dinsdag 27 december 2011

Warme winterdagen / Warm winterdays

Tweede Kerstdag / Second day of Christmas
 





Genieten van de natuur en van gezelligheid. Het was heerlijk warm weer. 
We enjoyed the outdoors and being with family. The weather was very warm.



Een prachtig gedicht dat ik online vond. Soms droom ik wel eens van andere landen dan ons volle kikkerlandje, maar dit gedicht richt mij weer op het mooie dat God ook hier heeft geschapen. 
A beautiful poem about our country, but It is impossible for me to translate it...

Nederland in Nederland

God heeft één keer diep gezucht
strooide enkele hopen grond
in de wijde Wieden rond
zodat Nederland ontstond

schiep wat otters, kraggen, riet
in een waterrijk gebied
voor de roerdomp, karekiet,
grauwe ganzen in de lucht

Roomsloot en de Diezenvaart
waar de visser roerloos staart
en de waterjuffer paart,
leven teer wordt uitgebroed

kragen vol met pluizen pieken,
molens draaien met hun wieken
avondrood en ochtendkrieken,
Nederland, wat is het goed !
  
   Inge Klumper

Bron: http://www.gedichtensite.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=8739:nederland-in-nederland&catid=108&Itemid=673

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.