dinsdag 13 december 2011

De Victoriaanse boerderij -Kerstfeest ~ The Victorian Farm Christmas

Een fascinerende serie van de BBC, dagelijks om 20.00 uur op BBC 2, niet terug te kijken via de website van de BBC (in Nederland) maar gelukkig wel via youtube. Een aantal mensen leven op een oude Victoriaanse boerderij en bereiden zich voor op Kerst. Ze gunnen ons een kijkje in de wereld van de gewone Victoriaanse mensen. I love it!

A fascinating serie on BBC, daily at 20.00 on BBC 2, not to see on the BBC-website (here in Holland) but fortunately you can view it on youtube. A couple of people are living on a Victorian farm, preparing for Christmas. They show us a peek into ordinary Victorian life. I love it!


 Hieronder het eerste deel van episode 2. Via youtube kan je de hele aflevering in 4 delen zien. 
Under: first part of the second episode. You can view the whole episode in 4 parts on youtube.


 En hier vertelt Ruth hoe je zelf Christmascrackers kunt maken. 
Here, Ruth tells how to make Christmascrackers.

 





 Zo mooi dat deze serie juist de gewone dingen laat zien: erg inspirerend en leerzaam!
It is so nice that this serie shows the ordinary stuff: very inspiring and informative!

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige filmpjes. Ik heb er gisteren lang naar zitten kijken. De victoriaanse tijd is ook absoluut mijn favoriet. Heb veel bbc-films over die tijd, hou van de prachtige biedermeier meubels en de prachtige kostuums van die tijd. Toch was het ook afzien voor veel vrouwen. Vind je het goed dat ik in een blogbericht link naar deze post? Vind het echt leuk om op je site te lezen. Denk dat we veel zelfde interesses hebben ;-)

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linken is altijd goed! Voel me vereerd : ) Ja het was hard werken, maar ik denk wel dichterbij de natuur. Ik begin steeds meer te geloven dat je meer respect krijgt voor God en alles om je heen als je er zoveel moeite voor moet doen. Bijv. dat brood eten: eerst zaaien, onderhouden, oogsten, laten malen, vervoeren, tot deeg maken en met al je kracht kneden, vuur maken, bakken.... en dan eindelijk eten! Ik weet zeker dat je hierdoor dankbaarder en respectvoller bent t.o.v. je brood dan wanneer je het uit de super haalt. Maar ja, een gem. levensverwachting van 50 jaar.... Zo hard werken is ook weer niet de bedoeling : )
    Ik blijf jouw blog ook volgen. Leuk he, inspiratie vinden over en weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.