensdag 25 april 2012

Tuinen en kinderen - Gardens and children

Yes, de eerste oogst van onze dakterras-moestuin! We hadden een heerlijke groene salade, gisteren. En mijn wederhelft heeft de vierkante metertuin opgezet die we van mijn ouders hadden gekregen. Er zijn 16 vakken in die ik zeer binnenkort allemaal hoop te vullen met zaden en plantjes. Heel erg kattenproof deze keer!

Yes, the first harvest of our small roof terrace vegetable garden! We had a delicious green salad yesterday. And my husband set up the square meter garden I received from my parents. There are 16 squares in it and I hope to put seeds and plants in it very soon. Very cat-proof this time : )








m2 garden - m2 tuin


De radijs groeit ook goed  - The radishes grow well.



Bron: http://polarbearstale.blogspot.com/2012/03/kindergartenin-garden.html

 Oude plaat van groenten en kleuterklasje in een moestuin in 1899. Ik wist niet dat ze toen al zo 'modern' waren dat ze buiten leren aanmoedigden! Ik word hier wel blij van als juf : )
 Ondertussen heb ik er moeite mee om te accepteren dat ik afscheid moest nemen van een meisje uit mijn klas dat terug moet naar Irak. Onze regering vindt dat het veilig genoeg is in Bagdad. Ik zou de ministers er zelf wel eens willen zien wonen!! Het is een schande, jammer en erg verdrietig. We zullen haar missen in de klas.

Old picture of vegetables and kindergarten in a vegetable garden in 1899. Didn't know they were so 'modern' that they encouraged outdoor learning! As a teacher I like this very much!
 Meanwhile, I am struggling with saying goodbye to a little girl from Irak. She has to return to her country because our Dutch government said it is save in Bagdag. I would like to see the ministers to go and live there!!  It is such a shame and very sad. We will miss her in our classroom.

1 opmerking:

  1. You seem to have a nice garden, and I am sure it's a blessing to eat fresh lettuce that you have grown with your own hands.

    The Kindergarten class in 1899 certainly is a refreshing change for how they teach Kindergarten classes today (at least here in the US). There is very little "hands-on" learning, which I think is a pity.

    Lastly, I am sorry to hear that your little friend must return back to her country. Hopefully, you took some pictures so you could remember her.

    Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.