donderdag 19 januari 2012

Nieuwe kippen en een mooi boek - New chickens and a nice book


 
Psalm 50: 11 Ik ken alle vogels van de bergen, het wild van het veld is bij Mij. 

We hebben nieuwe hennen! Ze zitten nog even in de ren met de haan om te wennen. Ze zijn alleen nog niet zo tam. Je ziet ze op de fotootjes wegkruipen, alleen maar omdat ik rustig voor de ren zit met een fototoestel. En ze zijn ook veel banger voor de kat. De andere kipjes negeerden de kat gewoon. Toch ben ik heel blij hoor met deze nieuwe hennen. En heel dankbaar! Omdat Jezus zei dat God zelfs de musjes kent - Mat. 10- mag ik geloven dat hij onze haan ook kent. Ik heb dan ook vurig gebeden dat hij geen pokken zou krijgen. Ik ben zo aan het beestje gehecht en hij heeft al zoveel ellende overleefd- vrouwtjes met pokken, zelf een paar keer flinke bloedluis, een tijd helemaal alleen zijn...dat ik het zo erg zou vinden als hij ook die nare pokken zou krijgen! Dank aan God, hij heeft ze niet gekregen! En nu is íe weer gelukkig met zijn vrouwtjes. En zijn wij ook weer helemaal blij met onze dieren!

Psalm 50 -11 I know all the birds of the mountains; And the wild beasts of the field are mine.

We have new hens! They are in the coop with the rooster now, to get used to the new situation. They are just not so tame. You see them  hide away on the photo´s, just because I sat quietly in front of the coop with a camera. And they are much more afraid of the cat. The other chickens simply ignored the cat. Yet I am very happy with this new hens. And very grateful! Because Jesus said that God knows even the sparrows - Matt. 10 - I can believe that he is familiar with our rooster. I have therefore prayed fervently that the rooster would not get smallpox. I am so attached to the animal and he has so much trouble with his female chicks which did not survived smallpoxa few times of dealing with red mite, a time all alone ... so that I would mind if he would get the nasty pox! Thanks to God, he has not got it! And now he's happy again with his females. And we are all happy again with our animals!



Verder heb ik meegedaan aan een verloting van een kinderboek. Als je ook interesse hebt, dit is de link http://mevrouwkinderboek.nl/2012/01/16/zaza-doktertje/.  Ik ben gek op kinderboeken, dus ik kijk regelmatig even op deze website. Echt een aanrader.
I have entered a competition around a Dutch book for children. But because it is Dutch, it is maybey not that interesting for you if you only read English books. Curious though, maybey this book is in English too...if so, it would be nice to hear that from you!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.