maandag 5 december 2011

Red of pimp een kledingstuk - Save a garment

Onze keuken is verrijkt met een mooi oud tafeltje. Heerlijk om even aan te schuiven. Hoewel ik van een gezellig huis houd, ben ik nu niet echt een perfecte huisvrouw die alles op tijd wast, enz.  Zo kon het komen dat ik 'het weer' of 'spocht' in mijn spierwitte bloes kreeg. (zie de mouwen) Ook had ik de strijkbout op het kant gezet wat een gat opleverde.... Wat nu? Ik besloot mij aan een reparatie te wagen.
Ik vind zelf dat het mooi is uitgepakt. Ik heb ander wit kant genomen en dat over de kanten stukjes en de mouwen met het weer genaaid. 
Ik vind de bloes nu nog mooier dan eerst. En ik kan 'm eindelijk weer aan!


Our kitchen is enriched with a beautiful old little table. It is nice to work on.
Although I love a nice house, I'm not really a perfect housewife who washes everything on time, etc. So, it could get that 'the weather' or 'spocht' or 'mold' came in my snow-white blouse. (see the sleeves) Also I had put the iron on the lace which yielded a hole .... Now what? I decided to repair it. I think it worked out well. I've taken and other white lace on the lacepieces and sewn other pieces of lace on the sleeves with the little black dots. I think the shirt is more beautiful than before. And I can finally wear it again!


 het gat/ the hole


de reparatie/ the repair


de mouwen repareren/ repairing the sleeves


 oud - old


nieuw - new

klaar! finished!



Nog een fotootje van de cadeautjes van Sinterklaasfeest 2011 - At last a picture of the presents from Sinterklaas (Dutch feast) 2011

1 opmerking:

  1. Mooi gefixed! Leuk als je het weer voor elkaar hebt. Leuk he de boeken van Laura Ingalls. Heb je het al eens gekeken?WIj kijken het in het engels: Little House on the prairie. Best heel leuk en de kinders blijven het ook leuk vinden.Voor hen is engels de eerste en Hollands de tweede taal.
    Er is nog een film,maar moet even kijken hoe die heet. Echt in je stijl en niet moeilijk in het engels ook..
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.