dinsdag 21 februari 2012

Zoete aardappelen, droge bonen en langzame pap - Sweet potatoes, dry beans and slow porridge

Vandaag kook ik een paar maaltijden vooruit. Gisteren heb ik al een aantal gedroogde bonen in water gelegd. Vandaag zal ik ze koken en een aantal maaltijden voor de volgende dagen koken, aangezien ik van woensdag tot en met vrijdag werk en het zo handig is om een paar maaltijden op voorraad te hebben.

Today I will cook some meals ahead, I have put some dried beans in water yesterday. I will cook them today and prepare some dishes for the next days, because I have to work wednesday untill friday, and it is so easy to have some meals prepared.



Breakfast: slow cooking: oatmeal porridge. 
Ontbijt: slow cooking: havermoutpap.


With homemade vanilla suggar. So easy: put a vanilla stick in white sugar and after a week you have vanilla sugar.
Met zelf gemaakte vanillesuiker. Zo simpel: vanillestokje in witte suiker leggen en na een week heb je vanillesuiker.


Also on todays list of tasks: preparing containergardening on our roofterrace/ garden. 
Ook vandaag op de planning: het containertuinieren op het dakterras voorbereiden.



  Sweet potatoes: you do not plant them, but you let grow some seedlings. You can watch how it's done on youtube.
Zoete aardappelen: je poot ze niet, maar je probeert stekjes te laten groeien. Hoe dat gaat kan je op youtube vinden.



Gewone aardappelen ~regular potatoes


 Februari: zaden ~Seeds for this month.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.