dinsdag 6 maart 2012

katproof maken van het dakterras - making the roofgarden cat-proof

 O o o de pas ingezaaide bakken met wortel waren een ramp. De kat had er haar wc van gemaakt.  Ik moest snel iets verzinnen...
Oh Oh Oh the pots with carrot seeds were a disaster.  The cat made it her bathroom. I had to come up with a plan...


Schoonmaken & opnieuw zaaien
Cleaning up & I started sowing again.



 Gelukkig had ik nog wat hard kant, meer als gaas. Ook kon ik goed gebruik maken van een oude klamboe.
Luckily I had some stiff lace, more like a netting. I also made good use of an old mosquito net.



 En, hielp het? Zie maar...
And, did it help? See the next pictures....




Mmh...wat nu? De lucht in, dan maar. 2 kratten op een klein tafeltje, een beetje wiebelig, want kat-lief houdt niet van wiebelende oppervlaktes. Ha,ha...ik zal d'r krijgen! De ander op een brocante standaard.
Mmh ... now what? In the air, it must be. I put 2 crates on a small table, a little bit wobbly because cat-love does not love wobbly surfaces. Ha, ha ... I'll beat her! I put the other on a brocante stand.

 
Ik hoop dat het stand houdt...
Hope it will last...


Vandaag 2,5 uur in het zonnetje gewerkt. Heerlijk! Trouwens, ik ben zo bleek. Ik kan wel wat zon gebruiken.
Today I worked in the sun for 2,5 hour. It was so good! Besides, I'm so pale. I can use a little sunlight.



Nieuw leven in de tuin.
New life in the garden. 


Deze 'plantenpot' heb ik zelf gemaakt van een oud plastic tafelkleed. Ik knipte 2 rondjes uit en naaide daar een lange rechte reep op met quiltgaren. Dit garen heeft een waslaagje. Voordat de grond erin ging, heb ik nog wat gaten in de bodem geknipt voor het ontwateren.  

I made this 'plant pot' myself of an old plastic tablecloth. I have cut 2 rounds from the plastic and sewed a long straight strip of the plastic to the (double) rounds.  I have used quilting thread. This yarn has a layer of wax. Before I put soil in it, I made some holes in the bottom for dewatering.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je kat het nu niet meer waagt! Heerlijk om zo te tuinieren. Ik vind je foto's erg leuk. En ja, ik ben ook zeer blank. Maar nu naar buiten gaan is geen optie. Het is nies-weer voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, nou tot nu toe gaat het goed. Vervelend, juist zo lekker om al van het voorjaarszonnetje te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.