vrijdag 23 december 2011

Goed kerstfeest - Merry Christmas


Een heel goed kerstfeest gewenst allemaal!

De voorbereidingen zijn hier in volle gang. Morgen lekker koken. Zondag naar de kerk en thuis en 2e Kerstdag naar familie.
Ik vond op een ander blog nog mooie symbolische gedachten bij Kerst om de anders misschien wat lege decoraties/ kersttradities extra betekenis te geven:
  • Kerstgroen (atijd blijvend groen, wat in de winter groen blijft: ook wel evergreen genoemd): om ons er aan te herinneren dat Gods trouw ook voor altijd is.
  • Ronde kerstkransen: de ronde vorm heeft geen begin en geen einde, net zoals er aan God geen begin en einde is, en dat geldt ook voor Zijn eigenschappen als zijn trouw, goedheid, barmhartigheid, liefde.
  • Kerststerren, stervormige decoraties: om ons te herinneren aan de ster boven de stal van Bethlehem.
  • Taart en lekker eten: om de verjaardag van onze Here Jezus feestelijk te vieren!
  • Cadeautjes: om je eraan te herinneren dat God de wereld het grootste cadeau gaf wat maar mogelijk is: Zijn enige Zoon! 
  • Ook branden alle kaarsen van de adventskrans volop en ook branden andere lichtjes om te verwijzen naar het Licht dat God in de wereld zond.   



    A Merry Christmas  to you all!

    We are busy preparing now. Tomorrow I wil enjoy cooking and backing. Sunday we will go to church and celebate Christmas at home. On Second Christmas day we hope to go to our family. On another blog I have found some symbolic thoughts around Christmas to give the otherwise meaningless christmasdecorations and traditions a real meaning.
    • Evergreen: to remind us of Gods faithfulness that is forever. 
    • Round garlands: the round shape has no beginning and no end. So is God: without beginning and end, and so are his characteristics like faithfulness, goodness, mercy and love.
    • Christmas stars and star shaped decorations: to remind us of the star in Bethlehem.
    • Cakes and good food: to celebrate the birthday of Jesus Christ!
    • Gifts: to remind us of the greatest gift of all: Gods gift of his only son Jesus to this world!
    • Also the candles in the adventsgarlant and other candles are burning bright: they refer to the Light of God, that He send to this world. 
    •  

      2 opmerkingen:

      1. Hey annemieke, ik zag van de week een leuk idee bij iemand wat ik volgend jaar zelf ook ga maken. een kerstster/jodester van takken uit de tuin. je moet dan 6 takken hebben die niet al te kronkelig zijn en ongeveer even lang. deze dan wit spuiten/verven (hoeft niet natuurlijk) en met touw vastbinden of met een lijmpistool in de vorm van een jodenster (2 driehoeken). je kan hem dan zo groot of klein maken als je wilt. degene die ik zag was megagroot en hing in het raam. je kan er ook nog lichtjes in doen. ik wilde dit idee ff met je delen ;-) ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. gr elis

        BeantwoordenVerwijderen
      2. Leuk Elis, Bedankt voor je tip. Ik bewaar 'm voor de volgende Kerst (DV). Heb jij hem zelf al gemaakt?

        BeantwoordenVerwijderen

      Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.