maandag 23 april 2012

Roze - Pink

We hebben een heel fijn weekend en begin van de week gehad. We kochten vlees op de boerderij maar moesten een sluipweg nemen om daar te komen. Een klein weggetje tussen twee sloten en voor ons een handvol schapen die naar een ander weiland werden geleid. En ik had mijn fototoestel niet bij me..... : (  Later, op de terugweg van een verjaardagsfeestje zagen we deze prachtige roze tulpenvelden. We moesten gewoon even een tussenstop maken.

We had a nice weekend and start of the week. We bought meat on the farm. We had to take a shortcut and had to travel on a very small way, between water. In front of us were a few sheep that were guided to another meadow. And I didn't have my camera with me... : ( Later, on our way back from a birthday party we saw these beautiful pink tulip fields. We just had to take a stop and parked on the side of the road.

 
 

 Afgelopen week heb ik mijn omslagdoek afgehaakt. Het was gebaseerd op 2 verschillende patronen en geinspireerd door de omslagdoeken die je in Dr. Quinn en Kleine Huis op de Prairie zoveel ziet (Caroline draagt in de serie zo'n prachtige rode omslagdoek).

Last week I finished my shawl, based on 2 patterns and inspired by the shawls in movies like Dr. Quinn and Little House on the Prairie (Caroline wears a gorgeous red one in the series).

 
 
 

Nog meer roze.... Ik heb koffiefilters gekleurd om een krans van rozen te maken. Wordt vervolgd. Vind de kleuren nu al heel mooi.

 More pinks... I coloured coffeefilters to make a wreath of roses. Will be continued. Love the colours already.

 
 

Now listening to http://www.youtube.com/playlist?list=PLD373FFFEE52F9FC9 (Music from Victorian/ Jane Austen movies)
Nu aan het luisteren naar http://www.youtube.com/playlist?list=PLD373FFFEE52F9FC9 (Muziek van Victoriaanse/ Jane Austen films)

6 opmerkingen:

  1. What a beautiful blog you have!
    I found you a couple of months ago and whenever I visit I find something lovely to brighten my day :-)
    Your coffee filter wreath is going to be gorgeous - such wonderful colours!
    Your side photos are so interesting and pretty.
    I have ancestors from Winkel in Germany..I wonder if it looked like your Winkel?!
    God bless you..Mrs H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for your nice comments! So nice to hear someone has a good feeling because of my little blog : )
    Is Winkel a place/ town? The Dutch word Winkel means shop. Sometimes it is a family name. So, I'm not quite sure what you meant with your last sentence...
    Blessings,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, I see the confusion now.
    My family in Germany came from a TOWN called Winkel on the Rhein river near Alsace.
    Thank you for telling me the Dutch word Winkel means shop.
    That's very interesting :-)
    Mrs H.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey anne, hoe kleur je die filters dan? wat ontzettend leuk idee om daar een krans van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Elis,

    Dat kleuren kan je zien op deze websites:
    http://jonesdesigncompany.com/create/a-pretty-autumn-wreath/

    http://lovelycraftyhome.com/2012/01/30/the-coffee-filter-wreath/

    Ik weet niet hoe je Engels is, maar de foto's spreken wel voor zich.

    Deze grote filters zijn alleen wel lastig te krijgen omdat ze vooral in bedrijven worden gebruikt. Je zou bij je werk of Alberts werk e.d. even kunenn kijken. Ze zijn voor grote koffiezetapparaten voor grote kannen.Ik heb ze via Marktplaats gekocht. Ze zijn ook bij de groothandel, voor het geval je iemand met een pasje kent.

    Als je meer kransen wilt zien:
    meer ideeen op: http://pinterest.com/citycountrygirl/creative-ideas/

    Je kan ook op deze website klikken op de rode button 'follow me on pinterst', daar zie je ook zo'n filter bij het bord 'teaching with fun'. Daar hebben ze er een wereldbol (plat) van gemaakt. Is ook een leuk idee om met Tirsa of neefjes en nichtjes te doen.

    Groetjes,

    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op mn werk hebben we zulke filters dus vandaar dat ik enthousiast ben. ik ga van het weekend aan de slag (op mn werk, onder het mom van activiteiten met mn bewoners, en dan nog betaald worden ook, ha ha)

      Verwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.