woensdag 14 december 2011

Lekker bezig: genieten en voorbereiden ~ Bussy: enjoying and preparing

Gisterochtend 'kerstsokken' gemaakt en eergisteren eindelijk mijn 'winterschort' af. Ik was bang dat het misschien pas in de lente klaar zou zijn, maar nee hoor, ik heb me zelf verbaasd... De bovenkant was wel erg lastig, maar het moet maar zo. Ik vind het echt heerlijk om het huis in de wintersfeer te brengen.

Yesterday I made christmasstockings and the day before I finally finished making my 'winterapron'. I was affraid it might be finished in springtime, but no, I did suprise myself... The upper part was difficult, but it have to do. I realy enjoy decorating our home in winter. 











Gisteren was het ook Kaarsjesavond in Gouda. Alle lichten uit en kaarsjes aan: in het stadhuis, de huizen aan het plein...het was weer een prachtig gezicht. Om 20.00 uur ging de 'boom aan'. Gevolgd door het 'Ere zij God' en voorafgegaan door het lezen van het Lukas-evangelie. Tenminste dat is altijd zo, maar dit jaar zaten wij nog in het restaurant. We waren net op tijd om de boom nog aan te zien. Het was erg leuk om hier met familie weer eens naar toe te gaan.

Also, yesterday it was Candlelightnight in Gouda. All lights went off and the candles were burning everywere, in the townhall, in the houses on the square... it was a beautiful sight. At 20.00 the tree was lightened. Followed by the singing of a christian christmassong and the mayor red the gospel of Luke earlier. At least that is what happens every year. This year we were a little bit late, because we were in a restaurant before the lights went on in the tree. It was very nice to visit this event again with our  relatives. 

Mijn schoonzusje maakte deze foto in Gouda ~ My sister in law made this photo in Gouda
 
Nu het huis klaar is, wordt het tijd om eens naar een kerstmenu te kijken. Ik hoop de boodschappen deze week te doen. Ik heb besloten dat ik volgende week wil geen supermarkt van binnen wil zien: veeeeel te druk! Daarnaast las ik op het blog van Marjolein  nog iets over rustig aan doen in deze dagen, elke dag stille tijd houden en tot rust komen bij God. Nou, elke dag is nog wat hoog gegrepen voor mij, maar iets vaker, dat is een goed streven!


Now the home is decorated, it is time to prepare and think about the Christmasmenu. I hope to do all the shopping this week. I am determined not to enter a supermarket next week, it will be far to hectic by then! Also, I've red on the blog of Marjolein about slowing down in this month, to reserve time for the Lord, to read, pray and to calm down by God. Well, every day is a little bit out of my reach but to do this more, is something I want tot persue!

1 opmerking:

  1. Deze film vind je mss wel wat.Love finds a home.
    Of:Sarah plain and tall.

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.