maandag 2 januari 2012

Gelukkig, hoopvol en dankbaar (!) Nieuwjaar -Happy, hopeful and grateful (!)New Year


Het nieuwe jaar is alweer 2 dagen jong. Tot nu toe is het genieten. Ik verlang naar meer... van God, van onszelf (groei), naar een kindje... Maar geluk zit 'm ook in genieten van elk kostbaar en mooi moment van de dag. En dat zijn er nogal wat. Niet vooruit denken, verlangen naar, maar genieten van. En daar dankbaar voor zijn. (Kol. 3: 17)

Vandaar dat ik het jaar gestart ben met een dagboekje van dankbaarheid. (Het idee is van dit blog) Een mooi boekje waarin ik elke dag opschrijf waarvoor ik dankbaar ben. Mijn ega: "Dat boekje schrijf je in no time vol!" Nou, ik hoop het, als het zo is, zou het me dankbaar stemmen : )

The New Year is 2 days old already. Untill now we are enjoying it. I desire more...more of God, more of ourselfs (growth), we long for a child to take care for. However hapiness is also in enjoying every, precious moment of the day. And there are lots of these moments. Not thinking about what wil come, not longing for, but enjoying of. And be grateful for it. (Col. 3:17)

Hence I started the year with a journal of gratitude. (Original idea here) A nice little book in which I can write all the thinks I am grateful about. My husband: "That book will be full in no time!" Well, I hope so, if so, it would make me very grateful : )


Ik ben dankbaar voor bloemen, kaarsen, mooie kleuren, een dak boven ons hoofd...
I am grateful for flowers, candles, nice colors, a roof above our heads...


Dankbaar voor bollen: beloftes van de lente!
Grateful for bulbs: promisses of Spring!


 Altijd blij met een mooi boek en erg dankbaar als ik een creatief project(je) heb afgerond en mijn creatieve kant ontdek, zoals haken.
Always happy with a good book and very grateful to finish a creative project and explore my creative side, like crochet.


Nog niet eens in bloei en nu al zo mooi!
 Not even in bloom yet and already so pretty!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, zo'n dankbaarheidsdagboekje! Ik wens je veel geluk in het nieuwe jaar. En mooie theepot, trouwens ;)

    Groetjes,
    Thee Onderweg

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.