zondag 4 december 2011

Vrouw zijn...


Klik op het plaatje en het wordt groter. Het 'plaatje' is overgenomen van:  http://god-en-gezin.blogspot.com
To enlarge this picture, click on it. Source: http://god-en-gezin.blogspot.com

Dit is niet als juk bedoeld om maar om blij in te groeien. Leven met God is misschien soms een strijd en een uitdaging maar het is ook een voortreffelijke weg en dus heel mooi om te gaan, met de nodige zegeningen op je weg.

It is not my intention to blog this to discourage you, but to encourage you to grow up happy. Living with the Lord is maybe a struggle and a challenge but it is also an excellent way and very good to walk on. With blessings en route.


Leestips over ‘De weg’/ You can read about the way of the Lord in the Bible:


  • 1 Kor. 12: 31: En ik wijs u een weg die dit alles nog overtreft… (1 Cor.12-31)
  • Spr. 2: 7: Hij houdt voor de oprechten wijsheid gereed, Hij is een Schild voor hen die in oprechtheid hun weg gaan, (Proverbs 2:7)
  • Spreuken hoofdstuk 1 t/m 8 ( Proverbs, chapter 1-8)
  • Rom. 15: 4: …alles wat eertijds geschreven is, is tot onze onderwijzing eerder geschreven, opdat wij in de weg van volharding en vertroosting door de Schriften de hoop zouden behouden.
  • Joh. 16: 13 (Heilige Geest en de weg)
  • Joh. 14: 6 (Jezus en de weg)

6 opmerkingen:

  1. Ha Annemieke,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Jij hebt ook een prachtige blog zeg. Ik heb hem toegevoegd aan mn reader hoor. Je schrijft over veel dingen die mij ook erg interesseren, maar die nog erg onbekend zijn in Nederland.

    Las ook jullie adoptieplannen. Mooi zeg. Mijn zus heeft net een adoptiekindje mogen ontvangen uit Taiwan en mn vriendin een meisje uit Sri lanka. Deze vriendin geeft trouwens thuisonderwijs, mede geinspireerd door Amerikaanse sites. Thuisonderwijs is een opkomend fenomeen in Nederland, vooral onder christenen. Heb er zelf ook over nagedacht, maar manlief wilde het liever niet.

    Leuk om op je blog gelezen te hebben. Heb ook een playlist van mix-pod op mn site gezet alleen speelt hij niet automatisch af, hoe heb jij dat gedaan?

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,

    Ik zou bij mixpod even kijken onder edit, dan customize en dan settings. Ik heb geloof ik, de bovenste 2 op ja staan, dan nee en dan public.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wel eens ruzie heb hoor met mixpod, maar ik heb niet iets beters kunnen vinden, dus doe ik dit maar. Ik hoop dat je er uit komt.

    Jouw blog spreekt me idd ook aan. Ik vind het zelf heel inspirerend om te zien hoe mensen in Amerika het geloof vorm geven. De accenten verschillen soms erg. Ik probeer alles met mijn Bijbel ernaast te bekijken. Zo is mijn visie op vrouw-zijn heel erg veranderd door te leren van andere christenen wereldwijd. Leuk om te lezen dat er toch ook andere jonge vrouwen zijn die hier mee bezig zijn!!!

    Over thuisonderwijs heb ik ook het een en ander gelezen. Het is inspirerend om te zien hoe ze daar in de VS mee bezig kunnen zijn. Spreekt me ook wel aan. Maar daar komt bij dat je in de VS soms geen christelijke scholen hebt en ouders dus wel 'moeten'. Ik dacht trouwens dat je dit in NL niet zomaar kan doen??? Daar moet je toch hele goede argumentatie voor hebben en kunnen aantonen dat je op geen enkele school ideologisch past? Of is dat alleen als je geen onderwijsbevoegdheid hebt? Wat zijn voor jouw overwegingen waarom je dit aanspreekt en overwoog, als ik vragen mag?

    Wat goed om te lezen over adoptie. Mijn schoonzusje heeft ook een kindje uit Taiwan. Zelf denken we aan Zuid-Afrika. Mijn man moest als Sinterklaassuprise een luier verschonen van een bruine pop (LOL). Een heel verhaal geworden, maar ik zag veel punten om even op in te haken!

    Groetjes,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annemieke,

    Ik geniet erg van je blog, omdat je het leven met God verbindt met praktisch vrouw-zijn. Heerlijk om te lezen, erover na te denken en zo een beetje samen op te trekken (van mijn kant dan :)) De gemeente is er ook digitaal, blijkbaar :) Ga zo door en heel veel zegen.

    hartelijke groetjes, Hilk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Hilke. Ik vind het zelf ook heel bijzonder om digitaal andere christenen te 'ontmoeten' en van elkaar te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Leuk blog.Hier bij ons in Canada is het heel gewoon als je homescholing doet. Per provincie is er wel verschil met vergoeding. Hier bij ons kun je het bij de jaaraangifte weer wat terug krijgen.
    Blijf je wel volgen.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je reacties Wilma, leuk dat je dit blog volgt! Woon je al je hele leven in Canada of zijn jullie recent geemigreerd?

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.