dinsdag 6 december 2011

zomaar gekregen... (gifts)

Zomaar gekregen van die lieve... ouders en kennissen van mijn ouders. Van mijn ouders het oude dienblad, met krassen en de print is heel vaag geworden, maar ik houd juist van die doorleefde dingen. En van hun kennissen een groot petroleumstel met drie pitten. Vandaag het petroleumstel schoongemaakt en ik ben nu stoofpeertjes aan het maken.

I got this old fashioned oil stove from acquaintances of my parents. My parents gave my this old tray. The tray has scratches and the print is al little bit blurred ( I hope this is the good word, I mean like vague). Today I have cleaned the oil stove and made it ready to use. Now I am making stewed pears.


deze peer vond ik zo'n mooi jasje hebben - beautiful coated pear

 
Genesis 1: 11 En God zei: Laat de aarde groen doen opkomen, zaaddragend gewas, 
vruchtbomen, die naar hun soort vrucht dragen, waarin hun zaad is op de aarde! En het was zo.  

Gen1: 11 And God said, Let the earth bring forth grass, the herb yielding seed,
and the fruit tree yielding fruit after his kind, whose seed is in itself, upon the earth: and it was so. 






As clouds and rain, crashing thunder storms, and the chill airs of many a night all contribute to the wealth and ripeness and glory of harvest, so do pain and sorrow and death ripen then human soul for the "harvest home" of eternal rest.
      - Unattributed Author, Presbyterian Witness

Vertaling:
Zoals wolken en regen, verschrikkelijke onweersstormen en de koude lucht van menig nacht allemaal bijdragen aan de weelde en de rijpheid en de glorie van de oogst, zo laten pijn en zorgen en dood de menselijke ziel rijpen voor de 'thuisoogst' van eeuwige rust. 
-Auteur onbekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.