donderdag 8 maart 2012

Een rustig leven - A quite life



Kleine dingen die me blij maken...
Een bosje anemonen, door mijn lief gekocht. Mijn favoriete bloemen. Het bijzondere is, dat ze juist bloeien rond de tijd dat ik jarig ben.
Small things that make me happy...
A bunch of anemones, bought by my love. My favourite flowers. The remarkable thing is that they just bloom around the time my birthday.
 

 Prachtige kleuren en prints die toevallig bij elkaar kwamen toen ik het beddengoed aan het luchten was.
Beautiful colors and prints accidentally brought together when I was making the bed. 


De kat, drinkend uit een vogelbadje.
The cat, drinking out of a birdbath.


 Een nieuwhaakproject: een zachtroze omslagdoek. 
A new crochet project; a soft pink shawl.


Kleine zaadjes die groeien.
Little seeds growing.

 
Ik houd er van om rustig te leven. Dat was niet altijd zo, maar nu wel. Om te genieten van de gewone, alledaagse dingen. Ik kom de laatste tijd steeds een Bijbeltekst tegen die hierover gaat. Na een oproep tot onderlinge liefde komt dit:  " en stel er een eer in rustig te zijn en uw eigen zaken te behartigen  en te werken met uw eigen handen, zoals wij u bevolen hebben." (1 Thess.4)

Dit rustige leven, waarin ik niet streef naar carrière, geld, een groter huis, maar probeer lief te hebben, mijn werk thuis en op school goed te doen en meer met mijn handen te werken, bevalt mij goed. Hoewel ik imperfect ben en ook dit imperfect doe. Ik weet dat God het heiligt.  Waarom dit zo veel voldoening geeft? Omdat ik zie dat God mij hiertoe oproept (beveelt zelfs) en het zegent. Want altijd haasten maakt je niet gelukkig, maar een leven op de manier zoals God het voor mij bedacht heeft wel!



I like this quiet life. That was not always so, but now I do. To enjoy the ordinary, everyday things. Last time I'll  run in to a Bible text all the time. Following a call for mutual love comes this: "and set it an honor to be quiet and mind your own business and work with your own hands, as we commanded you." (1 Thess.4)
 
 I like this quiet life, in which I do not strive for career, money, a bigger house, but try to love my work at home and at school to do good and to work with my hands. Although I am imperfect and do this imperfect. I know that God will hollow it. Why is there so much satisfaction? Because I see that God calls me to do so (even recommend it) and blesses it. Always rushing does not make you happy, but a life the way God has designed for me, does!
 

6 opmerkingen:

  1. Wat heb je een bijzonder blog!
    Paar dagen geleden ontdekt en geniet ervan!
    Je hebt er sneller over gedaan dan ik om erachter te komen dat "rustig"leven goed is voor jezelf, maar ook voor je man, gezin huis e.d.Evengoed moet ik er nog wel moeite voor doen om het zo te houden.
    Je hebt wel een beetje heimwee naar 1,5 eeuw geleden, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn blogje weer! Ik merk ook dat het "rustige" leven beter voor me is, maar de wereld blijft trekken en af en toe moet ik mezelf weer tot de orde roepen en bewust mijn wereldje weer kleiner maken.
    Mooie bloemen, ze bloeien net zo mooi als jij! Foto van de poes is mijn favoriet, ook al is ze stout geweest door de plantenbakken voor iets anders te gebruiken...
    Fijne avond nog, groetjes Sannepan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de aardige reacties.
    @ Jeanette: Van dat heimwee klopt wel een beetje. Vroeger was het natuurlijk echt niet allemaal beter, maar ik vind geschiedenis wel enorm inspirerend en zoals ik niet automatisch aanneem dat het nieuwste direct goed is, neem ik ook niet direct aan dat wat van vroeger is direct goed is. Maar qua onthaasten, terug naar de basis van eten en drinken, echte vaardigheden beheersen, stijlvolle en 'zedige' kleding e.d. vind ik 1,5 eeuw geleden (alleen dan niet in NL omdat hier veel klederdracht gedragen werd) wel heel inspirerend : )
    @ Roos: bedankt.
    @ Sannepan: Herkenbaar. Vandaar dat ik ook zei dat het bij mij imperfect is. Daar zou ik ook over kunnen bloggen, maar ik vind het juist zo leuk om me te verheugen in het positieve. Op een ander blog 'Keepín it real' lees ik vaak van die anekdotische blogs over dat het leven van christenen vaak uit allerlei tegenslag en onvolmaaktheden bestaat...dat is ergens ook wel fijn om te lezen. Vooral als je daarbij bemoedigd wordt! Bedankt voor je complimenten. Ook een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi annemieke,

    Vanmorgen heb ik de kunstof platte koude bak weer in elkaar gezet.
    Daar ga ik denk ik net zulke kratjes als jij inzetten, lekker onder (kunstof)glas. Bij zon even de deksels openzetten. Geen last van vogels en katten.Ik bedacht nog een tip voor jou. Als je nou een oude kunstof tuintafel op de kop kan tikken, kan je in het midden een groot gat zagen en over het geheel een doorzichtig zeil doen, wat je om de poten strak vast zet. Wat luchtgaatjes erin en de katten kunnen er niet bij en je heb een goedkope kweekkas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Diaan,

    mmh...interessant idee. Ik zal er eens even goed over na gaan denken. Hoe bedenk je het!!

    Voor de bakken heb ik nu ook doorzichtig plastic huishoudfolie gekocht zodat de zon er nog beter kan. De grond die nog niet gebruikt wordt kan zo lang prima met klamboenet afgedekt worden.

    Groetjes,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.