woensdag 8 februari 2012

Jasjes, eenden en ijs - Jackets, ducks and ice

Het is koud. Dus zelfs de theepot krijgt een jasje : ) Alleen nog een lintje erbij om het af te maken.
It is cold. So, even the teapot has got a jacket : ) It only needs a little ribbon to add a finishing touch.


Afgelopen week was ik ziek en dus was ik sinds vrijdag nog niet buiten geweest. Vandaag ging ik er voor het eerst weer eens uit. Dit was de mooie winterwereld waar ik in terecht kwam...

Last week I was ill, so I did not go outside since Friday. Today I went out for the first time again and this was the winterwonderland I've got into...






Vetbollen halen voor de vogels..
Onderweg prachtige eenden tegenkomen...
Snel terug de winkel, wat brood kopen voor de eenden...
Terug op de plek komen en geen eenden zien...
Dan maar de ganzen voeren!
 
Getting balls of fat and seeds for birds...
Discover some beautiful ducks on the way...
Quickly run to the store and buying a bread for the ducks...
Returning to the spot and seeing no ducks anymore...
Well, you can always feed the geese!
 
Vogels kunnen in een koude nacht wel 10 % van hun gewicht verliezen, 
geen wonder dus dat er een oproep is om ze bij te voeren! 
Birds can lose 10% of their weight in a cold night,
no wonder that there is a call to help them and feed them!

Deze volgende foto's zijn van nieuwssites. Zou íe er komen? Zo oer Hollands dit!
Ik moest wel een beetje lachen om het leger...dat ze hiervoor ingezet worden....
Het zou wel erg gezellig zijn als het zaterdag zou kunnen, kopje chocomelk erbij en tv kijken maar  :  )
Those pictures are from news sites. This needs a little bit of explaining if you do not live in Holland. Our country is under the spell of the 11-towns-tour. This is truly Dutch! 
In  our nothern province Friesland, they hope to organise an ice-skating-tour through 11 towns. 
Thousands of people will skate this tour, profs and 'normal people'. But the ice has to be 15 cm thick. 
Last time they did ride this tour was in 1997. So the whole country is excited, now the ice is growing.
We have special Ice-Newsbulletins on TV etc.
I had a little laugh at the army ... that they used the soldiers for this purpose ....
It would be very nice if the tour could be on Saturday, cup of hot chocolate and watch the TV at home : )
 
 
Enkele preview-foto's van de kinderkamer. Nog niet helemaal klaar, maar wel bijna...
Some preview pictures of the bedroom of our expected child. Not ready yet, but almost...



Zelfgemaakte dingen zullen de kamer een gezellig en persoonlijk tintje geven.
Selfmade things will make the room cosy and personal.



I love stickers! 


Na een paar dagen ziek te zijn geweest en in pyama rondgehangen te hebben, had ik opeens echt zin om mijn  haar mooi te doen. Een paar krullen maken...Ik voel me zoveel beter nu.
After being sick for a couple of days and hanging around in my PJ's, I realy felt like doing my hair up nice. Make a few curls... I feel so much better now.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.