dinsdag 20 maart 2012

blote voeten weer - barefoot weather





Een van de heerlijkste dingen vind ik om op blote voeten binnen en buiten te kunnen lopen. Dat heb ik dan gemeenschappelijk met de amish ;  ) Gelukkig hebben wij geen grind om ons huis, maar vlonderplanken. Dat helpt ook : )

One of the greatest things is to walk barefoot in and outdoors . That is what I shared with the Amish;)
Fortunately we have no gravel around our house, but decking. That helps:)





Zie je? Amish lijken wel overal te kunnen lopen op blote voeten. ~ See? Amish seems to be able to walk everywhere barefoot. 

 Op mijn blote voeten, heb ik vandaag weer verder gewerkt aan onze dakterras-moestuin. Ik kan erg enthousiast raken van hergebruik, en vooral als groenten uit de supermarkt een tweede leven kunnen krijgen, zoals het geval is bij selderij en bosui. De bosui knip ik af en groeit telkens weer opnieuw aan. Prachtig om te zien. De selderij is helemaal gebruikt en toen in een kom met water gezet. Vanuit het midden groeien er nieuwe stengels en bladeren. Het gaat zo goed dat ik de plant heb overgezet in een buitenbak.

On my bare feet,  I continued working on our roof-garden today. I can really get excited of reuse, and especially as vegetables from the supermarket get a second life, as is the case with celery and spring onions.  I have cut of the spring onion and it grows again and again again. Wonderful to see. The celery is completely used and was then put in a bowl with water. New stems and leaves grow from the middle. It is so good that I've transferred the plant outside.


 



Een paar fotootjes van vandaag.~ A few pictures of today.




Nog een klusje voor vandaag: de overgebleven tomaat, prei en paprika overzetten in grotere potjes. Ik ga ook oude plastic bekers gebruiken die overgebleven waren na een feestje.
 
Another job for today: to plant the remaining tomatoes, leeks and peppers into larger pots. I also use old plastic cups that were left after a party.


Rucola sla die opkomt onder het gaas tegen de kat. ~ Rucola salad growing under the netting against the cat.
 
 

Afvalscheidingszakken (wat een woord lol) die ik wil gebruiken voor aardappelen. Nu heb ik alvast radijs in twee zakken gezaaid. Als die geoogst kan worden, kunnen de aardappels er in.

Waste Bags I want to use for potatoes. Now I already have planted radishes in two bags. If that can be harvested, the potatoes can get in.
 

Schets voor de moestuin op het dakterras.  ~ Outline for the vegetable garden on the roof.


Morgen naar school. Het zou leuk zijn om iets te planten of te zaaien in de klas. Helaas ben ik maar eens per week in de klas. Een beetje te weinig om zoiets te onderhouden. Het bosuitjes-experiment zou natuurlijk wel kunnen.... Als er nog andere ideeen zijn, reageer gerust!

Tomorrow  I will work on school. It would be nice to have something to plant or sow in the classroom. Unfortunately I only am once a week in the classroom. Not enough to maintain it. Maybe the onions experiment can do.... If there are other ideas, feel free to comment!

3 opmerkingen:

  1. Mooie blog weer over het kweken van groente en kruiden. Als kind liep ik altijd op blote voeten. Ik ging zelfs op blote voeten naar school :-) En werd toen naar huis gestuurd om mijn schoenen te halen. Gelukkig was het maar twee minuutjes lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de top van een wortel in water legt, krijg je het loof weer. Misschien vinden de kinderen op jouw school dat leuk?

    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op blote voeten lopen is gezond en verfrissend. Het contact met allerlei soorten ondergronden buiten geeft een bepaald gevoeld van opwinding. Verder kan het ontwapenend werken in het contact met mensen, omdat je je al een beetje bloot geeft ....

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.